Prima pagină » Local » Situație disperată într-un bloc din Iași. Locatarii au ajuns la capătul răbdării și au intrat peste președintele asociației pentru explicații: „Este a doua oară când se întâmplă” – UPDATE

Situație disperată într-un bloc din Iași. Locatarii au ajuns la capătul răbdării și au intrat peste președintele asociației pentru explicații: „Este a doua oară când se întâmplă” – UPDATE

02 aug. 2024, 02:00, 2 ,
Petronel Ștefan în Local

Locatarii unui bloc din Iași au venit la președintele asociației de care fac parte ca să ceară explicații după ce au ajuns într-o situație disperată. Totul a început de la niște datorii la operatorul ApaVital

Proprietarii din blocul nr. 25 de pe bulevardul Carol I au rămas fără apă de la începutul săptămânii, după ce operatorul ApaVital a oprit furnizarea. Același lucru s-a întâmplat și în luna iunie 2024, iar locatarii sunt revoltați pe președintele asociației. Asociația înregistrează datorii la ApaVital, iar operatorul a fost nevoit să sisteze serviciile.

UPDATE: Locatarii au răsuflat ușurați deoarece joi seara o echipă de la ApaVital a venit și a rebranșat blocul la rețeaua de apă. Totuși oamenii sunt sceptici și nu știu cât va dura această minune.

„Nu știu ce s-a întâmplat, dar am venit seara acasă și am văzut că am din nou apă. Chiar nu mă așteptat după atâtea zile să se rezolve atât de ușor”, a spus o femeie din bloc.

Locatarii blocului din Iași sunt într-o situație disperată

La blocul nr. 25, locatarii nu înregistrează restanțe la plată către asociație, însă s-au trezit că au rămas fără apă. Aceștia au mers direct la sediul asociației, deoarece știau ce se întâmplă, având în vedere că în luna iunie au trecut prin aceeași poveste. ApaVital a oprit apa, deoarece asociația are datorii mari. Doar că lumea este revoltată că a fost desemnat fix blocul fără datorii, nu cele unde sunt restanțe. La cele două scări de la blocul nr. 25 sunt 24 de apartamente, iar asociația are 30 de blocuri.

„Este a doua oară când se întâmplă asta, exact aceeași situație a fost și luna trecută, ne-au oprit apa în blocul nostru, deși noi suntem pe zero cu datoriile, nu înțeleg. Am fost să vorbesc cu președintele asociației, el ne-a spus că asociația are datorii, deoarece sunt scări unde nu s-a plătit. Totuși, acum câteva zile, ne-au oprit apa tot la blocul nostru, de ce se întâmplă asta? Ce vină avem noi? El nici nu prea vrea să mai vorbească cu noi, îți închide și telefonul în nas, normal, că doar nu locuiește în bloc cu noi. Să oprească la blocurile unde sunt datorii mari, ca să îi forțeze să plătească. Într-adevăr, pe luna trecută (iunie – n.r.), am avut 6.000 de lei de plată la scara A, pentru că un vecin a avut o defecțiune, însă a plătit prin transfer bancar, nu e problemă. Mi se pare incredibil că alții cu datorii de mii de lei încă au apă, iar noi suntem forțați să stăm așa”, a spus Delia, o locatară din bloc.

La parterul blocului există și frizeria Donna Carina, care, de asemenea, a rămas fără apă. Angajații au bidoane pe care le folosesc la activitatea din salon.

„Nu avem apă de câteva zile, nu știu exact ce se întâmplă, am înțeles că sunt niște probleme cu plățile la ApaVital din partea locatarilor. Ne descurcăm și noi cum putem, stăm cu bidoane de apă ca să ne putem face treaba”, povestește o angajată de la Donna Carina.

Locatarii au cerut explicații

Reporterii BZI au mers la sediul Asociației „Dr. Victor Babeș”, de pe strada Victor Babeș, pentru a discuta cu președintele Sava Florea. Chiar în acel moment, o locatară din blocul fără apă a intrat în sediu și i-a cerut explicații președintelui, de ce a ales blocul respectiv ca să fie debranșat de la rețea. Sava Florea a precizat că este vina locatarilor rău-platnici și nu are ce să facă în acest sens.

„Stau zilnic la sediul asociației, aștept să vină oamenii să plătească, abia tai două chitanțe pe zi, oamenii pur și simplu nu vor să plătească. În luna iunie, am adus bani din casă ca să achit niște sume ca să vină echipa de la ApaVital să ne dea din nou acces la apă. Oamenii din blocul numărul 25 sunt revoltați pe mine că nu au apă, dar nu eu sunt cel care indică blocul care să rămână fără apă, reprezentanții de la ApaVital hotărăsc. Asociația are nevoie de bani acum, dacă ajung în instanță cu locatarii, durează un an de zile ca să repar sumele respective”, a precizat Sava Florea, președintele asociației de proprietari „Dr. Victor Babeș”.

Reprezentanții ApaVital au precizat că în urma unor plăți parțiale și din cauza temperaturilor caniculare care se anunță în perioada următoare, blocul a fost rebranșat la rețeaua de apă în seara de joi, 1 august 2024.

„La data de 01.07.2024 a fost emisă o notificare de plată către Asociația de proprietari Dr. V. Babeș, prin care îi anunțam că datorează APAVITAL S.A. suma de 80.613,85 lei, reprezentând contravaloarea serviiciilor de apă/canal furnizate, pentru un număr de 3 facturi neachitate. La această sumă se mai adăuga și suma de 1.192,86 lei, reprezentând penalități pentru facturile neachitate la termen. Deoarece debitele nu au fost onorate la plată în termenul acordat prin intermediul notificării, la data de 16.07.2024 s-a propus sistarea furnizării serviciilor de alimentare cu apă la această asociaţie. Întrucât Asociaţia de Proprietari Dr. V. Babeş  are în componenţă mai multe imobile iar conducerea asociaţiei evită în mod constant să ne comunice imobilele la care sunt restanţele cele mai mari, sistarea furnizării serviciului de alimentare cu apă se realizează la această asociație pe rând,  doar la câte un imobil. Întrucât au fost efectuate plăţi parţiale și ținând cont de temperaturile caniculare, a fost reluată furnizarea serviciului de alimentare cu apă către imobilul afectat. În momentul de față, asociația menționată are de plată către APAVITAL S.A. suma de 75.972,04 lei, la care se adaugă penalități în sumă de 1530,10 lei”, au precizat reprezentanții ApaVital.

Locatarii din bloc așteaptă o soluție definitivă din partea asociației și speră să nu mai aibă parte de aceeași situație pe viitor.

Comentarii
  • Faceti va asociatie separata, numai cu voi.

  • locuitor la bloc

    Va spunem noi cum:::: se fac presiuni , dupa care , dupa ce treceti la firmele Termoservice sau altele ,aveti apa tot timpul , nu va mai intreaba nimeni de datorii. Asa functioneaza lucrurile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *