Prima pagină » Business în România » Supermarketul Supeco a raportat pierderi pe piața din România!

Supermarketul Supeco a raportat pierderi pe piața din România!

29 mai 2024, 13:29,
în Business în România

Retailerul francez Carrefour continuă să înregistreze pierderi pe piața locală cu brandul său hibrid Supeco, lansat în septembrie 2014. Supeco Investment S.R.L., care administrează cele 28 de magazine Supeco, a raportat pentru 2023 o cifră de afaceri de 812 milioane de lei, în creștere cu 8% față de 2022, dar și pierderi de 3,2 milioane de lei, cu 41% mai mici comparativ cu anul precedent.

Rămânem tot în zona de supermarketuri și vă aducem aminte faptul că LIDL este liderul pe piața de profil obținând un profit net de 1 miliard de lei.

Supermarketul Supeco a raportat pierderi în România

Supermarketul Supeco a raportat pierderi în România. Aceasta este cea mai mică pierdere înregistrată de companie de la înființare, retailerul nereușind niciodată să obțină profit.

În termeni de rulaje, pierderile Supeco reprezintă 0,3% din cifra de afaceri, în scădere de la 0,7% în anul anterior, când pierderile erau de peste 5,5 milioane de lei la un rulaj net de 751,7 milioane de lei.

Directorul Supeco, Silviu Diaconu, a declarat că planurile lor sunt pe drumul cel bun și că modelul lor de afaceri este conceput pentru a deveni profitabili cel târziu în 2023, deși sunt optimiști că ar putea atinge acest obiectiv chiar mai devreme. Diaconu a explicat că scăderile sunt datorate deschiderilor de magazine din ultimii ani și că rezultatele comparabile, care iau în calcul doar magazinele operaționale și în anul anterior, arată un profit pozitiv și în creștere față de anul precedent.

În 2023, Supeco nu a deschis niciun magazin nou, ultima inaugurare fiind în decembrie 2022 la Craiova. Discounterul face parte din rețeaua Carrefour și operează pe baza modelului „prețuri mici în fiecare zi”, oferind și reduceri bazate pe cantitatea achiziționată.

Magazinele Supeco se adresează atât familiilor, cât și micilor afaceri, oferind prețuri reduse pentru toate produsele și discounturi pentru achiziții în volum mare la aproximativ jumătate din produsele disponibile. Mecanismul este simplu: cu cât cumpărați mai multe articole de același tip, cu atât prețul per bucată scade. Produsele vizate sunt marcate cu etichete colorate la raft.

Într-un magazin Supeco, clienții pot găsi aproximativ 1.000 de produse de larg consum și proaspete. Primul magazin Supeco a fost deschis în 2014, la Râmnicu Vâlcea, urmat de inaugurări la Slatina și Târgoviște, cu a patra unitate deschisă în martie 2015.

Carrefour supermarket, profituri record pe piața din România

Cele peste 80 de supermarketuri Carrefour Market, inițial operate de grupul german REWE sub brandul Billa și achiziționate în 2015 de grupul francez, au continuat să își îmbunătățească semnificativ profitabilitatea și în 2023. Profitul net a ajuns la 31,8 milioane de lei, marcând o creștere de 82% față de 2022. Aceasta reprezintă o marjă de profit record pentru companie, care a avut și ani de pierderi. Cu un an înainte, profitul lanțului s-a triplat.

Columbus Operațional SRL, firma deținută de grupul francez Carrefour care administrează fosta rețea de magazine Billa achiziționată în 2015 pentru aproape 100 de milioane de euro, a raportat în 2023 afaceri de peste 1,2 miliarde de lei, în creștere cu 4% față de 2022, și un profit net de 31,8 milioane de lei, cu 82% mai mare comparativ cu anul precedent, conform datelor Ministerului de Finanțe consultate de Economica.

Compania a atins o marjă a profitului net (profit net/cifra de afaceri) de 2,5%, un nivel maxim de la preluarea lanțului de către Carrefour în 2016, potrivit unei analize realizate cu ajutorul termene.ro. În primii trei ani sub sigla Carrefour, fostele magazine Billa au raportat pierderi, dar au revenit pe profit în 2019, înregistrând un profit net de peste 5,8 milioane de lei, înainte de a înregistra din nou pierderi în 2020.

În 2022, profitul net al companiei a crescut de trei ori față de 2021, de la 5,7 milioane de lei la 17,4 milioane de lei, rezultând o marjă de 1,47%. Cifra de afaceri a variat, cel mai înalt nivel fiind atins în 2015, când retailerul a avut rulaje de 1,5 miliarde de lei. În plus, compania a redus numărul de angajați cu 321 față de 2022, ajungând la o medie de 1.284 de angajați. Așadar, Supeco a raportat pierderi pe piața din România în timp ce firma mamă, Carrefour, are un profit mare.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`