Prima pagină » Local » Taximetriștii de la Aeroportul Iași refuză cursele prea „scurte”! Romeo Vatră vrea măsuri cât mai drastice

Taximetriștii de la Aeroportul Iași refuză cursele prea „scurte”! Romeo Vatră vrea măsuri cât mai drastice

28 apr. 2022, 02:00, 14 ,
Andreea Andrei în Local

Sesizările persoanelor ce au avut probleme cu taximetriștii de la Aeroportul Internațional Iași apar constant pe paginile rețelelor de socializare. Directorul general de la Aeroportul Internațional Iași, Romeo Vatră, dorește să înăsprească „pedepsele” pentru cei care refuză curse.

Romeo Vatră susține că va lua toate măsurile prin care ar putea stopa fenomenul de refuz al curselor considerate prea „scurte”. De asemenea, se ia în calcul întregirea programului de pază a aerogării, pentru a putea avea în vizor persoanele care fac transport ilegal, pornind de la Aeroportul Internațional Iași

terminalul 3 de la aeroportul din iasi

În fața Terminalului 3 ar fi fost microbuze ce făceau transport ilegal de persoane

Taximetriștii de la Aeroportul Iași, acuzați în mediul on-line

Romeo Vatra in studioul bzi

Directorul general, Romeo Vatră, dorește să ia măsuri drastice prin care, regulile Aeroportului Internațiional Iași, să fie respectat în tocmai

Mai multe persoane au sesizat în mediul on-line situații neplăcute cu privire la comportamentul taximetriștilor de la aeroportul din Iași.

De această dată, un internaut a povestit cum, pe 25 aprilie 2022, a fost refuzat de 3 șoferi de taxi, pe motiv că traseul pe care îl avea de parcurs era prea scurt. De asemenea, persoana a observat și două microbuze care făceau transport ilegal de persoane, luând clienți din fața Terminalului 3.

„Ieri seara, la ora asta (n.r. – 25 aprilie 2022, în jurul orei 22:00) am aterizat la Aeroportul din Iași. Taxiurile (3) au refuzat un traseu de 6-7 km distanță. Între timp erau două microbuze (MD) parcate în fața terminalului 3 care racolau persoane pentru a pleca în Moldova. Domnul director al Aeroportului din Iași a promis un transport corect (taxi) de la Aeroport spre alte destinații (6/7 km, indiferent de distanță – au statut de transport public dacă nu greșesc) are ceva de spus? Am apelat la Bolt. Jos pălăria…”, menționează Dino Hodoroabă.

 Aeroportul International Iasi poza ansamblu

Anul 2022 aduce mari schimbări la Aeroportul Iași

Romeo Vatră: „Încercăm să stopăm acest fenomen“

Directorul general de la Aeroportul Internațional Iași, Romeo Vatră, deși nu agreează astfel de întâmplări, se bucură când cetățenii atrag atenția asupra situației și dorește să sancționeze persoanele care încalcă regulamentul aeroportului.

„Avem nevoie de mai multe informații pentru a putea depune, la rândul nostru, plângere la poliție pentru încălcarea legii. Mai avem și fenomenul microbuzelor ce fac transport ilegal, noaptea în special, când nu avem chiar tot suportul celor de poliția transportului, deoarece nu au încă destul personal pentru a acoperi o tură completă, dar și această problemă se va remedia cât de curând, din câte am discutat cu ei. De câte ori au fost prinși cei care încearcă să «racoleze» clienți, au fost sancționați de poliție, încercăm să stopăm și acest fenomen. Legat de ultima plângere, vom verifica pe camerele de supraveghere. Eu încurajez pe toți cei care sesizează nereguli, să le transmită ori pe pagina de facebook a Aeroportului Internațional Iași ori la adresa de e-mail [email protected]. Dar avem nevoie, pentru a putea lua măsuri, de date concrete, poze sau filmulețe sau un interval orar concret pe care să îl verificăm pe camerele de supraveghere, pentru a putea sancționa pe cei care nu respectă regulamentul”, completează directorul general de la Aeroportul Internațional Iași, Romeo Vatră.

Călătorii, îndemnați să facă sesizări

taxiuri la aeroportul international Iasi

Unii taximetriști respectă regulamentul, alții aleg să facă ture de parcare în căutarea clientului, în loc să plătească acreditarea

Directorul general de la Aeroportul Internațional Iași, Romeo Vatră, dorește să stopeze prin orice mijloace comportamentul taximetriștilor care își desfășoară activitatea în parcarea instituției și care refuză să efectueze anumite curse pe care aceștia le consideră prea „scurte“.

După măsura impusă la începutul lunii martie, de a avea dreptul de staționare doar taximetriștii ce au acreditare, directorul general al aeroportului încearcă o altă variantă, sporirea personalului de pază.

„În primul rând, în cazul sesizărilor, avem nevoie de mai multe informații. Trebuie să știm dacă taxiurile erau în zona de așteptare sau în fața terminalului. E bine când se fac astfel de sesizări să fie furnizate date concrete, cu numărul mașinii. Noi avem un regulament de taxi, pus în aplicare din luna martie, care începe să producă efecte. Lucrurile încep să se mai regleze, față de situația de până atunci. În schimb, mai avem taximetriști care efectiv nu vor să înțeleagă, dar avem măsuri pe care le vom implementa în perioada imediat următoare, pentru a bloca pe cei care vin și fac ture în fața terminalului încercând să «racoleze» clienți. Făcând în ciuda celor care sunt corecți, acreditați, noi garantăm că aceștia au obligația să nu refuze nicio cursă. Dacă am văzut niște taxiuri trecând prin fața terminalului, nu pot garanta că aceștia sunt serioși”, explică Romeo Vatră în legătură cu o sesizare făcută în mediul on-line.

Comentarii
  • Un oarecare cetatean

    Cum ai putut acredita japcarii care stateau si dinainte doar la prins curse lungi de acolo?Il ai ca exemplu pe costel bujor(zis intuneric).Parerea mea este ca, mai degraba ai avea parte de un transport civilizat lasandu-i pe toti care vor sa stea acolo la liber(FARA SA-TI PLATEASCA TIE 300 RON PE LUNA, sa precizam si asta ca lumea poate nu stie!!!) si sa-i elimini pe cei 15-20 de japcari care isi fac veacul pe acolo.E foarte simplu sa faci asta.Acestia savarsesc acolo anumite lucruri care duc la anularea atestatului, si asa s-ar exclude singuri din domeniu.Ne-ar face un bine si noua, cei care muncim cinstit, si apropo, suntem destui.
    As dori sa fiti atenti si la acesti alternativi care, atat la aeroport cat si la gara stau si racoleaza clienti pentru curse exterioare si nu numai.
    Aviz si cu paznicii vostri care sunt mana in mana cu acei japcari, care in schimbul unui pachet de tigari, a unei pizza s.a.m.d. inchid ochii si ii lasa sa faca ce vor ei pe acolo.
    RUSINE

  • Corect este precum in vest, pleaca in rad indiferent de distanta cursei. La Iasi cand ii iei la rand te intreaba unde si te refuza. Primii sunt cei ce raman asteptamd curse in orasele invecinate. Acest lucru se intampla numai la aeroportul Iasi datorita angajatilor de acolo.

  • Un culuar pe care sa intre taxiurile; iar clientii sa le ia in ordine; destinatia se spune dupa ce ai urcat in masina. Exact cum a spus domnul/doamna de mai sus ca e intr-o tara civilizata (vest, est-indepartat, nord sau sud).

  • Vopsiti cu verde cateva locuri de parcare pt masinile electrice.

  • Taxi șmecher

    Lui Vatră dacă nu convine să facă dânsu Taxi

  • e nevoie de curse regulate de autobuze spre si dinspre oras, macar unul la 15 min, 24/7. aici e doar vina ctp. un autobuz la 2-3 ore e bataie de joc. mai mult, nu au ce cauta taxiurile acolo. un automat de unde sa poti comanda un taxi e suficient. oricum e aglomerata zona. mai bine ar fi autobuze in permanenta, spre Gara – Pacurari.

  • Pacat ca nu pot încarca un clip video in care se vede ca exact taxiurile autorizate de el fac preturi și refuza clienți

  • Ar fi bine sa autorizati si firmele de transport alternativ Bolt si Uber pentru un transport civilizat ,curat cu masini de top curate si soferi educati ,vorbimd foarte fluient in limba englenza..

  • Pentru Ionuț

    Te rugăm să ne contactezi la numărul 0788 313 620, dacă într-adevăr dorești să ne furnizezi acel videoclip.

  • Alternatorul

    Eu zic sa-i primeasca si pe pista,pe academicienii si doctorii neurochirurgi de la Bolt si Uber:))

  • @Alternatorul: Nu e vorba de pregătire, fiindcă nu trebuie să fii vreo somitate, pentru a învârti covrigul… Bolt și Uber au anumite standarde care trebuie îndeplinite și pasagerii pot raporta dacă cursa nu a fost în regulă. Evident, au apărut mere putrede și la ride-sharing-urile astea, precum și pasageri care sunt necivilizați, neciopliți, fac sau lasa mizerie în mașină etc.
    Situația este la fel și la taxiuri. Cele comandate prin aplicație, sunt într-o stare bună, pe când dacă iei din statie, e loterie.

  • Capăt de linie...

    Hoții… striga hoții! :)) asta de la conducerea aerogarii împreună cu ceata lui de polițiști închid ochii la moldovenii care fac ce vor cu pasagerii care i racolează din aerogara și a mai autorizat și taximetriștii din fata aero care fac preturi după voia lor… Pe cei care vin la comanda ii fugărește ca le strica prețul, în condițiile în care sunt mai ieftini 😁

  • Credea Domnul director ca scapă de cei care fac prețul?asa ii ajuta sa facă preț..pt ca clientul nu are de unde alege..și da 50lei pana in Tatarasi 😎 ..dacă lasă la liber cum era înainte și cu popice..era mult mai bine

  • Ce a-ți oferit șoferilor de taxi pentru cei 300 de lei domn’ director? Plus de asta de ce nu faceți un pic de curățenie și cu acei moldoveni? Poliția de la aeroport le ține hangul taximetriștilor care și-au luat bulină și pe ceilalți îi amendează… De față cu ei pleacă fără aparatul pornit și le fac preț clienților… Vă înjositi drastic haina și reputația domnilor polițiști de la aeroport…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *