Prima pagină » Titlurile zilei » Șoferii de la CTP Iași sunt revoltați din cauza unui traseu metropolitan. Angajații spun că sunt exploatați: „Nu ai pauză niciun minut”

Șoferii de la CTP Iași sunt revoltați din cauza unui traseu metropolitan. Angajații spun că sunt exploatați: „Nu ai pauză niciun minut”

10 oct. 2024, 02:00,
Petronel Ștefan în Titlurile zilei

Mai mulți șoferi de la CTP Iași sunt revoltați din cauza unui traseu metropolitan, din cauza orarului stabilit

Este vorba despre traseul Iași – Popricani care are o lungime de 36 km, dus-întors. Șoferii au la dispoziție doar 30 de minute să facă un traseu dus și astfel este dificil să respecte programul. Angajații au cerut ajutor de la CTP și AMTPI pentru a introduce un nou autobuz, însă situația este incertă.

Șoferii de la CTP Iași sunt revoltați din cauza traseului metropolitan

Șoferii sunt nemulțumiți deoarece, pentru a respecta programul, nu mai au timp să ia nici măcar un minut de pauză. Asociația Metropolitană de Transport Public Iași (AMTPI) a stabilit un orar din 30 în 30 de minute, cu plecare din Târgu Cucu și Popricani. Există un singur autobuz care face acest traseu, iar șoferii lucrează în schimburi. Oamenii din zona metropolitană au început să folosească transportul în comun mai mult, astfel, AMTPI a anunțat că va deschide și alte trasee.

„Suntem câțiva șoferi care facem traseul metropolitan spre Popricani, de ceva timp, și există o problemă mare pentru noi. Asociația Metropolitană, împreună cu CTP și Primăria, a stabilit un orar pe care noi trebuie să îl respectăm. Traseul, în total, are 36 de kilometri dus-întors, iar noi trebuie să parcurgem jumătate în 30 de minute. Am ajuns în situația în care oprim în Popricani, coboară călătorii, iar la câteva secunde, am plecat. Nu mai avem timp nici să mergem la baie de multe ori sau să mâncăm și noi ceva, că oricum nu avem pauză de masă”, a transmis Paul Păuleț, liderul Sindicatului Șoferilor și Angajaților CTP Iași.

Angajații acuză că un astfel de itinerariu este greu de respectat din cauza traficului, iar asupra lor se pune o presiune prea mare, care i-ar putea afecta. Astfel, cer ca programul să fie modificat sau să se introducă încă un autobuz nou.

„Este extrem de stresant și obositor să stai 8 ore în același loc, ne mai ridicăm uneori la capăt ca să facem câțiva pași, că amorțim. Nu ai timp să iei pauză nici măcar un minut. Am discutat noi, șoferii, între noi și am ajuns la concluzia că trebuie să facem ceva. Este nevoie să fie introdus neapărat un alt autobuz pe traseu, deocamdată, este doar unul singur sau să ne facă timpul de la 30 de minute, la 45 de minute, cum s-a întâmplat pe alte trasee. Am discutat cu CTP și AMTPI deja, însă nu am ajuns la o concluzie, vrem să știm și noi ce se întâmplă”, a mai precizat Paul Păuleț.

Șoferii trebuie să mai aștepte

Conducerea AMTPI știe de situație, însă ridică din umeri deoarece au nevoie de mai multe autobuze disponibile. Singura speranță a șoferilor este ca să fie livrat un nou lot de autobuze electrice, astfel, unele mai vechi să fie mutate către traseele metropolitane. Totuși, acest lucru s-ar putea întâmpla abia peste jumătate de an. De asemenea, și deschiderea traseului spre Bârnova a fost amânată.

„Cunosc problema cu acest traseu de Popricani, îmi pare rău că s-a ajuns la această situație, nu vreau ca șoferii să lucreze în stres și sub o presiune constantă. Am discutat deja să găsim o soluție, am cerut încă un autobuz de la CTP Iași, însă, deocamdată, nu este niciunul liber. Nu vreau să alterăm programul, deoarece oamenii au fost foarte receptivi și transportul în comun este des folosit. Situația se va rezolva în câteva luni, deoarece vor mai ajunge încă 25 de autobuze electrice la Iași, astfel, vor putea fi eliberate astfel alte autobuze care vor putea deservi traseelor metropolitane. Vreau ca șoferii să știe că nu i-am uitat și am înțeles nevoia lor, însă trebuie să mai aibă puțină răbdare”, a declarat Eduard Boz, președintele AMTPI.

Șoferii sunt revoltați de traseul metropolitan spre Popricani, însă CTP Iași nu are autobuze suficiente pentru a suplimenta numărul de mijloace de transport în comun.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
10 octombrie 2024
10 octombrie 2024