Banda pentru mijloacele de transport ar putea fi folosită și de firmele de ridesharing. O petiție a fost lansată în mediul online
Cristian Cernescu este cel care a lansat petiția în mediul online pentru ca și șoferii de ridesharing să poată folosi, cu același drept ca taximetriștii, benzile destinate transportului public din Iași. Transportul alternativ, reprezentat de platformele de ridesharing, a devenit o alegere populară și esențială pentru mulți dintre locuitorii municipiului, contribuind la fluidizarea traficului și la reducerea emisiilor poluante în oraș.
Petiția poate fi semnată aici: https://www.petitieonline.com/petitie_ctre_primria_municipiului_iai_primar_i_consiliul_local_pentru_accesul_transportului_alternativ_la_benzile_speciale_de_transport?fbclid=IwAR0UFH79mImuk389MUCH_K8b4pNDVktzPOikHeeKfvZbS0Jvu8ViG3Q-7hA
Banda pentru mijloacele de transport în comun ar putea fi folosită și de firmele de ridesharing
Benzile destinate mijloacelor de transport în comun pot fi folosite atât de autovehiculele de intervenție, cât și de taxiuri. Însă cei care au fost uitați privind acceptul de a folosi aceste benzi sunt companiile de ridesharing la care ieșenii apelează din ce în ce mai des. Contactat de reporterii BZI, inițiatorul petiției, Cristian Cernescu, a transmis faptul că Primăria Iași ar putea emite o derogare pentru ca șoferii companiilor să poată folosi tronsoanele unice.
„De ceva timp sunt și eu șofer de ridesharing. Eu sunt afiliat unei flote, iar aceasta are un grup de WhatsApp și acolo se comunică tot felul de probleme. În ultima perioadă, și colegii, șoferii, se plâng de traficul infernal din oraș și clienții cumva notează șoferii cu note mici pentru că stau blocați în trafic și nu ajung la timp la destinație. Personal, am avut o cursă din Holboca spre Nicolina, până în pasajul Nicolina am făcut 15 minute și de la intrarea pe pasaj până la Pizza Nico am făcut 32 de minute.
Este important de precizat, noi suntem autorizați în baza aceleași legi în care sunt autorizați și taximetriștii, Legea 38/2003, și practic ar putea fi considerat transport de interes public, ar putea fi, în sensul acesta, și o soluție de fluidizare a traficului. Nu știu în ce măsură mai poate fi fluidizat traficul în Iași din moment ce nicio arteră nouă nu a fost făcută. Însă o situație de moment cred eu că ar fi ca șoferii de ridesharing să meargă pe benzile acestea speciale și în special pe tronsonul Nicolina – Cug. Acolo e o mare problemă, și pe Nicolae Iorga ar fi o soluție.
La un moment dat, când s-a dat hotărârea de CL, pentru ca autobuzele să poată circula, ulterior, am înțeles că patronul unei firme de taxi a făcut o revenire, o interpelare la Consiliul Local, la primar, tocmai pe seama acelei legi, 38/2003, și s-a obținut o derogare ca pe acea bandă să poată circula și taxiurile. Eu cred că lucrurile ar putea fi posibile. Totuși, primăria a făcut și acele benzi speciale, nu cineva din Guvern. Prin acest demers, cu siguranță, vor fi mulțumiți și șoferii de ridesharing, dar și clienții.
Aplicațiile acestea sunt tot mai populare și în traficul acesta tot mai plin, sunt o mulțime de oameni care folosesc aceste aplicații tocmai pentru a nu mai folosi mașina personală”, a spus Cristian Cernescu, inițiatorul petiției.
Reprezentanții Primăriei Iași exclud acceptarea autoturismelor de ridesharing pe benzile speciale
Primăria Municipiului Iași exclude din start acceptarea folosirii benzilor speciale de companiile de ridesharing. Reprezentanții municipalității au transmis faptul că acest lucru nu va fi posibil din cauza Legii 38/2003 care, susțin aceștia, nu permite decât mijloacelor de transport public, autovehiculelor de intervenție și taxiurilor galbene să folosească tronsoanele.
„Nu (n.r. – folosirea nu este posibilă). Legea spune clar: pe benzile unice au acces mijloacele de transport public, autovehiculele de intervenție (salvare, pompieri, poliție etc) și taxiurile. Dacă se va schimba legea și legiuitorul va permite și accesul lor (n.r. – al autoturismelor companiilor de ridesharing), atunci nu va fi nimic ilegal să poată circula și ei”, au transmis reprezentanții Primăriei Municipiului Iași.
Amintim faptul că, în luna iunie 2023, taximetriștii au protestat în fața Prefecturii din Iași. Aceștia își doreau să dețină monopol, iar firmele de ridesharing, precum Bold și Uber, să dispară. Astfel, ieșenii ar fi fost obligați să folosească doar taxiurile galbene. Însă protestul a fost un eșec total, iar firmele de ridesharing pot circula pe străzile din Iași.
Banda unică pentru mijloacele de transport în comun ar trebui să fie accesibilă și pentru șoferii de ridesharing. O petiție în acest sens a fost lansată, în mediul online, de Cristian Cernescu.
