Prima pagină » National » Sorin Grindeanu vrea să salveze CFR Marfă prin falimentarea ei
Sorin Grindeanu vrea să salveze CFR Marfă prin falimentarea ei

Sorin Grindeanu vrea să salveze CFR Marfă prin falimentarea ei

20 apr. 2022, 22:43,
în National

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat astăzi, 20 aprilie, referitor la situația actuală CFR Marfă, companie care se află în proces de faliment, că a prezentat Comisiei Europene trei scenarii, iar cel pe care îl preferă și îl consideră cel mai simplu este scenariul Aitalia.

În cazul Aitalia, compania a intrat în faliment, au închis, iar peste trei luni statul a cumpărat din active și a făcut o nouă companie, ITA.

„Este e datoria mea să le prezentăm pe toate trei și să alegem unul din ele, cu argumentele pe care le avem”, a mai spus ministrul.

Grindeanu, despre situația CFR Marfă

Sorin Grindeanu a mai arătat faptul că falimentul este inevitabil pentru CFR Marfă, datoriile companiei ridicându-se la aproximativ 4,5 miliarde de lei. În prezent, compania se află într-o zonă de concordat, adică acea formă juridică, intermediară, auxiliară falimentului, respectiv insolvența.

Ministrul Transporturilor a afirmat că a vorbit cu comisarul european pe Transporturi şi i-a spus că are trei scenarii pe care lucrează.

„Noi încercăm de cam 12 ani să îi ducem cu zăhărelul pe cei de la Comisie (..) În acest moment, suntem în această situaţie. Nu mai vreau să minţim, vreau să ne asumăm lucruri pentru că aşa stau, este realitatea”, a afirmat el.

Sorin Grindeanu a menţionat că primul scenariu, care este şi cel mai simplu, ”este să se aplice la CFR Marfă scenariul Alitalia, care a intrat în faliment, au închis peste 3 luni, iar apoi statul a cumpărat din active şi a făcut o nouă companie, ITA”.

Al doilea scenariu constă într-o OUG de dare de plată

Sorin Grindeanu a mai spus că al doilea scenariu este de a avea o OUG de dare în plată. Ministrul a explicat că multe din activele de la CFR Marfă sunt sub sechestru la ANAF, respectiv 2 miliarde, şi 2 miliarde sunt datorii la CFR infrastructură.

„Darea în plată înseamnă să nu vină ANAf să ia 100 de vagoane să le scoată la licitaţie, ele au fost evaluate, le dă mai departe către cei care vor continua activitatea pe acest domeniu, prin darea în parte”, a spus ministrul.

Sorin Grindeanu a prezentat şi al treilea scenariu, şi anume să se reunească CFR-urile, Călători, Marfă şi Infrastructură, un punct în plus fiind că, dintr-odată, din 4 miliarde, 2 miliarde fiind la infrastructură, ar exista o degrevare acolo. Partea negativă, potriivit ministrului, este de contaminare la celelalte companii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *