Anul trecut a fost cel mai bun de până acum pentru mașinile chinezești în UE, totalul fiind de peste 670.000 de autoturisme noi aduse din China.
Datele ACEA arată că valoarea importurilor de mașini noi din China a trecut de 12,8 miliarde euro anul trecut.
În UE au ajuns anul trecut cu 40% mai multe mașini noi din China decât în 2022
Importurile de mașini noi în UE au crescut anul trecut cu 24%, spre 3,34 milioane, iar o cincime dintre aceste mașini au fost aduse din China. Mai exact, 676.000 de mașini noi au fost importate din China, față de 484.000 în 2022, arată datele ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile).
Cifra include și mașini ale unor mărci europene ce asamblează în China, dar cele mai multe aparțin unor mărci chinezești precum MG, BYD sau Great Wall, BAIC, Nio sau DFSK.
În UE au ajuns peste 514.000 de mașini din Turcia, 447.000 din Japonia, 430.000 din Coreea de Sud și 382.000 din Maroc (unde se produc mai multe modele Dacia, la Tanger și Casablanca).
Uniunea Europeană a trimis anul trecut la export peste 4,7 milioane de mașini, cu jumătate de milion mai multe decât în 2022.
Țările din UE caută soluții de a limita importurile auto din China, pe motiv că în țara asiatică mașinile sunt produse la costuri anormal de mici, fiindcă statul chinez subvenționează cu miliarde de dolari producția auto. Mulți au protestat și pentru că beneficiază multe modele „made in China” de subvențiile acordate de guvernele europene cumpărătorilor de mașini electrice.
În UE nu ar fi posibilă producția de mașini electrice la costuri așa de mici precum în China, unde sunt și modele full-electrice la sub 12.000 de euro.
Se prăbușește industria mașinilor electrice din Europa
Producătorii de automobile europeni şi furnizorii lor au un an dificil, în timp ce se întrec pentru a reduce costurile modelelor electrice pentru a-i contracara rivalii chinezi, care aduc vehicule mai ieftine în Europa, transmite Reuters.
O mare întrebare este în ce măsură mai pot producătorii de automobile din Europa să îi preseze pe furnizorii care au început deja să concedieze lucrători, multe companii mai mici fiind puternic afectate de problemele lanţului de aprovizionare în timpul pandemiei.
Diferenţa dintre producătorii auto consacrați din Europa şi producătorii chinezi mai concentrați pe vehiculele electrice va fi vizibilă săptămâna aceasta la Salonul auto de la Geneva, care revine după o pauză de patru ani din cauza pandemiei.
Singurele companii majore care organizează evenimente media sunt grupul francez Renault şi companiile chineze SAIC şi BYD, doi dintre producătorii auto din China care au pus ochii în Europa.
Renault lansează modelul electric R5, iar marca SAIC MG va dezvălui hibridul M3.
Între timp, sedanul Seal al BYD este pe lista scurtă pentru premiul Maşina Anului. Dacă va câştiga, ar fi primul model chinez care va primi prestigiosul premiu.
”Sunt într-adevăr ca creta şi brânza”, a spus Nick Parker, partener şi director general la firma de consultanţă AlixPartners, despre producătorii auto europeni şi rivalii lor chinezi.
Spre deosebire de producătorii de automobile europeni care se bazează pe furnizori externi cu lanţuri de aprovizionare separate pentru vehiculele cu combustie şi cele electrice, rivalii lor chinezi sunt foarte integraţi pe verticală, producând aproape totul în interior şi ţinând costurile scăzute. Asta îi ajută să-şi domine rivalii europeni.
În Marea Britanie, preţulhatchbackului electric Dolphin al BYD porneşte de la 25.490 de lire sterline (32.300 USD), cu aproximativ 27% mai puţin decât preţul modelului echivalent al Volkswagen ID.3. Tesla funcţionează în acelaşi mod.
Urmărirea acelor rivali înseamnă că marjele de profit ale producătorilor de automobile europeni ar putea fi ”provocate puternic” în viitor, a spus Parker.
Este doar inceputul !, europa este terminata industrial si ingropata in datorii si falimente !
NU MOR CAII CAND VOR CAINII CIAURELULE