De ce interzice Primaria! Au acelas scop ca si taximetristi! Lege e lege! Pe acea banda da circule si curierii!
Curierii transporta marfa nu oameni . Banda e pentru transport public de persoane. Nu transport de mărfuri
La cati fac bolt si uber,iar va fi blocata.Oruce autoturism transport persoane.
În IAȘI, sunt 13000 de mașini uber&bolț, dacă ar circula pe banda unică ar fi la fel de aglomerat….aplicații de transport alternativ care nu au sediul fiscal în România încasările se fac direct în Olanda și Estonia, poluarea peste măsură și cu pretenții de rezidenți, afară cu bolț-uber din țară.
Roxana Elena
noiembrie 17, 2023 la 6:37 am
„13000 de mașini uber&bolț,”? mai taie din ele da-le drek’! de unde ai scos cifra asta? Iasul daca are 1700 de taximetre la strada si are BOLT si UBER 13000?
Circulati baieti…circulati.
Dar pe alta banda.
Se creează un avantaj pt patronii de firme de taxi.
Oricum taxiurile sunt prea scumpe. Concurenta/preturile va vor decide soarta business-ului.
Incetati cu denumirea de flota auto! Cuvantul provine din limba franceza – flotte – si inseamna a pluti. Probabil ca detinatorii de flote auto mananca cu furculisionul.
În alte orașe și mașinile electrice circula pe aceasta vândă, oricum circula di acum cele echipate taxi
Pt Anonim , de la ora 7,34, consulta site-ul arr și ai să vezi câte copii conforme sunt eliberate pe orașul IAȘI, și mai vezi în trafic mașini cu nr de NT,SV ,BC ,BT ,VS , GL , VN…care fac uber&bolț
Pt Asd , sunt prea scumpe taxiurile??? Dacă dimineață la ora 6,45 din stația Frumoasa până la Moldova, la bolț era un preț de 51 ron și la taxi am plătit 20 ron, care-i mai scump????
ciobanotaximetriștii conduc de parcă au girofar, pretind drept de trecere de pe banda 1 direct pe banda 3 fără să se mai asigure la banda 2.
Orice deget scăpat unor cocalari le oferă impresii că au regim special în trafic.
Pe de altă parte, primăria licențiază firmele de taximetrie așa că uber și bolt trebuie să plătească licență la primărie, taxe și nu în ultimul rând, lobby pentru schimbarea legii, dacă vor acces la banda unică.
La taxiu, daca stai in trafic, creste pretul per cursa. Pa cand la bolt, cand dai comanda stii dinainte cat te va ajunge pretul cursei. Daca vrei sa accepti acel tarif dai confirmare comanda. Daca nu iti convine, alegi alt transport. Pa cand la taxiu, nu ai de unde sti pana la final cat va fi. Si la final va trebuii sa platesti. Preturile marite la bolt e vorba despre acel tarif dinamic, cand este cerere mare dar nu sunt masini destule. Asa ca clientul daca vrea sa ajunga la destinatie, da si mai mult, numai sa ajunga acolo unde vrea . Ca la licitatie.
Lobby și pe la finanțe, pe la casa de pensii,si pe la sănătate și după aia drepturi egale cu culoarea galben
Iasul nu e un oras asa mare. e cat 2 sectoare ale Bucurestiului. mai luati-o si la talpa. investiti in incaltaminte sport si da-ti-i bice! tot va plangeti atata.
Să circule dom’le și ridesharingosii pe banda aia la fel ca în toată Europa, doar vrem o țară ca afară.
Bre jurnalisto, cum plm contribuie o mașină de ride sharing la reducerea emisiilor poluante?! Tu citești ce scrii?
la ce grav e traficul din Iasi, ar trebui promovate mai mult tramvaiele si busurile…….. ar trebui scoase si taxiurile de pe banda unica si orice microbuz de transport persoane care nu e ctp……
Daca au numere de Iași sa fie lăsați cu condiția ca si la taxi să aibă client în mașină sau șanse ducă la unul.
Eu zic sa se faca petitie sa se scoata tramvaiele si autobuzele de pe banda unica,si pe acolo sã circule doar uber si bolt,în special cele cu volan pe dreapta!:)))))
Dați va jos de pe ea, băieți ! Blonda ( unică) e unică pt că trebuie să preia toate mijloacele de transport în comun de capacități mari , autobuze , tramvaie , troleibuze microbuze ….restul înafara benzilor , toți , cu excepția salvărilor , poliției , pompieri. Bàà , claaaar?
Adică rs este taximetrie sub acoperire? Sau cum se traduce rideshering? TAXIMETRIȘTILOR 😂😂
mie îmi place aia cu poluarea, pai mai pretenasi, la taxi obligatoriu, mai nou euro 6. câte mașini peste 10 ani vezi la taxi? 2 poate, la uber:2000? unde dracu e reducerea poluării. niciodată primăria nu poate modifica o lege. dac vreți pe linia de tramvai trebuie sa fiți taxiuri, iar dacă veți fi taxiuri, după o zi de munca rămâneți doar cu bomboanele pe care nu le mănâncă clienții…