Sucursala Regională de Căi Ferate (SRCF) Iași intenționează să repare linia de tren de la granița cu Ucraina. Compania a scos la licitație contractul de 540.000 de euro, după ce în urmă cu câteva luni nu a găsit nicio firmă interesată.
Conform verificărilor din teren, făcute de regionala din Iași, s-a descoperit că starea căii de rulare a trenurilor este în limita prevăzută de lege, în acest moment. Astfel, va fi reparată porțiunea dintre localitatea Vicșani din Suceava și frontiera cu Ucraina.
Regionala de Căi Ferate Iași repară linia de tren de la frontieră
Firmele vor avea timp să depună ofertele până la data de 21 ianuarie 2025, iar, cel mai probabil, lucrările vor începe în primăvară. Valoarea totală a contractului este de 3.193.277 de lei, fără TVA, aproximativ 540.000 de euro. În martie 2024, SRCF Iași a mai organizat o licitație pentru aceeași porțiune, însă nu a primit oferte. SRCF efectuează lucrări de modernizare și la linia Tecuci-Iași.
„Pe linia 500 Ploiești – Vicșani, interval de stație Vicșani – Frontiera, între km 490+000-km 491+100, starea căii este la limita instrucțională prevăzută de reglementările în vigoare. Aspectul precizat anterior se datorează stării necorespunzătoare a traverselor de beton și a materialului de prindere. În vederea asigurării condițiilor de siguranța circulației feroviare este necesar executarea în regim de urgență a lucrărilor de înlocuire a traverselor de beton T19 necorespunzătoare, cu traverse din beton cu prinderea inclusă pentru șina tip 49 lucrări efectuate pentru redeschidere linie. Suprastructura liniei CF încălecată este tip 49, CCJ, traverse de beton linie neelectrificată, prindere indirectă”, este precizat în caietul de sarcini.
Firma câștigătoare va trebui să facă mai multe tipuri de lucrări la linia ferată.
„Lucrările principale prevăzute în antemăsurătoare, stabilite a fi executate de către executant, sunt următoarele: transportul rutier al tuturor materialelor aprovizionate de executant lucrare (traverse din beton cu prinderea inclusă pentru șina 49 cale încălecată); Încărcări/descărcări mecanizat și manual ale materialelor care se introduc în cale și care se scot din cale; deplacarea traverselor care se scot din cale; înlocuirea traverselor de beton necorespunzătoare; tragerea joantelor la echer; burajul intermediar al traverselor de beton, rectificarea rosturilor de dilatație”, este stipulat în documentație.
Lucrările trebuie să respecte reglementările stabilite
În cazul în care firma nu va respecta indicațiile din caietul de sarcini, atunci va trebui să refacă lucrarea. Recent a fost reparată linia ferată din zona stației Socola, din Iași.
„Se vor prezenta în timpul derulării lucrărilor la solicitarea achizitorului, precum și la finalul lucrărilor, măsurători la ecartament, nivel, rosturi, de dilatație, la vaza de măsurare stabilită de instrucțiile și reglementările în vigoare, măsurători care trebuie să se încadreze în valorile precizate în normativele în vigoare, conform tipului de lucrare realizat. În cazul în care se vor constata abateri de la prezentul caiet de sarcini, achizitorul va dispune refacerea lucrărilor. Garanția privind calitatea produselor feroviare critice va fi cea precizată în certificatul de garanție, dar nu mai puțin de 60 de luni pentru traverse din beton cu prinderea inclusă pentru șina tip 49”, scrie în caietul de sarcini.
Regionala de Căi Ferate Iași va efectua reparații la linia de tren de la granița cu Ucraina.