Prima pagină » Local » Sorin Stoicescu, expert în aviație, a oferit un răspuns senatorului Diana Șoșoacă cu privire la urmele albe lăsate de avioane
Sorin Stoicescu, expert în aviație, a oferit un răspuns senatorului Diana Șoșoacă cu privire la urmele albe lăsate de avioane

Sorin Stoicescu, expert în aviație, a oferit un răspuns senatorului Diana Șoșoacă cu privire la urmele albe lăsate de avioane

05 oct. 2023, 11:53,
în Local

Controversa urmelor albe de pe cerul senin a reapărut pe internet, în special pe rețelele sociale. Acest subiect a fost discutat miercuri seara, 4 octombrie 2023, de expertul în aviație Sorin Stoicescu. Fostul director general al Aviației Civile a explicat fenomenul care stă la baza apariției acelor dâre lăsate de avioane și a ținut să precizeze că „nu este cazul să ne alarmăm”.

Sorin Stoicescu a răspuns și la întrebările puse de Diana Șoșoacă în Parlament, cu privire la dârele albe.

„Aș vrea să vă spun că am fost printre cei care au semnat manualul de interoperabilitate cu NATO. Nu există asemenea utilizare a unor arme, utilizare a aviației pentru împrăștierea unor substanțe care pot să fie nocive pentru oameni. Asta ar trece în zona chimică, ar fi un război chimic.

Războiul chimic este prevăzut în Convenția de la Geneva, sunt interdicții pentru state, și atunci când se folosesc armele chimice, intervine justiția internațională”, a spus Sorin Stoicescu, venind cu aceste precizări ca răspuns la o întrebare publică a senatoarei Diana Șoșoacă, privitoare la tipul de aeronave care lasă aceste dâre – civile sau militare.

„E foarte ușor de explicat. Aceste dâre se numesc „trenă de condensare”. Trena de condensare apare la toate avioanele cu reacție, atunci când ajung la anumite înălțimi. Avem în vedere că temperatura scade odată cu creșterea înălțimii, 6,5 grade la mia de metri”.

Deci la 5.000 de metri deja, jetul de la aeronavă iese, e format din lichide și substanțe încălzite la o temperatură foarte mare care, în momentul în care intră în contact cu aerul rece, condensează.

Adică trecerea de la starea gazoasă, la starea lichidă. Îngheață instantaneu și se formează dâra”, a precizat acesta.

Ce spune expertul Sorin Stoicescu despre dârele albe lăsate de aeronave

Întrebat de ce uneori apar dâre, alteori nu, Sorin Stoicescu a spus că totul depinde de temperatura aerului în momentul trecerii aeronevei.

„Este vorba despre înălțimea la care se află aeronava respectivă, pe de o parte, pe de altă parte este vorba despre temperatura la care zboară, pentru că trebuie să avem în vedere că există curenți de aer ascendenți. Aerul cald vine de la pământ întotdeauna. Temperatura poate ajunge la un nivel la care nu se mai produce condensul”, a explicat Sorin Stoicescu.

În ceea ce privește poluarea și afectarea mediului, a populației, fostul director general al Aviației Civile a spus că există o poluare, pentru că între substanțele emise de motoarele aeronavelor există și dioxidul de carbon, pentru care companiile plătesc o taxă de mediu. Acesta a venit cu o lămurire la o altă întrebare adresată de Șoșoacă, în legătură cu impactul asupra sănătății oamenilor și asupra faunei și florei a substanțelor din componența acelor dâre.

„Companiile aeriene plătesc o taxă care se numește „de carbon”. Pentru că între substanțele emise există dioxidul de carbon, iar pentru companiile aeriene de transport pasageri și mărfuri s-a impus la nivel internațional, cu acceptul Organizației Internaționale a Aviației Civile, această taxă pe emisiile de carbon. E o taxă de mediu.

Aviațiile utilitare din toate țările, de unde sunt acele imagini cu tot felul de recipienți, folosesc lichide pentru dezinsecții, ierbicizări, larvicidări, adică distrugerea unor insecte, larve, chiar influențarea creșterii culturilor, asta se face de la joasă înălțime. De ce? Pentru că substanțele care sunt împrăștiate, cu greu pot să ajungă la ținta lor, la pământ. De la înălțimi de peste 3.000 de metri nimic nu ajunge unde trebuie împrăștiat”, a spus expertul în aviație.

