De mai bine de șase ani, Simona Păun este pilot pe o aeronavă de linie, ceea ce se traduce prin mii de ore de zbor. Șansa i-a surâs în 2008, când a obținut o bursă de 120.000 de euro, pentru a-și putea finanța studiile la Academie. Cu toate acestea, Simona Păun recunoaște că cel de-al doilea ei job este cel de expert Social Media.
Doar 3% dintre piloții de aeronave de pasageri din întreaga lume sunt femei. Iar una dintre acestea este și românca Simona Păun, poate cea mai populară femeie de la manșă din țara noastră. Simona se prezintă Digital Marketing Strategist și Social Media Expert pe rețelele sociale. Însă, ca pilot de aeronavă, ea activează de peste 6 ani.
Simona Păun este pilot pe o aeronavă de linie
Chiar dacă zborul a fost o pasiune din copilărie, Simona Păun nu s-a gândit prea serios, încă de la început, să o apuce pe acest drum. Unul dintre motive este că puține femei se aventurează să urmeze o școală de aviație.
Acum, după mai bine de șase ani de experiență la manșa avionului, Simona Păun este o prezență full-time și pe social media. Pe Instagram și pe TikTok distribuie aspecte din ceea ce face zi de zi și este o sursă de inspirație pentru alte femei.
„Eu fac social media full-time, esta al doilea meu job, care, cred, îmi ia mai mult timp decât primul – chiar dacă sunt în avion non-stop – de șase ani de zile. Menirea postărilor mele este să inspire oamenii care au un vis, un vis care poate nu este validat de cei din jur. Asta vreau eu să transmit, că se poate. Dacă eu pot, poți și tu”, spunea Simona Păun în emisiunea iLikeIT.
Luna aceasta, Simona Păun a fost invitată să vorbească despre meseria ei în cadrul evenimentului Ladies of Haute Culture, unde a explicat de ce fiecare dintre noi este pilot, uneori.
„Un fapt interesant despre zbor: Știați că aeronava decolează împotriva vântului? Acesta este și cazul în viața noastră. Pentru a urca, trebuie să ne confruntăm cu vântul, să rezistăm forței care ne reține și să îmbrățișăm dificultatea.
Aceasta este esența călătoriei noastre – a învăța să navigăm în vântul vieții, nu pentru a evita turbulențele, ci să o folosim pentru a crea susținere – forța care ne dă aripi și ne ajută să zburăm prin ea”, a spus Simona Păun.
Simona era studentă la ASE când a zburat prima dată cu avionul. Pe atunci nu se gândea că va ajunge să piloteze, dar drumul spre această meserie i s-a deschis în momentul în care a înțeles ce o face fericită. Așa a aflat de un sistem de burse al statului român, pentru obținerea calificării de pilot comercial. A susținut niște examene foarte grele, la Fizică, Matematică și Limba engleză, și le-a luat. Se întâmpla în 2008, când a obținut o bursă de 120.000 de euro, pentru a-și putea finanța studiile la Academie. Azi, costurile de studiu sunt mai mici, de circa 50.000 de euro.
Dar, criza economică din 2008-2009 i-a spulberat visul de se angaja într-o companie aeriană. Abia doi ani mai târziu s-a ivit șansa de a aplica pentru un post de însoțitoare de zbor la o companie asiatică, deși avea licență de pilot. Norocul i-a surâs de această dată.
Motivul pentru care sunt foarte puține femei-pilot
Aviația civilă și cea militară sunt unele dintre cele mai misogine domenii de activitate. Femeile care vor să ajungă piloți se confruntă cu tot soiul de prejudecăți și discriminări din partea oamenilor aflați la vârful ierarhiei. Mulți consideră că femeile sunt inferioare bărbaților în acest domeniu, dar mai e ceva.
„În loc să te ajute, dacă văd ceva în tine, oamenii aceia aveau puterea să-ți influențeze destinul și să-ți taie aripile. Era o companie, ultima companie care a mai recrutat în momentul în care am terminat eu, și dacă tu îți depuneai CV-ul ca femeie, nu te chemau la interviu”, a spus Simona Păun într-un podcast.
Principalele motive pentru care femeile nu erau agreate la manșă era acela că puteau oricând să intre în concediu de sarcină, dând peste cap politica unei companii. Dar lucrurile s-au mai schimbat în ultimii ani, iar numărul femeilor pilot crește constant la nivel global.
Sunt curios sa stiu cine au fost cele 2 femei „pilot” de pe cursa Tarom Bucuresti-Iasi care in 2016 au distrus balizajul pistei pe 700 metri si au avariat avionul, stand la taclale in timpul decolarii.
Tipic pt. Pro TV, mentioneaza ca a fost vorba de 2 femei abia la final
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/ancheta-cauza-unui-incident-de-zbor-grav-cu-o-aeronava-tarom-discutii-nerelevante-purtate-in-cockpit.html