În contextul pandemiei de coronavirus, și marile universități din Iași au suspendat cursurile! În acest context, acestea s-au mutat on-line. Astfel, la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) „Grigore T. Popa” a demarat un asemenea proiect. Deja, o primă săptămână s-a derulat, exclusiv on-line, la nivel de predare pentru studenți. Spectaculos este că instituția ieșeană a fost prima din țară care a beneficiat de o platformă virtuală modernă, dedicată activităților didactice. Acum, UMF Iași înregistează un nou succes! Are cel mai bun proiect de digitalizare academic din România. Totul este demonstrat de participarea record a studenților la cursurile on-line. Peste 99 la sută, din cei 8.500 de studenți mediciniști, participând în aceste zile la cursuri. Mai mult, din cele 800 de cadre didactice, cei mai mulți s-au implicat pe acest segment și apreciază Platforma on-line Microsoft Teams, coordonată de ing. dr. Adrian Ciureanu, directorul Centrului de Comunicații din cadrul UMF Iași
Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) „Grigore T. Popa” a derulat, în contextul pandemiei de coronavirus, o primă săptămână de activitate didactică, desfășurată exclusiv on-line. Asta la nivel de predare și de laboratoare pentru studenți. Aici, de precizat că instituția ieșeană a fost prima din țară care a beneficiat de o platformă virtuală modernă, dedicată activităților didactice. Acum, UMF Iași înregistează un nou succes! Are cel mai bun proiect de digitalizare academic din România. Totul este demonstrat de participarea record a studenților la cursurile on-line. Peste 99 la sută din cei 8.500 de studenți mediciniști participând în aceste zile la cursuri.
Platorma de e-learning construită în anul 2010 funcționează impecabil după zece ani
Mai mult, din cele 800 de cadre didactice, cei mai mulți s-au implicat pe acest segment și apreciază Platforma on-line Microsoft Teams, coordonată de ing. dr. Adrian Ciureanu, directorul Centrului de Comunicații din cadrul UMF Iași. Acesta mărturisește de unde s-a plecat și cum s-a ajuns la un asemenea succes.
„Microsoft Teams, utilizat acum, este urmașul Microsoft Lync, un software folosit în Universitatea de Medicină și Farmacie din 2010, când a fost instalată Platforma de e-learning și care a fost utilizată în toți acești ani mai ales în timpul videoconferințelor specifice comisiilor de promovare a cadrelor didactice. Practic, cu Microsoft Lync, universitatea a recuperat din plin cei 30.000 de euro pe care i-a cheltuit pentru o Platformă de e-learning de aproape 1.5 milioane de euro numai din economia făcută cu transportul și cazarea membrilor comisiilor care au «ajuns» la Iași doar virtual.
Așadar, a fost o alegere naturală, atât din punct de vedere tehnologic, cât și financiar, fiindcă, tot din 2010 și tot în virtutea parteneriatului făcut cu Microsoft pentru Platforma de e-learning, studenții și profesorii au acces gratuit la Office 365, inclusiv la Microsoft Teams. Rezultatele de acum justifică efortul nostru. Asadar, din graficele făcute de server-ele Microsoft, acolo unde rulează Microsoft Teams, rezultă că, pe 17 martie 2020, erau 0 utilizatori, iar în 23 martie 2020, în prima zi de exploatare «în producție», erau peste 9.377 de utilizatori, în condițiile în care Universitatea noastră are aproximativ 8.500 de studenți «la zi» și aproximativ 800 de cadre didactice”, a reliefat Adrian Ciureanu.
„Succesul se datorează și receptivității cadrelor didactice din Universitate, care au răspuns pozitiv «in corpore»”
Pe de altă parte, acesta arată că efortul echipei pe care o coordonează a avut ca obiectiv un lucru esențial: ca profesorii și studenții să nu facă nici cel mai mic efort „tehnologic”, ci doar să execute un banal „click” pe un simplu buton „Join” din Microsoft Calendar sau dintr-un e-mail primit.
„Astfel încât să se «conecteze» instantaneu unii cu alții și să înceapă lecția. Este fix ceea ce s-a întâmplat din prima zi și a produs multă satisfacție printre utilizatori. Însă succesul se datorează și receptivității cadrelor didactice din Universitate, care au răspuns pozitiv «in corpore» la invitația conducerii școlii de a participa la cel puțin una din cele șapte sesiuni de instruire prin Microsoft Teams. În esență, a fost un efort semnificativ al tututor UMF-iștilor, care au răspuns impecabil dorinței firești a conducerii Universității de a continua procesul didactic în condiții cât mai apropiate de normalitate, studenții și cadrele didactice care au înțeles perfect că trebuie să facem eforturi semnificative pentru a evita să pierdem un an de școală și, implicit, un an din viața fiecăruia”, a conchis dr. ing. Ciureanu.