Serviciul Special de Telecomunicații a împlinit vineri, 11 februarie, 18 ani de activitate. Autosanitarele deteriorate de la nivelul Serviciului Județean de Ambulanță Iași fac față cu greu solicitărilor.
La nivelul județului numărul de apeluri a crescut exponențial din cauza pandemiei. Persoanele cu anumite deficiențe pot contacta serviciile de urgență prin metode personalizate.
11 februarie reprezintă Ziua Europeană a Numărului de Urgență 112. Serviciul Special de Telecomunicații 112 se ocupă de redirecționarea urgențelor către diferitele instituții specializate.
„Cu greu reușim să facem față!“
Din considerente pandemice, toate ariile medicale au fost afectate. Cu atât mai mult, când nu există o bună logistică, munca celor aflați în slujba cetățenilor, este îngreunată. Serviciul de Ambulanță Iași se descurcă cu greu în această perioadă.
„Serviciul nostru colaborează foarte bine cu Serviciul Special de Telecomunicații Iași. Marele aspect negativ este că mașinile de ambulanță sunt vechi. Gradul de uzură este observabil. Cu greu reușim să facem față, mai ales că anul acesta nu am primit vehicule noi. O ambulanță are nevoie în medie, de 12 ore de pauză conform legii. Numărul de urgențe a crescut exponențial din cauza pandemiei. Pe zi, avem în jur de 600-650 de apeluri, dublu fată de trecut.
Serviciul de Ambulanță Iași este subdimensionat, suntem într-un mare deficit. Oamenii au înțeles cu greu situația. Noi gestionăm cazurile în funcție de o triere care se face, stabilită de urgența situației. Prioritățile sunt stabilite în funcție de protocoale foarte clare stabilite pe culori de gravitate” precizează Hristea Angelica, directorul medical al Serviciului de Ambulanță Județean Iași.
Serviciul Special de Telecomunicații: 2021, anul cu cele mai puține apeluri non-urgente
În anii anteriori, non-urgențele reprezentau mai mult de 90% din apelurile înregistrate de Serviciul Special de Telecomunicații. Însă, conform datelor oficiale, oamenii au început să sune mult mai responsabil la numărul 112, iar de cele mai multe ori urgențele sunt cu adevărat reale.
„În anul 2021, operatorii STS 112 au preluat 10.337.426 de apeluri, cu 102.831 mai multe față de anul precedent. Dintre acestea, 6.127.023 (aproape 60%) au fost urgențe reale, pentru care a fost necesară intervenția agențiilor specializate: Ambulanță, ISU-SMURD, Poliție, Jandarmerie, Salvamont. Diferența, de peste 4,2 milioane, o reprezintă apeluri efectuate din eroare, solicitări de informații, farse și un procent redus de apeluri injurioase”, potrivit biroului de presă al STS.
Și persoanele cu deficiențe de auz și sau de vorbire pot contacta serviciul unic de urgențe 112
Potrivit reprezentanților Serviciul Special de Telecomunicații, există mai multe modalități de a cere ajutor, chiar și în cazul persoanelor care au anumite afecțiuni.
Persoanele cu deficiențe de auz și sau de vorbire pot solicita ajutor în situații de urgență printr-un serviciu dedicat, care le permite să relaționeze prin mesaje cu autoritățile. Serviciul se numește SMS 113, este gratuit și a fost implementat de Serviciul de Telecomunicații Speciale încă din anul 2015.
Pentru a beneficia de acest serviciu de mesagerie de urgență, este necesară înregistrarea persoanelor cu deficiențe de auz și sau de vorbire și a numerelor de telefon mobil pe care le utilizează în baza de date a Sistemului național unic pentru apeluri de urgență. Înregistrarea se realizează prin completarea unui formular online pe site-ul Serviciului Special de Telecomunicații sau printr-o cerere scrisă adresată instituției.