Prima pagină » International » Șoferii sunt obligați să lipească acest autocolant pe parbriz. Iată despre ce este vorba
Șoferii sunt obligați să lipească acest autocolant pe parbriz. Iată despre ce este vorba

Șoferii sunt obligați să lipească acest autocolant pe parbriz. Iată despre ce este vorba

05 aug. 2024, 09:20, 1 ,
în International

Șoferii sunt obligați să lipească acest autocolant pe parbriz. Nerespectarea regulii le poate aduce conducătorilor auto o amendă mare. Autocolantul este obligatoriu pentru un anumit tip de vehicule. Iată despre ce este vorba.

Șoferii sunt obligați să lipească acest autocolant pe parbriz

În Franța, vehiculele de peste 3,5 tone trebuie să fie echipate cu autocolantul „Angles Morts”, o măsură obligatorie care se aplică și vehiculelor străine. Acest autocolant are rolul de a atrage atenția asupra unghiului mort. Conducătorii de autocaravane trebuie să verifice dacă vehiculul lor depășește limita de 3,5 tone înainte de a pleca la drum. Autocolantul este ușor de găsit, fiind disponibil la benzinăriile de lângă graniță.

În Franța, absența autocolantului „Angles Morts” pe rulotele cu greutatea de peste 3,5 tone se sancționează cu amenzi semnificative, care pot depăși 135 de euro. Pe partea șoferului și a pasagerului, autocolantele trebuie plasate în primii 100 de centimetri de la fața vehiculului, la o înălțime de 90 până la 150 de centimetri deasupra solului. În partea din spate, autocolantul trebuie să fie, de asemenea, amplasat la aceeași înălțime.

O altă lege strictă îi vizează pe șoferii de camioane din Germania. Transportul cu camioane reprezintă o problemă semnificativă în traficul rutier, în sezonul estival. Pentru a asigura că șoferii nu se confruntă constant cu dificultăți, autoritățile germane au introdus reguli stricte privind circulația camioanelor. În Germania, există o interdicție generală de conducere pentru camioane în zilele de duminică și sărbători pe întregul sistem rutier între orele 00:00 și 22:00, pe tot parcursul anului. În plus, în perioada de vară, cuprinsă între 1 iulie și 31 august, această interdicție se extinde și asupra anumitor autostrăzi și drumuri federale în zilele de sâmbătă, între orele 7:00 și 20:00. Regulile se aplică camioanelor cu o greutate totală admisă care depășește 7,5 tone, inclusiv celor care tractează remorci, indiferent de greutatea acestora. Pentru șoferii de camioane, respectarea acestor reguli este esențială pentru evitarea amenzilor și pentru a contribui la menținerea siguranței și eficienței pe drumurile germane.

Conducătorii auto sunt obligați să aibă asta în mașină

Din această vară, toate vehiculele noi trebuie să fie echipate cu o multitudine de sisteme de siguranță, pentru a respecta normele Uniunii Europene. Față de cutia neagră și sistemul ISA (Intelligent Speed Assistance, sistemul de adaptare inteligentă a vitezei), vor deveni obligatorii următoarele:

– Sistemul de monitorizare a presiunii în pneuri

– Interfața care permite instalarea dispozitivelor antidemaraj cu etilotest

– Sistemul de avertizare a neatenției și stării de oboseală

– Sistemul avansat de frânare de urgență

– Sistemul de avertizare pentru oprirea de urgență

– Sistem de avertizare la mersul înapoi

– Sistemul de asistență la menținerea benzii

Sistemul de avertizare care notifică șoferul în cazul în care depășește limita de viteză va deveni obligatoriu pentru orice mașină nouă vândută în Uniunea Europeană. Multe dintre mașinile disponibile în prezent pe piață sunt deja echipate cu acest sistem Intelligent Speed Assistance (ISA). ISA nu împiedică complet șoferii să depășească limita de viteză afișată, ci încearcă, în schimb, să le reamintească obligațiile legale prin emiterea de avertismente.

ISA utilizează date GPS și camere de citire a semnelor de trafic pentru a determina viteza legală. Uniunea Europeană a lăsat decizia privind implementarea acestor avertismente la latitudinea producătorilor de automobile. Opțiunile disponibile includ alerte audio-vizuale și chiar rezistență suplimentară la pedala de accelerație. Șoferii au posibilitatea să ignore aceste avertizări sau să le dezactiveze complet.

Comentarii
  • „acest”, „asta”, …
    Mai terminați dracului cu titlurile imbecile și scrieți din start despre ce-i vorba, jurnalia lu’ pește!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`