Prima pagină » Local » Surpriză pentru șoferii din oraș. Primăria nu renunță la limitarea vitezei la 30 km pe oră pe prima bandă a șoselelor din municipiu. Ce soluții apar pentru traficul din Iași?
Surpriză pentru șoferii din oraș. Primăria nu renunță la limitarea vitezei la 30 km pe oră pe prima bandă a șoselelor din municipiu. Ce soluții apar pentru traficul din Iași?

Surpriză pentru șoferii din oraș. Primăria nu renunță la limitarea vitezei la 30 km pe oră pe prima bandă a șoselelor din municipiu. Ce soluții apar pentru traficul din Iași?

02 oct. 2021, 02:00,
Vlad Rotaru în Local

Primăria Iași nu vrea să renunțe la proiectul privind limitarea vitezei la 30 de kilometri pe oră pe prima bandă a arterelor din oraș. Proiectul lansat în dezbatere publică încă de acum câteva săptămâni nu a fost bine primit de șoferii din Iași. Totuși, conducerea Primăriei nu a abandonat ideea de a impune limitarea vitezei pe prima bandă de circulație

Un proiect lansat în dezbatere publică de Primăria Iași nu a avut succesul așteptat printre conducătorii auto din municipiu. În vara acestui an, municipalitatea a lansat un proiect legat de limitarea vitezei la 30 de kilometri pe oră pe prima bandă de circulație. După dezbaterea publică, proiectul urma să intre în plenul Consiliului Local Iași pentru a fi avizat. Hotărârea luată de Primărie nu a fost însă bine primită de către ieșeni, nemulțumiți de decizie, mai ales că prima bandă pe majoritatea străzilor este ocupată de autoturisme parcate.

Primăria Iași nu renunță la proiectul inițiat în vara lui 2021

Conducerea Primăriei ieșene a arătat însă că proiectul va rămâne în dezbatere publică până când lucrurile se vor clarifica.

„Proiectul a rămas în dezbatere publică în continuare, din mai multe motive. Vreau să mă asigur, în primul rând, că, mental, șoferul ieșean este pregătit să-și pună o piedică pe accelerație până la limita de 30 de kilometri pe oră. Tare mă tem că acest lucru nu se întâmplă. Ultimele două accidente grave din Iași s-au petrecut cu mașini foarte puternice și cu două persoane foarte tinere la volan”, a spus primarul Mihai Chirica.

Primarul Mihai Chirica nu mai vrea accidente mortale în municipiu

Primarul Iașului s-a arătat nemulțumit de faptul că mulți șoferi din oraș sunt teribiliști și că se fac vinovați de accidentele tot mai dese din oraș.

„Nu avem șoferi tineri educați la volan. Să sperăm că situația accidentelor pe timp de noapte se va atenua. Este o mare problemă”, a mai spus primarul Mihai Chirica.

Edilul orașului a făcut referire la ultimele accidente mortale, unul din bulevardul Independenței și celălalt de pe bulevardul Carol I din municipiu. În Copou, o șoferiță în vârstă de 23 de ani ce se afla la volanul unui SUV a lovit un student străin, în vârstă de 20 de ani. Acesta a fost acroșat pe trecerea de pietoni de la Universitatea „Cuza”. Din nefericire, studentul originar din Spania a decedat.

Șoferii nu vor să audă de limitarea vitezei pe prima bandă în Iași

Proiectul demarat de Primăria Iași nu a avut susținere, majoritatea celor chestionați de autoritatea locală fiind împotriva acestei soluții. Din chestionarul propus de municipalitate, se pare că peste 60 la sută dintre cei care au răspuns întrebărilor s-au declarat împotriva proiectului propus de Primăria Iași. Municipalitatea vrea să impună restricții de viteză în cazul străzilor de categoria I (6 benzi) și categoria a II-a (4 benzi).

Proiectul municipalității prevede ca, pe prima bandă a categoriilor de străzi, să fie instaurată restricția de viteză de 30 km/h. Proiectul cuprinde marile artere din municipiul Iași, cele din categoria I fiind Bd. Independenței, A. Panu sau strada și Șoseaua Păcurari. În cazul primelor două artere, situațiile sunt rare când șoferii staționează pe prima bandă. Însă, în cazul șoselei și străzii Păcurari, pe tot parcursul zilei, prima bandă este ocupată de mașini parcate, ceea ce face aproape imposibilă punerea în aplicare a proiectului legat de limitarea vitezei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`