Prima pagină » Eveniment-Social » Strategii pentru învățare oferite studenților aflați în sesiune, la USV Iași
Strategii pentru învățare oferite studenților aflați în sesiune, la USV Iași

Strategii pentru învățare oferite studenților aflați în sesiune, la USV Iași

12 ian. 2024, 13:20,
în Eveniment-Social

Psihologii Centrului de Consiliere și Orientare în Carieră din cadrul Universității de Științele Vieții „Ion Ionescu de la Brad” Iași (USV) încurajează studenții pe întreaga perioadă a sesiunii, oferindu-le atât consiliere, cât și tehnici, strategii de învățare pentru reușita la examene.

Strategii pentru învățare oferite studenților aflați în sesiune

În acest sens, specialiștii din cadrul Centrului au demarat o campanie de informare a tinerilor pe rețelele de comunicare ale instituției de învățământ superior.

„În sesiune, inevitabil apar emoții, poate senzații de copleșire, gânduri fel de fel, oboseală și nu în ultimul rând stres. În această perioadă, nu prea este loc de amânare, iar noi am considerat că dacă transmitem câteva strategii, studenții vor putea face față cu brio la examenele ce urmează. Totul este ca tehnicile să fie puse în practică și tinerii să fie perseverenți. Un prim sfat ar fi acela de a da un scop învățării ”, a transmis Marinela Tătărășanu, psiholog în cadrul  Centrului de Consiliere și Orientare în Carieră din cadrul USV Iași.

Întreaga listă cu cele mai simple strategii pentru o învățare eficientă și gestionare a stresului în sesiune a fost transmisă într-o manieră prietenoasă, atât în scris cât și în diverse materiale video, pe toate canalele de comunicare online ale USV, Facebook, Instagram și Tiktok. Campaniei s-au alăturat și studenți care au împărtăși celorlalți propriile metode și tehnici de învățare care le asigură trecerea cu brio de sesiune.

Specialiștii mai recomandă, tinerilor aflați în perioada examenelor, pe lângă organizarea timpului și a materialelor de învățat, împărțirea în porțiuni mai mici a materialului didactic, citirea rapidă a textului, folosind un reper vizual (pix, creion), în reprize de 20 minute, alternând cu momente de pauză.

„Lucrul în echipă aduce un plus de valoare asupra procesului de înțelegere și învățare. Astfel, există ocazia să pună întrebări, să-și clarifice anumite aspecte sau să se verifice prin expunerea informațiilor față de ceilalți (simulare examen oral). Trebuie să spună nu tentațiilor și amâne sau să reprogrameze eventualele solicitări, invitații, întâlniri ce nu sunt o prioritate”, a mai punctat Marinela Tătărășanu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
08 ianuarie 2025
08 ianuarie 2025