O ieșeancă se plânge de faptul că a fost înșelată, după ce și-a comandat haine de iarnă de pe pagina de Facebook „Haine Dante cu Stil”. Mihaela Geosanu a rămas de-a dreptul uimită când a văzut faptul că, în locul produselor comandate, în interiorul coletului se aflau doar niște cârpe. Deși a încercat să facă retur sau să recupereze banii, ieșeanca a descoperit, cu stupare, faptul că numărul de telefon și adresa expeditorului sunt inexistente, motiv pentru care a ajuns, în cele din urmă, la poliție.
O ieșeancă reclamă faptul că și-a luat o țeapă de zile mari, după ce a încercat să cumpere produse pe Facebook. Mihaela Geosanu a fost atrasă de postările făcute de pagina „Haine Dante cu Stil”, în care sunt prezentate diverse articole vestimentare de sezon la prețuri pentru toate buzunarele. Deși erau câteva aspecte suspecte, printre care lipsa unui număr de telefon sau un site al vânzătorului, ieșeanca s-a convins să facă comanda când a văzut că pagina are peste 10.000 like-uri și numeroase comentarii pozitive, însă făcute, cel mai probabil, în mod fictiv.
„Am găsit pe pagina de Facebook numită «Haine Dante cu Stil», o vestă de iarnă îmblănită care mi-a plăcut foarte mult. Nu obișnuiesc să fac cumpărături pe internet, dar nu mai găseam acel produs nicăieri. Am văzut că pagina de Facebook a lor nu are un site web sau un număr de telefon, dar pentru că aveau peste 10 mii like-uri și multe comentarii de mulțumire, am făcut comanda. Am dat click pe o reclamă pe Facebook la o vestă de 149 lei și am scris pe chat că mă interesează”, povestește ieșeanca Mihaela Geosanu.
UPDATE: Abia după ce cazul a fost publicat în BZI și țeapa a fost făcută publică, reprezentanții Haine Dante cu Stil au revenit singuri și i-au deblocat contul de Facebook al clientei înșelate, insistând să îi ii returneze banii cât mai repede (vezi FOTO). Asta se întâmpla după multe insistențe făcute de ieșeancă în zadar.
Coletul care conținea cârpe, nu putea fi trimis retur
La scurt timp după ce a scris pe Facebook celor de la „Haine Dante cu Stil”, femeia a fost întâmpinată cu următorul mesaj:
„Bună ziua. Pentru comandă avem nevoie de adresa completă, nume și număr de telefon. Comanda va ajunge marți-miercuri, ajunge prin curier și mai costă 20-23 lei, în funcție de zona în care locuiți”.
După ce a dat adresa completă și a confirmat comanda pentru care s-a solicitat suma de 170 lei, ieșeanca a transmis pe Facebook, în ziua în care urma să ajungă curierul cu coletul, faptul că este disponibilă doar la un anumit interval orar, iar reprezentanții „Haine Dante cu Stil” i-au transmis că va fi sunată de curier. Două zile mai târziu, curierul era cu coletul la ușa ieșencei, la ora programată.
„În colet erau niște cârpe, un pantalon și o cămașă, nicidecum vesta îmblănită pe care am comandat-o. I-am spus curierului că refuz și că vreau să-mi facă retur, dar el mi-a explicat frumos că nu se poate, dacă coletul a fost desfăcut și așa mai departe. Am luat iar legătura pe Facebook cu „Haine Dante cu Stil” și le-am spus ce s-a întâmplat, că am comandat o vestă de iarnă și am primit niște cârpe la schimb. Le-am scris repede, dar răspunsul oferit pe pagina de Facebook a fost un simplu robot, care a transmis mesajul: «Salut, Miha! Te rugăm să ne spui cum te putem ajuta»”, mai spune ieșeanca.
Telefonul și adresa expeditorului sunt inexistente, clientul a făcut reclamație la poliție
Evervată la culme de cele întâmplate, aceasta a sunat la numărul de telefon trecut pe colet din partea expeditorului, însă acesta era inexistent, la fel ca și adresa acestuia.
„Am sunat la numărul de telefon de pe cutie și îmi spune că este număr inexistent. De asemenea, am căutat pe GPS adresa și, la fel, nu există”, explică aceasta.
După ce a insistat cu mesaje scrise pe messenger, un reprezentant al paginii a oferit următorul răspuns:
„Bună seara, sunt doar operatorul care ia comenzi și nu am acces la alte date. Ne pare rău pentru greșeală. Pentru retururi, vă rugăm să reveniți luni-miercuri între orele 9:30-17:00 și se vor ocupa colegii mei de la departamentul returi, reveniți aici (messenger). Vă rugăm să aveți înțelegerea necesară că nu avem program. Vă mulțumesc, o zi bună în continuare”, au transmis cei de la „Haine Dante cu Stil”.
Deși a revenit în zilele de luni, marți, miercuri în intervalele orare cerute de „Haine Dante cu Stil”, ieșeanca a fost blocată și pe pagina de Facebook a magazinului virtual de haine.
„Am trimis mesaje atunci când aveau program cei de la retur și m-au blocat pe pagina lor de Facebook. Nu mi-a venit să cred, am făcut un alt profil și am revenit cu solicitarea mea, dar m-au blocat iarăși. Până la urmă, am făcut plângere la poliție și urmează să fac plângere și la OPC pentru că nu se face retur și nici banii nu sunt returnați”, explică Mihaela Geosanu.
Pagina „Haine Dante cu Stil” răspunde la reclamații prin mesaje robot
Reporterii BZI au încercat, prin diverse metode, să ia legătura cu reprezentanții „Haine Dante cu Stil”, însă aceștia au oferit același răspuns robot ca și în cazul clienților:
„Bună ziua. Sunt doar operatorul care ia comenzi și nu am acces la alte date. Ne pare rău pentru greșeală. Pentru retururi vă rugăm să reveniți luni – miercuri ….”, se arată în răspunsul standard, oferit tuturor celor care fac sesizări pe pagina respectivă.