Prima pagină » Eveniment-Social » Studii privind soluții alternative de transport în Municipiul Iași
Studii privind soluții alternative de transport în Municipiul Iași

Studii privind soluții alternative de transport în Municipiul Iași

03 iul. 2020, 17:15,
în Eveniment-Social

Studii privind soluții alternative de transport în Municipiul Iași. În cursul zilei de astăzi, 3 iulie, primarul Mihai Chirica a semnat un contract de servicii de elaborare a unui studiu de fezabilitate pentru soluții alternative de transport public aerian / subteran și a unui studiu de fezabilitate pentru axe de circulație protejată pentru biciclete. Studiile vor fi făcute în cel mult trei luni de SC IM Design Studio SRL, în cadrul unui contract în valoare de 49.000 lei, fără TVA (58.310 lei, cu TVA).

Studii privind soluții alternative de transport în Municipiul Iași

n cursul zilei de astăzi, 3 iulie, primarul Mihai Chirica a semnat un contract de servicii de elaborare a unui studiu de fezabilitate pentru soluții alternative de transport public aerian / subteran și a unui studiu de fezabilitate pentru axe de circulație protejată pentru biciclete. Studiile vor fi făcute în cel mult trei luni de SC IM Design Studio SRL, în cadrul unui contract în valoare de 49.000 lei, fără TVA (58.310 lei, cu TVA).

Studiile vor trebui să analizeze și să propună o serie de soluţii de transport subteran cu metroul, aerian pe şină (monorail) sau aerian pe cablu (telecabină) și, respectiv, de transport pe axe de circulaţie dedicate / protejate pentru biciclete, prin prisma unor elemente precum context local / internaţional, trasee / axe / linii / piste (poziţionări, parametri tehnici etc.), avantaje / dezavantaje, limitări (constructive, legislative, tehnice, financiare etc.), fezabilitate, impact, soluţii tehnice / indicatori tehnici / descriere tehnologică etc., analiză comparativă a opţiunilor, corelarea cu alte proiecte investiţionale de transport etc.

Scopurile generale ale acestor soluții sunt descongestionarea traficului urban, reducerea emisiilor de carbon şi, implicit, reducerea poluării, precum şi promovarea unui stil de viaţă sănătos.

Potrivi caietului de sarcini asumat de firma menționată, Municipiul Iași cunoaște un fenomen de suprapopulare în ultimii ani, populația extinzându-se semnificativ către zonele limitrofe și fiind astfel nevoită să facă zilnic naveta dus – întors înspre / dinspre mediul urban / periurban. În contextul dezvoltării sistemului de transport cu implicaţii la nivel metropolitan, fluxurile zilnice de călători sunt preluate atât prin sistemul public de transport (autobuze, tramvaie), cât şi prin sistemul auto alternativ de transport privat. În schimb, aglomerările în traficul urban – metropolitan presupun, pe lângă luarea unor măsuri de descongestionare a traficului în punctele cheie, şi o suplinire a rutelor actuale de transport clasic cu soluţii de transport alternative.

Zone neacoperite suficient de sistemul de transport actual

În prezent, unele zone din municipiul Iași cu extensie înspre zona metropolitană nu sunt acoperite suficient de sistemul de transport actual, de exemplu zona Moara de Vânt, zona Galata cu extensie înspre Miroslava (Valea Adâncă) sau zona Bucium – Bârnova. Aceste zone rezidenţiale sunt colinare, mai greu accesibile pentru transportul clasic de transport public, cu autobuzul sau tramvaiul. Pe de altă parte, aceste zone ar putea fi acoperite prin sisteme alternative de transport cum ar fi transportul subteran sau transportul aerian (suspendat, pe cablu / şină), pentru care s-ar putea crea şi dezvolta ulterior axe / linii / trasee de transport dedicate care să lege urbanul şi periurbanul Municipiului Iaşi.

În altă ordine de idei, ca alternativă la transportul clasic de călători se propune crearea unor axe / piste de circulaţie dedicate / protejate pentru biciclete, care să fie separate de pietonal, astfel încât să nu creeze conflicte între pietoni şi biciclişti. De aceea este necesară crearea unui sistem integrat de transport pe bicicletă, cu piste moderne amenajate în conformitate cu prevederile Codului Rutier.

Bugetul.ro
Cutremur provocat de CEC Bank pe piața din România. Banca de stat numărul 1 din țară a decis să intre pe un teritoriu neexplorat, dar foarte dificil
redactia.ro
Doliu în politica românească. A murit un membru important USR. S-a și filmat înainte să se arunce de la etaj
Bugetul.ro
Adio, 0,50 lei din garanția SGR! Românii care colectează sticle și PET-uri vor avea parte de schimbări importante în viitorul nu foarte îndepărtat
a1.ro
Artista din România care și-a asumat relația cu o fată. Cum s-a filmat alături de noua ei iubită | VIDEO
Playtech.ro
Moneda din ’75 care se vinde acum cu peste 33.000 de lei. Detaliul care o face atât de scumpă
observatornews.ro
Adeverinţele medicale, falsificate de elevi cu ajutorul AI, pentru a scăpa de ore
Playsport.ro
Incredibil! Cum poate să arate Sandra Izbașa la 11 ani după ce s-a retras din gimnastică. Imaginile au scăpat pe net
Evz.ro
Arhivele secrete din Vatican ce pot arunca lumea în aer. Tăcerea de mormânt
realitatea.net
Se anunță scumpiri în lanț. Expiră plafonările pe care Guvernul nu se știe dacă le va mai prelungi
SportpeSurse
Șumudică a plecat de la Rapid! Dialog șoc în toiul nopții!
Playtech.ro
Moneda din ’75 care se vinde acum cu peste 33.000 de lei. Detaliul care o face atât de scumpă
Dailybusiness.ro
Poți păstra numărul de înmatriculare dacă vinzi sau radiezi mașina? Legea oferă răspunsul clar
RomaniaTV
Românii nu vor mai plăti cash sau cu cardul. Noua metodă de plată care va deveni obligatorie
stiriromania.ro
La 57 de ani, Carmen a devenit cea mai în vârstă mamă de gemeni din România. Partenerul, cu 22 de ani mai tânăr
RomaniaTV
Eliza Natanticu, sfâșiată de durere, după moartea lui nea Gioni din Las Fierbinți. Era TATĂL ei, dar puțină lume știa. O părăsise când era mică
redactia.ro
Care au fost, de fapt, ultimele cuvinte ale Papei înainte de a muri. Gestul emoționant pe care l-a făcut cu puțin timp înainte să intre în comă
ego.ro
Anca Alexandrescu, de nerecunoscut! În aceste imagini, îți e greu să-ți dai seama că ea este FOTO

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`