Prima pagină » Local » Situație incredibilă la CTP Iași. Șoferii de autobuze sunt nevoiți să lucreze fără zile libere: „Este extrem de periculos. Nu facem față volumului mare de muncă”

Situație incredibilă la CTP Iași. Șoferii de autobuze sunt nevoiți să lucreze fără zile libere: „Este extrem de periculos. Nu facem față volumului mare de muncă”

28 sept. 2023, 02:00, 15 ,
Petronel Ștefan, în Local

Situație incredibilă la CTP Iași, șoferii au ajuns să dea în judecată compania pentru drepturile care li se cuvin. Angajații au fost nevoiți să lucreze fără zile de pauză pentru o lungă perioadă de timp

Sindicatul Șoferilor și Angajaților din CTP își susține membrii în disputa cu compania pentru care lucrează. Șoferii au încercat în mai multe rânduri să dialogheze cu CTP, însă cererile lor justificate au fost ignorate. Astfel, mulți dintre ei au ajuns să lucreze în fiecare zi timp de 2 săptămâni, pe lângă orele suplimentare pe care deja le făceau, ceea ce este extrem de mult.

Situație incredibilă la CTP Iași

În perioada 2015-2018, situația Companiei de Transport Public din Iași a fost una extrem de drastică în ceea ce privește șoferii de autobuz. Din cauza lipsei acute de personal, mulți erau nevoiți să lucreze dublu față de volumul normal de muncă. Deși au făcut acest lucru fără să conteste, salariile au rămas la fel și nu au primit sporurile necesare pentru condițiile de muncă. La data de 2 octombrie 2023 va fi ultimul termen al procesului, când se va stabili decizia finală după 5 ani de zile.

„Noi, în perioada 2015-2018, lucram și câte două săptămâni de zile fără o zi liberă, conform Codului Muncii, noi am intrat la munca continuă, ceea ce se face cu acordul sindicatului și a ITM-ului. Nu exista niciun acord, compania ne-a băgat la muncă în flux continuu. În perioada respectivă eram precum niște stafii, nici nu vă închipuiți. Acest lucru este extrem de periculos, vă dați seama ce responsabilitate avem noi, cu atâția pasageri, iar în traficul din Iași. Nici nu mai știam ce e cu mine, stăteam mai mult la muncă decât acasă, devenise deja greu de suportat.

A fost dificil, din păcate, a trebuit să lucrăm așa, ne simțeam obosiți, plus că mai făceam și ore suplimentare, nu făceam față la volumul de muncă. Fiind la munca continuă, noi trebuia să avem sporul cel mai mare dublat. Noi am încercat să facem cereri la companie, a venit și ITM-ul, dar nimic, au primit amenzi, au primit avertismente, dar noi am lucrat tot non-stop. Până la cel din urmă, am dat în judecată compania în 2018, pentru că este dreptul nostru, în total, suntem 37 de oameni și vom avea, acum, pe 2 octombrie 2023, ultimul termen”, a transmis Paul Păuleț, liderul Sindicatului Șoferilor și Angajaților CTP.

Șoferii pleacă de la companie

o poză cu Paul Tomulescu

Liderul sindicatului acuză compania că nu a oferit condiții corecte de muncă pentru angajați

Mulți șoferi au decis să plece de la companie din cauza condițiilor de muncă. De asemenea, nici salariul nu este echitabil, având în vedere orele pe care le parcurg aceștia pe trasee. Compania riscă să ajungă iar la situația din 2015 și va trebui să se bazeze pe șoferii mai vechi ca să acopere traseele din oraș.

„Atunci a fost dezastru, nu erau deloc șoferi, de asta se trăgea de noi așa, să lucrăm atâtea ore. Acum, situația este puțin mai bună, nu mai trebuie să lucrăm așa multe ore suplimentare, dar tot mai există lipsuri în multe cazuri. Mulți șoferi au ales să plece din companie din cauza salariilor, a volumului de muncă. Un șofer debutant are 3.460 de lei brut, vă dați seama, dacă mai face ceva ore suplimentare și mai lucrează și un weekend, poate ajunge și el la 3.000 de lei în mână, păi cum să nu plece șoferii cu așa condiții? Noi așteptăm acum să primim decizia de la judecători, credem că va fi totul cum trebuie, pentru că avem tot dreptul prin lege”, a mai adăugat Paul Păuleț.

Situație incredibilă la CTP Iași, șoferii erau nevoiți să muncească zile la rând, însă nu erau plătiți suplimentar. Cazul a ajuns în atenția judecătorilor care urmează să dea o hotărâre.

