Prima pagină » National » Situația în care Asociația de Proprietari poate fi amendată cu 60.000 de lei. Fapta este interzisă prin lege
Situația în care Asociația de Proprietari poate fi amendată cu 60.000 de lei. Fapta este interzisă prin lege

Situația în care Asociația de Proprietari poate fi amendată cu 60.000 de lei. Fapta este interzisă prin lege

24 sept. 2024, 11:20,
Mirela Gabriela Todosi în National

Mulți vor să afle situația în care Asociația de Proprietari poate fi amendată cu 60.000 de lei. Unul dintre lucrurile pe care nu trebuie să le facă o Asociaţie de Proprietari este să efectueze plăţi în numerar pentru realizarea de servicii de către persoanele fizice. Fapta este interzisă prin lege.

Situația în care Asociația de Proprietari poate fi amendată cu 60.000 de lei

Orice Asociație de Proprietari poate fi amendată cu o sumă uriașă dacă nu respectă o regulă simplă. Potrivit legii, constituie contravenție ,,utilizarea şi gestionarea veniturilor asociaţiei de proprietari altfel decât este prevăzut.”

Concret, Asociația de Proprietari nu mai are voie să facă plăți în numerar persoanelor fizice pentru realizarea anumitor servicii din cadrul Asociației. Președintele Asociației de Proprietari trebuie să știe că nu se pot da bani numerar unei persoane fizice, care prestează ceva pentru Asociație, indiferent de serviciile făcute.

Este important de menționat că amenzile pe care Asociația de Proprietari le primește vor fi plătite de către proprietarii de locuințe dintr-un bloc, dar în anumite situații. În prima fază, banii vor fi plătiţi chiar de către Asociaţia de Proprietari, adică de către toţi proprietarii din condominiumul respectiv, la care banii aceştia se vor adăuga, în părţi stabilite de administraţie, pentru fiecare locatar în parte.

Reguli stricte pentru Asociațiile de Proprietari

Asociațiile de Proprietari vor fi obligate să raporteze dacă președinții și membrii comitetului executiv sunt proprietari și dacă au cazier. De asemenea, se vor impune anumite condiții pentru adunarea periodică a reprezentanților Asociației de Proprietari.

Asociaţiile de Proprietari trebuie să transmită primăriei și copii după Acordul de asociere unde trebuie evidențiate atât persoanele în cauză, acte doveditoare ale proprietății acestora, cât și copii ale cererilor de înscriere în asociație. Asociaţiile mai au obligația să transmită municipalității modificările ce pot interveni pe parcurs în ceea ce îi privește pe membrii asociației.

„Toţi proprietarii membri ai Asociaţiei de Proprietari au dreptul să participe, cu drept de vot, la adunarea generală a asociaţiei de proprietari, să îşi înscrie candidatura, să candideze, să aleagă şi să fie aleşi în structura organizatorică a asociaţiei de proprietari. Pentru a beneficia de dreptul de a fi ales, persoana în cauză trebuie sa aibă capacitate deplină de exerciţiu.”, prezintă art. 27 din Legea 196/2018.

O altă lege se referă la documentele pe care Asociația de Proprietari nu are voie să le ceară locatarilor din bloc. Puțini sunt cei care știu că există documente care nu trebuie furnizate Asociației de Proprietari sau președintelui de bloc. Nu pot fi solicitate celor care locuiesc la bloc copii după documentele personale sau informații despre profesie, nivel de studii, loc de muncă etc. Asociațiile de Proprietari trebuie să țină cont de reglementările legale cu privire la protejarea informațiilor de natură personală ale proprietarilor de apartamente sau ale chiriașilor. Încălcarea acestor reglementări este sancționată cu amenzi mari.

Există situații în care Asociația de Proprietari poate fi amendată cu sume de 60.000 de lei. Sancțiunea se aplică dacă președintele Asociației de Proprietari face personal plăți în numerar  persoanelor fizice care realizează anumite servicii la bloc. În anul 2024, locatarii dar și președinții de asociații trebuie să respecte mai multe reguli stricte. Cei care încalcă legea riscă amenzi uriașe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`