Prima pagină » Eveniment-Social » Studiu privind practicile didactice și dificultățile în desfășurarea activităților cu elevii, în această perioadă! Sunt implicați doi profesori de la Universitatea „Cuza” din Iași

Studiu privind practicile didactice și dificultățile în desfășurarea activităților cu elevii, în această perioadă! Sunt implicați doi profesori de la Universitatea „Cuza” din Iași

04 apr. 2020, 04:00,
Valentin Hutanu în Eveniment-Social

Copiii de clasa a VIII-a cu rezultate slabe acumulează, în această perioadă a pandemiei de COVID-19, o și mai mare lipsă de cunoștințe față de colegii lor din alte clase. De asemenea, Whatsapp-ul, Messenger-ul și apelurile telefonice sunt cel mai des folosite de profesorii și elevii români, pentru învățarea la distanță de când cursurile au fost suspendate. Acesta este rezultatul realizat, în aceste zile, de trei unități de învățământ superior și Institutul de Științe ale Educației. De la Iași au fost implicați: prof. univ. dr. Constantin Cucoș și conf. univ. dr. Adrian Labăr – Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași

Studiu privind practicile didactice și dificultățile în desfășurarea activităților cu elevii, în această perioadă! Sunt implicați doi profesori de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iași! Este vorba despre prof. univ. dr. Constantin Cucoș și conf. univ. dr. Adrian Labăr – Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației.

„Copiii de clasa a VIII-a care au de obicei rezultate școlare slabe acumulează, în aceasta perioadă, lacune într-o măsură semnificativ mai mare decât colegii lor, cu o medie de 1,93, față de media de 3,11 indicată pentru elevii buni”. Concluzia aparține studiului realizat de echipa din care fac parte și cei doi universitari de la „Cuza”. Studiul s-a derulat în perioada 25-31 martie 2020, privind practicile didactice și dificultățile în desfășurarea activităților cu elevii, după ce școlile au fost închise din cauza pandemiei și învățarea a fost mutată on-line.

„Vorbim despre un compromis și o încercare de a face tot posibilul într-un context de educație atipic și incomod, mai ales pentru clasele mici”. Legat de toate acestea, prof. univ. dr. Constantin Cucoș, care este și director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic la Universitatea „Cuza” arată că:

„Orice proiect de educație la distanță este, de bună seamă, un demers pedagogic ce presupune redimensionări de conținut și de strategie comunicațională. Profesorii noștri sunt, într-o bună măsură, pregătiți să facă față acestei provocări și să compenseze inconvenientul și deficiențele instrumentelor digitale disponibile prin creativitate didactică, proiectare minuțioasă, instruire personalizată. Oricum, vorbim despre un compromis și o încercare de a face tot posibilul într-un context de educație atipic și incomod, mai ales pentru clasele mici”.

Rezultate preliminare de cercetare

Peste 6.000 de cadre didactice au participat la această cercetare. Astfel, majoritatea profesorilor resping varianta repetării anului școlar și varianta recuperării prin restructurarea anului școlar viitor. Cadrele didactice semnalează disfuncții în ceea ce privește: comunicarea autentică și relaționarea umană, sprijin personalizat pentru elevii cu nevoi speciale de învățare, monitorizarea ritmului învățării, feedback pentru corectarea promptă sau pentru confirmarea achizițiilor, explicații pentru înțelegerea conceptelor, relațiilor, fenomenelor, consiliere individuală.

Pentru a susține activități de învățare la distanță, profesorii și elevii folosesc cel mai frecvent aplicații simple pentru comunicare cu clasa și individuală. Printre dificultățile în a realiza activități didactice la distanță, cadrele didactice semnalează, în ordine: lipsa instrumentelor pentru gestionarea clasei, dificultăți de ordin tehnic, lipsa instrumentelor potrivite pentru predare-învățare-evaluare sau lipsa unui computer suficient de performant. Pe de altă parte, dificultățile elevilor constituie impedimente serioase pentru învățare: dificultăți tehnice, lipsa obișnuinței de a învăța cu ajutorul noilor tehnologii, nivelul insuficient al competențelor digitale, lipsa unui computer/tabletă/telefon smart sau acces limitat la Internet.

Nivelul de utilizare a tehnologiei este mediu pentru 53 la sută dintre aceștia

Cadrele didactice participante la investigație sunt deopotrivă din mediul rural și din mediul urban, distribuiți proporțional pe niveluri de învățământ. Nivelul de utilizare a tehnologiei este mediu pentru 53 la sută dintre aceștia. Doar patru la sută se declară începători în utilizarea instrumentelor și resurselor digitale. Oricum, în aceasta perioadă, pentru ședințe și discuții cu colegi cadre didactice, sunt nevoiți să utilizeze grupuri de discuții asincrone, cum ar fi Whatsapp (94 la sută), apel telefonic (75 la sută), e-mail (72 la sută) și videoconferințe prin Zoom, Webex, Skype, Meet etc. (58 la sută). Iar pentru managementul claselor și al activităților de învățare, aproape trei sferturi utilizează platforme de e-learning precum Google classroom (68 la sută), Moodle (3 la sută), Edmodo (3 la sută), Easyclass (2 la sută). Detalii și alte amănunte despre acest studiu vor fi făcute publice săptămâna viitoare.

Bugetul.ro
Prigoana ANAF bagă spaima în proprietarii de mașini din România. Controalele autorității s-au întețit, iar inspectorii sunt neiertători cu cei care încalcă legea
redactia.ro
Zodiile cu noroc scris în stele în iulie 2025. Totul se schimbă în favoarea lor
Bugetul.ro
Plecarea lui Dorinel Umbrărescu s-a produs în mod oficial. Drumarul din județul Bacău și-a luat la revedere de la oamenii din zona Buzăului
a1.ro
Ce diferență de vârstă există între Victor Ponta și noua iubită. Cine este Cristina Petrovici
Playtech.ro
Familia Regală, la pământ! Prinţul William se pregăteşte să devine regele, ce se va întâmpla cu Harry şi Camilla apoi
observatornews.ro
Tradiţii şi superstiţii de Sf. Petru şi Pavel. Ce e bine să facem în 29 iunie pentru a fi feriţi de rele
Playsport.ro
De ce să lași un pahar și o bucată de hârtie în chiuvetă când pleci în vacanță? Este cel mai...
Evz.ro
Animalul ciudat adus în România de Ceaușescu. Câte exemplare mai există
realitatea.net
Guvernul Bolojan. Accize majorate cu 10%, facturi mai mari la electricitate și gaze. Cu cât s-ar putea scumpi carburanții, țigările și alcoolul
SportpeSurse
Mihai Leu a fost operat și a intrat în comă profundă! Ioan Andone: ”A suferit o hemoragie”. EXCLUSIV
Playtech.ro
Simțim că sunt 50°C afară, dar meteorologii spun că sunt doar 35°C. Ce este, de fapt, temperatura resimțită
Dailybusiness.ro
Toleranță ZERO pentru absențele nemotivate ale medicilor din spitalele publice
RomaniaTV
Corina Caciuc, ironizată pe internet pentru că-și editează excesiv pozele. E total diferită față de cum e în realitate: Dacă n-ai job, este și retușatul pozelor o activitate în sine
stiriromania.ro
Alex Marcu, sfâșiat de durere lângă sicriul Teodorei. Bărbatul își ia adio de la soție cu râuri de lacrimi
RomaniaTV
PRIMELE declarații ale Elenei Udrea, după decizia judecătorilor. A început să plângă în fața magistraților: Munca a fost grea, am spălat toalete
redactia.ro
Povestea de dragoste dintre ministrul Finanțelor și o îndrăgită cântăreață de muzică populară. Ce diferență de vârstă există între eiv
ego.ro
I-a spus aceste cuvinte surorii ei mai mari, iar după câteva ore, s-a sinucis, din cauza examenului de evaluare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
27 iunie 2025
27 iunie 2025