Prima pagină » Actualitate » Șoferii trebuie să aibă asta în mașină. Legea intră în vigoare la 1 iulie 2024
Șoferii trebuie să aibă asta în mașină. Legea intră în vigoare la 1 iulie 2024

Șoferii trebuie să aibă asta în mașină. Legea intră în vigoare la 1 iulie 2024

06 mai 2024, 14:30,
în Actualitate

Șoferii trebuie să aibă asta în mașină. Sistemul ISA (Intelligent Speed Assistance) va deveni obligatoriu, cu scopul de a reduce accidentele mortale. Legea intră în vigoare la 1 iulie 2024.

Șoferii trebuie să aibă asta în mașină

Tehnologia de limitare a vitezei, deja instalată în multe modele moderne de vehicule, va deveni obligatorie pentru toate mașinile noi. Această măsură are ca scop reducerea accidentelor mortale. Viteza excesivă este una dintre principalele cauze ale accidentelor rutiere în Uniunea Europeană (UE). Sistemul ISA, cunoscut și sub denumirea de Intelligent Speed Assistance (asistenţă inteligentă a vitezei), emite un semnal care avertizează șoferul atunci când limita de viteză este depășită și, în practică, îl obligă pe șofer să își reducă viteza.

Începând din iulie 2024, pentru a preveni accidentele rutiere, UE a decis ca sistemul ISA să fie obligatoriu în toate mașinile noi. Aceasta înseamnă că toate mașinile fabricate începând cu luna iulie 2024 vor trebui să fie dotate cu Intelligent Speed Assistance.

Ce probleme pot să apară la sistemul ISA

Experții germani atrag atenția că șoferii ar trebui să fie conștienți de anumite inconveniente legate de sistemul ISA din mașini. Există posibilitatea ca sistemul să trimită semnale sonore iritante din greșeală. Sistemul obligatoriu ISA întâmpină anumite probleme.

Una dintre acestea este legată de actualizarea hărților în dispozitivele de navigație. La mașinile noi, această actualizare durează în prezent aproximativ un an și jumătate. Din acest motiv, există riscul ca sistemele de avertizare să nu funcționeze întotdeauna corect. Informațiile nesigure privind limitele de viteză pot afecta funcționarea sistemelor ISA, datorită semnelor lipsă, vandalizate, alterate sau deteriorate, poziționării incorecte a semnelor, condițiilor meteo adverse sau limitărilor de viteză complexe și ambigue. Prin urmare, principiul fundamental ar trebui să fie că șoferul își asumă întotdeauna responsabilitatea respectării regulilor de circulație. ISA este doar un instrument de asistență menit să avertizeze șoferul când este posibil și relevant.

O altă lege europeană îi vizează pe șoferii din România și nu numai. Este vorba despre mașinile pe motorină. Se va interzice comercializarea vehiculelor cu motoare pe benzină sau motorină în toate statele membre începând din 2035. Scopul noilor legi ale Uniunii Europene este să încurajeze adoptarea mașinilor electrice și a vehiculelor care folosesc surse de energie mai puțin poluante.

În România a intrat în vigoare o nouă lege pentru șoferi. Mașinile la mâna a doua vor fi radiate automat din circulație, conform unui proiect de lege promovat de Ministerul de Interne (MAI). Pentru a evita asta, șoferii vor avea 9 luni la dispoziție să depună o serie de documente. Conform legii, în momentul în care o persoană cumpără o mașină, este obligat să o înmatriculeze. În momentul în care acest vehicul este revândut, noul proprietar trebuie să treacă vehiculul pe numele său în evidențele autorităților locale.

Pe lângă aceste modificări din Codul Rutier, o altă schimbare îi vizează pe șoferi în anul 2024. Sistemul pentru taxele de drum se va modifica de la 1 ianuarie 2026. Vechea rovinietă se va aplica numai vehiculelor ușoare, de până la 3,5 tone, iar șoferii vor fi nevoiți să plătească mai mult. Pentru vehiculele grele se va introduce un nou concept, TollRo, care presupune că taxarea se face prin înmulțirea numărului de kilometri parcurși cu valoarea unitară a TollRo.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`