Prima pagină » Eveniment-Social » Strategii de formare în cadrul Erasmus, pentru profesorii ieșeni care lucrează cu elevi cu nevoi speciale

Strategii de formare în cadrul Erasmus, pentru profesorii ieșeni care lucrează cu elevi cu nevoi speciale

25 sept. 2023, 12:06,
în Eveniment-Social

După evenimentul de multiplicare din cadrul proiectului de Parteneriat Strategic ERASMUS+, 2020-1-TR0 1-KA2 226-SCH-098336, ,,Specially Digitalised (Special Learning Disability),, , eveniment care a avut loc în Istanbul în perioada 5-6 septembrie 2023, în perioada 19-20 septembrie 2023, a avut loc la în Spania- Bilbao ultima întâlnire transnațională din cadrul proiectului mai sus menționat.

Casa Corpului Didactic ,, Spiru Haret,, Iași a fost reprezentată de către director, profesor Constantin Hriscu si profesor metodist Liliana Rujanu.

Proiectul este coordonat de Turcia- Istanbul Provincial Directorate of National Education cu parteneri din România  –   Casa Corpului Didactic   ,,Spiru Haret,, Iași, Bulgaria – SDRUZHENIE YUNI PARTNERS, Spania – MEDIA CREATIVA 2020, S.L. , Portugalia – Agrupamento de Escolas António Correia Oliveira și din Turcia – Anadolu University și Istanbul ZAIM-Sabahattin University.

Contextul în care se desfășoară proiectul este legat de necesitatea de a oferi oportunități de învățare pentru elevi și profesori, în format digital. Conform obiectivelor politicii de cercetare și inovare a UE, transferul de informații cât mai curând posibil utilizând tehnologia digitală și colaborativă este o necesitate a digitalizării, iar modernizarea sistemului de învățământ cu noi metode și tehnici este un obiectiv fundamental. În strategiile de cercetare și inovare ale Comisiei Europene, se subliniază importanța inovării în transformarea Europei într-un centru de educație digitală de nivel mondial.

O caracteristică importantă a proiectului este impusă de necesitatea  de a îmbunătăți abilitățile de gândire în proiectarea unor activități menite sa dezvolte competențele de lucru ale  profesorilor și elevilor cu dificultăți speciale de învățare. În acest context, finalizarea cu succes și diseminarea materialelor virtuale sunt direct legate de acest obiectiv. În cadrul proiectului, au fost dezvoltate materiale de instruire virtuală și aplicații propuse si susținute de toți partenerii în egală măsură. Astfel au fost proiectate 4 module de instruire, prin care se va urmări creșterea motivației elevilor, profesorilor și părinților prin utilizarea platformei de învățare:Un aspect important este faptul că după parcurgerea de către elevi și profesori a platformei de e-learning, aceștia vor obține certificarea în format digital.

Aspectele discutate în cadrul ultimei întâlnirii transnaționale de proiect au fost cele legate  de stadiul realizării celor 3 produse intelectuale ce au fost realizate în cadrul proiectului mai sus menționat, respectiv curriculum-ul pentru profesori și a unei Strategii de formare a profesorilor care lucrează cu elevi cu nevoi speciale care cuprinde:,,Educația copiilor cu nevoi educaționale speciale din perspectiva orientării în carieră,, , ,,Modalități de gestionare a colectivelor de elevi cu nevoi educaționale speciale,, – Coordonator Casa Corpului Didactic ,, Spiru Haret,, Iași în parteneriat cu  Istanbul ZAIM-Sabahattin University.

Astfel pe agenda întâlnirii au figurat prezentări ale platformei de e-learning, a celor 4 module de instruire, precum și a Manualului profesorului pentru instruirea online a elevilor, dar și aspecte legate de strategiile de diseminare ale acestui proiect și sustenabilitate. Crearea acestora au scopul de a  asigura consilierea profesorilor în implementarea eficientă a instruirii online pentru elevi și îmbunătățirea setului de instrumente de învățare electronică pentru elevii cu nevoi speciale  pentru a accesa platforma de învățare online și pentru a participa activ la procesul de învățare. Mai multe informații sunt disponibile pe pagina web a proiectului care include și platforma de e-learning a acestuia.

Mai multe informații pe pagina Casei Corpului Didactic ,, Spiru Haret,, Iași.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
21 ianuarie 2025
21 ianuarie 2025