„Nu se văd când este cald. Aerul cald, curenții ascendenți s-au alăturat norilor de dezvoltare verticală cumulonimbus și au făcut ca să nu se mai vadă aceste dâre. Asta e. Se văd și nu se văd, la aceleași ore cum sunt cursele care survolează Bucureștiul.

Nu este cazul să ne îngrijorăm. Atât ne mai lipsea. Vreau să vă mai spun ceva. Dacă o putere străină ar folosi o aeronavă de transport, va fi condamnată. E supusă legislației internaționale”, a precizat Sorin Stoicescu.

Diana Șoșoacă a cerut explicații în Parlament

Senatoarea Diana Șoșoacă a ridicat în Parlament controversata poveste a chemtrails, misterioasele dâre care apar pe cer în urma unor avioane și despre care se spune că ar fi chimicale împrăștiate cu bună știință. Printr-o interpelare în Senat, Soșoacă a cerut guvernanților, începând cu premierul Nicolae Ciucă, să dea explicații oficiale în chestiunea respectivă.

Foarte mulţi consideră că astfel de substanţe împrăştiate din avion au efecte dezastruoase asupra solului şi asupra sănătăţii oamenilor.

”În data de 6 octombrie 2022 populația a fost îngrijorată de numeroasele dâre apărute pe cerul României, dâre cunoscute sub numele de „chemtrails”. Mărturie stau miile de poze publicate, mai ales pe Facebook, de mii de utilizatori din toată țara pe parcursul întregii zile. Problema este că multe persoane se plâng de probleme respiratorii, usturimi ale ochilor, stări de oboseală după apariția acestor dâre. O altă problemă este că, deși persoanele vedeau sau înregistrau video deplasarea acestor avioane pe cerul de deasupra lor, pe aplicațiile de urmărire a traficului aerian (Flightradar24, Air Traffic, AirNav.RadarBox) nu erau prezente avioane pe o rază de 50-100 de kilometri sau erau în afara culoarelor uzuale de zbor.
Chemtrails sunt dâre chimice împrăștiate intenționat de avioane, care rămân pe cer multe ore după trecerea avionului. Aceste dâre chimice sunt compuse din diverse substanțe și aerosoli care se vor transforma în mici centre de condensare a vaporilor de apă prezenți la mare altitudine și se vor dispersa pe suprafețe întinse (sute și mii de kilometri pătrați) de-a lungul mai multor ore sau zile. Printre aceste substanțe se află săruri și oxizi de bariu, stronțiu, sulf, aluminiu, magneziu, calciu, mangan și altele, substanțe care în mod natural nu au ce caută în atmosferă decât în cazul unor erupții vulcanice(…)

Având în vedere cele menționate, vă solicit să-mi răspundeți la următoarele întrebări:
1. Avioanele folosite la împrăștierea de chemtrails sunt avioanele care efectuează curse regulate civile sau comerciale sau sunt parte a unui program militar secret?
2. Care sunt substanțele folosite în cadrul chemtrails?
3. Care este impactul asupra sănătății oamenilor și a mediului înconjurător (floră, faună) al substanțelor folosite în chemtrails?
4. În cadrul substanțelor folosite la chemtrails sunt și substanțe care provoacă simptome
asemănătoare COVID?
5. Cei care susțin narativul oficial sunt imuni la substanțele din chemtrails?
6. Există puncte comune de interes între chemtrails, HAARP și tehnologia 5G?
7. Există similitudini între chemtrails și împrăștierea de insecticide din avioanele destinate culturilor agricole?”, solicită senatoarea.

Comentarii
  • – – – Da nene Sorine suna bine ce zici DAR cum explici ca in urma cu ceva ani aceste dare erau destul de rare si dispareau relativ repede ? P.S. Vezi ca sunt si piloti ce au recuoscut ca imprastie chimicale din aeronave …

  • Asa e, Liviule. Am vazut la RTV adevarul adevarat. Sa ne ascundem in tunelele dacice!!!! Nu ne prinde pe noi masonii!!!

  • Doamne, ce oameni inculți, necititi, fără cunostinte elementare. Era suficient sa caute pe google răspunsul. Cred ca creierul lui sosoaca, se mișcă lejer dintr-o parere în alta în cutia craniana și da nastere la asemenea aberatii. Mai dureros este ca are și gradul i.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
05 octombrie 2024
05 octombrie 2024