Sucursala Regională CFR Iași pregătește mai multe reparații pentru liniile pe care le gestionează. Lucrările ar urma să înceapă în această vară, după finalizarea licitației
La jumătatea anului 2025, lucrările vor începe la rețeaua de cale ferată din Gura Humorului, spre Floreni. Reparațiile vor fi efectuate la trecerile la nivel cu calea ferată. Sucursala Regională CFR Iași se ocupă de rețeaua feroviară din toată zona Moldovei.
CFR Iași anunță reparații la linii
Deocamdată, regionala din Iași a primit ofertele de la trei firme, Elvas Deco SRL, Construcții Feroviare Mureș SA și Con Metal CF SRL. În momentul de față, se analizează ofertele din punct de vedere tehnic și financiar, până la sfârșitul lunii aprilie 2025, după care, la începutul verii, vor începe reparațiile. Valoarea totală a proiectului este de 684.036 lei, fără TVA, lucrările fiind finanțate din bugetul de stat. Contractul va fi semnat pentru o perioadă de 12 luni, însă lucrările vor dura doar 3 luni, conform anunțului de licitație. CFR Călători Iași caută firme pentru repararea și întreținerea liniilor ferate din depou.
„Pas important în cadrul licitației pentru lucrările de reparație la trecerea la nivel cu calea ferată ce intersectează DN 17, pe linia 511 Gura Humorului – Ilva Mică: au fost depuse trei oferte pentru executarea lucrărilor. În cadrul licitației «Lucrări de întreținere și reparații linii CF (preț inclus materiale, manoperă și utilaje): Linia 511 Gura Humorului – Ilva Mică, interval de stație Roșu – Floreni, TN – km. 115+660, înlocuire sistem elastic de alcătuire a părții carosabile cu realizare substrat și asigurare scurgere apă, înlocuire suprastructură CF», au fost depuse oferte din partea următorilor operatori economici: Elvas Deco SRL, Construcții Feroviare Mureș S.A., Con Metal CF S.R.L”, au precizat reprezentanții CFR Infrastructură Iași.
Iată ce lucrări vor fi efectuate
Conform caietului de sarcini elaborat de instituție, lucrările sunt de mai multe tipuri, iar firma câștigătoare trebuie să înlocuiască mai multe elemente ale liniei ferate. În funcție de materialul folosit, lucrările trebuie să corespundă normelor de siguranță și să respecte sistemul actual de prindere. Și lucrările de la linia Tecuci-Iași sunt aproape de finalizare, în acest an.
„Lucrările din zonă implică următoarele: Demontarea sistemului elastic STRAIL din care este realizată partea carosabilă a trecerii la nivel; Montări / demontări ale trecerii la nivel provizorii în vederea executării lucrărilor la suprastructura căii; Rectificarea rosturilor de dilatație; Demontarea de linii pe traverse de beton tip 49 (zona trecere la nivel și zone adiacente); Suprastructura de linii ferate normale cu șine tip 49, traverse de beton T18 cu prindere inclusă / traverse de beton precomprimat cu prindere elastică inclusă pentru șina tip 49 și traverse de lemn la joante; Realizarea burajului tehnologic al traverselor de beton și lemn introduse în cale; Profilarea prismei de piatră spartă; Rectificarea prin buraj manual al nivelului căii, pe zonele adiacente lucrării, inclusiv pentru realizarea racordărilor zilnice; Racordarea zilnică a ecartamentului zona lucrată – zona nelucrată”, au mai transmis reprezentanții CFR Infrastructură Iași.
Sucursala Regională CFR Iași vrea să finalizeze reparațiile la mai multe linii, în acest an, conform proiectelor.