Deși Poliția Rutieră din București a desfășurat campanii pentru a le explica curierilor proveniți din Asia regulile de circulație, numărul accidentelor în care aceștia sunt implicați rămâne în continuare ridicat, conform informațiilor furnizate de Inspectoratul General al Poliției.
Acești curieri, majoritar livratori de mâncare, provin din țări precum Nepal, Bangladesh sau Sri Lanka și lucrează în Capitală. Unii dintre ei dețin permise de conducere recunoscute în România, însă mulți dintre cei care utilizează biciclete electrice își concentrează atenția mai mult pe telefoane decât pe drum, ceea ce duce la circulație haotică. Nu sunt puține cazurile în care aceștia intră pe contrasens pe străzi cu sens unic.
Avertismentul autorităților
Conform unei adrese oficiale a ministrului Afacerilor Interne, cetățeni din India, Pakistan, Bangladesh, Vietnam, Nepal și Filipine au fost implicați în 20 de accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 6 persoane și rănirea gravă a altor 23. Aceste date, care acoperă perioada 30 iunie 2021 – 30 iunie 2024, au fost extrase din baza de date a Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR). Principalele cauze care au dus la producerea acestor accidente au fost viteza neadaptată la condițiile de drum, neatenția bicicliștilor, neacordarea priorității vehiculelor și pietonilor.
Aceste cifre reflectă doar accidentele rutiere grave, însă autoritățile avertizează că numărul total de accidente este mult mai mare.
„Curierii din Bangladesh, India, Nepal, Pakistan și Sri Lanka lucrează 10 ore pe zi, efectuând între 20 și 30 de livrări, în funcție de comenzi și distanțe. Anul trecut au fost înregistrate zeci de accidente cu victime în care au fost implicați curieri asiatici, folosind biciclete electrice sau scutere,” a declarat Claudiu Costea, purtător de cuvânt al Poliției Rutiere București.
Unii dintre acești curieri au permise de conducere internaționale, iar IGPR precizează că, potrivit legislației actuale, pregătirea pentru obținerea permisului, inclusiv pentru conducerea preventivă, se desfășoară în școlile autorizate de Autoritatea Rutieră Română, aflată sub egida Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Permisul de conducere internațional este, de fapt, o traducere legalizată a permisului național, emis de autoritățile unui stat care este parte a Convenției privind circulația rutieră de la Viena din 1968 sau de la Geneva din 1949.
IGPR a subliniat că, în conformitate cu reglementările actuale, cursurile de pregătire pentru conducerea autovehiculelor pe drumurile publice sunt organizate de școlile autorizate de Autoritatea Rutieră Română.
Ciorile din India, Nepal si Banglades sa mearga sa lucreze in minerit sau in industrie sau in constructii, adica acolo unde chiar se munceste, nu sa se plimbe pe bicicleta aiurea ca deja ne-am saturat de nespalatii astia care nu fac nimic. Sa plece inapoi in tarile lor, ca romanii nu s-au dus niciodata pe capul lor.
Oricum ciorile astea nu livreaza nimic. Poti sa mergi prin Bucuresti din Berceni pana in Pipera si n-ai vezi niciodata pe un livrator din asta sa se opreasca si sa faca o livrare. Ei doar se plimba si atat. Se misca de colo colo ca sa lase impresia ca ar munci dar in mod real nu fac ABSOLUT NIMIC. Uneori mai fac o livrare, cu 30-45 de minute intarziere, si atat.