Bucureștenii vor avea nevoie de un bilet unic pentru mijloacel de transport din București, susține Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.Această decizie este luată pentru a facilita călătoriile interurbane din zona București-Ilfov. Abonamentul unic va fi valabil pentru metrou, autobuz, tramvai sau troilebuz.
Oricum, țara are nevoie de mai multe reforme în ceea ce privește transportul public din marile orașe. De exemplu, la Iași se ia în considerate implementarea mai multor astfel de măsuri care să conecteze zona metropolitană cu municipiul.
Sorin Grindeanu susţine că vom avea bilet unic pentru toate mijloacele de transport din București
Sorin Grideanu scrie, într-o postare publicată pe o reţea de socializare faptul că cetățenii care circulă în regiunea București-Ilfov vor avea, începând de astăzi, 17 februarie 2022, un bilet sau abonament unic. Acestea vor fi valabile pentru un interval de 24 de ore până la 12 luni. Cetățenii vor putea să folosească același bilet pentru metrou, tren autobuz sau tramvai:
” De astăzi se poate călători cu un singur bilet sau abonament pe toate mijloacele de transport disponibile în zona București-Ilfov: tren, metrou, autobuz, tramvai și troilebuz!
Am semnat Ordinul de ministru necesar.
Noile titluri de călătorie sunt valabile pentru intervale de: 24 h/ 72 h/ 1 lună/ 6 luni/ 12 luni.
Titlurile de călătorie metropolitane integrate cu valabilitate de 24 de ore și 72 de ore permit oricâte transbordări pe orice vehicul de transport de suprafață, metrou și feroviar doar pe ruta: Gara de Nord (staţia Bucureşti Nord) – Aeroportul Henri Coandă, în regiunea București-Ilfov.”, scrie Sorin Grindeanu.
Sorin Grindeanu promite noi autostrăzi și noi investiții în infrastructura din România
Faptul că infrastructura din România este una care se îndreaptă spre un colaps nu mai surprinde pe nimeni. Ajuns pe poziţia de ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu a vorbit despre faptul că țara va avea noi autostrăzi dar și investiții în modernizarea infrastructurii. Ultima autostradă anunțată este cea care va face legătura dintre Belgrad și Timișoara:
(…) Au fost depăşite, iar în următoarele două săptămâni urmează să se finalizeze acordul bilateral dintre România şi Serbia, astfel încât la vizita mea de la sfârşitul lunii martie – începutul lunii aprilie, pe care o voi avea la Belgrad, să pot semna acest acord bilateral cu omologul sârb, iar ultimele semne de întrebare legate de realizarea acestui proiect să fie înlăturate şi să intrăm în linie dreaptă pentru realizarea lui”, a afirmat Sorin Grindeanu.
Pe de altă parte este bine de precizat că România este țara din Europa care stă foarte bine la capitolul autostrăzi. Din păcate, totul este pe hârtie, iar din 1989 în România nu prea s-au mișcat lucrurile. De exemplu, în Moldova avem doar câțiva kilometri de autostradă în Bacău, iar acest lucru duce indirect şi la producerea de accidente rutiere grave. În altă ordine de idei s-a ajuns şi la întocmirea unei legi care să asigure contrucția Autostrăzii A8, dar fără succes, cei aflați la putere majorând termenul la care lucrările să înceapă.
De la preluarea mandatului, ministrul a criticat fostele conduceri ale ministerului spunând că în ultimii 30 de ani România a avut parte numai de promisiuni dar nicio faptă concretă.