Comentarii
  • Astea-s mofturi !

    Dacă nu le convine, pot merge și lucra pe santier sau in agricultură( la o stână de lângă Iași, e mare nevoie de ciobani)…dar e muncă 24 din 24h…nu stai cu fundul pe scaun și vine banu!

  • Sofer cu carnet de partid

    Peste 70 % din angajatii CTP Iasi sunt membri PSD si AUR. Eu sunt unul dintre ei.

  • Slugile lui Chirică! Toate scursurile de șoferi lucrează la CTP și au o greata pe ei de zici ca sunt directori.

  • Slugile lui Chirica. Toate scursurile de soferi care nu au loc la alte firme unde sa se angajeze la CTP, și au o greata pe ei de zici ca sunt directori.

  • Acum se plâng că muncesc prea puțin, că nu-i cheamă directorul la muncă pentru ca să nu le dea mai mulți bani, de asta vin rar uneori autobuzele. Cereau pasagerilor să facă scandal la CTP și să ceară mai multe autobuze pe traseu și așa iau și ei mai mulți bani…când munceau prea mult nu era bine, când sunt mai liberi iar nu este bine, cred că ar trebui să vă reorientati profesional măi băieți.

  • In momentul asta cam toti soferii iau 5000 de lei salariu, cei vechi ajung si la 7000

  • Dacă le dai repaus în fiecare saptamana nu-i bine, dacă-i chemi la ore suplimentare platite cu 100% din salar nu-i bine. Dumnezeu ii mai intelege pe unii ce vor.

  • paul paulet, un lider de sindicat care lucreaza impotriva propriilor membri. Felicitari baieti!

  • Pe luna august,am lucrat 25 de zile cu minim 9 ore la zi,am luat avans 1450 lei și lichidare 1320,asa ca nu mai vorbiți prostii cu salarii de 5 mii sau 7

  • Ptr liderul sindical

    Dnu lider de sindicat, de ce nu solicitati sefilor de coloane sa intocmeasca un grafic lunar in care orele de munca sa fie impartite echitabil intre colegi? Astfel se poate verifica si legalitatea graficului. Sefii nu au interes ca nu ar mai primi atentii.

  • Cristin Crenganiș

    Situația nu este nouă și nu este ,,Wow” .
    Acesta a fost unul din motivele pentru care, acum, mai bine de, 18 ani, am plecat din RATP IS. Salarii mici, ore lucrate neplătite și/sau compensate cu L platit, proasta întreținere a mijloacelor de transport (autobuze – tramvaie), presiunea constantă de ieși la stradă chiar dacă personalul de exploatare sesizează probleme , s.a.m.d. Nu cred că odată cu schimbarea denumirii ,,înființarea” CTP – IS lucrurile s-au schimbat în bine…..
    Să de-a Bunul Dumnezeu, să mă înșel eu.
    Cu stimă,
    Cristin Crenganiș.

  • Nu sunt mofturi! Ne trezim la 2.30 dimineata, lucram minim 9 ore pe zi, in tramvaie e sauna! Stiti ce inseamna 9 ore in traficul din Iasi si la 40 de grade in cabina??
    Calatorii au drepate, sunt nemultumiti pt ca stau in soare 20 de minute asteptand tramvaiul sau autobuzul, dar noi facem tot ce putem pt ca pe noi ne injura!
    Nu sunt salarii de 5000 sau 7000 nici pe departe, de ex nici salariile nu se dau la timp, de ce?? Se stie f bine ce se intampla cu dobanda… dar suntem prea mici pt mafia din oras.
    Debutantii au 2000 de lei, ceilalti iñ jur de 3000 pe luna, repet trezit la 2.30 dimineata.

  • Andrei esti baiatul sefului de la autobuze care lucrezi la birouri?? Taticu are 10.000 pe luna nu 2000 ca noi!
    Stai cuminte ca ne am saturat de slugarit!!

  • Lica Sămădău

    Sînt colegi care lucrează toate orele suplimentare din luna ( S + D + zilele libere de la guvern ) acei ” băieți deștepți ” poate ridică așa salar .
    Î-mi aduc bine aminte că a lucrat V & S înainte de Paște + D & L de Paște , total 4 zile la suplimentare dintrun foc Ma & Mi liber , pe luna aprilie sînt 18 zile lucrătoare din care ” BĂIEȚII DEȘTEPȚI ” au avut 12 zile la suplimentare .
    Șefii de coloane fac planificarea , la unii mumă la alții ciumă , să dea de lucru la toți la fel !

  • Marș mincinosule !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *