Mulți vor să cunoască semnul de circulație care îi pune în dificultate și pe șoferii cu experiență. Este vorba de triunghiul roșu cu bulină neagră în centru. Iată unde este amplasat și ce semnificație are.
Semnul de circulație care îi pune în dificultate și pe șoferii cu experiență
Un indicator rutier le dă bătăi de cap șoferilor, nu doar celor începători, ci și celor cu experiență. Este vorba despre triunghiul roșu cu bulină neagră în centru. Indicatorul este plasat în locurile unde se produc în mod constant accidente, pentru a le atrage atenția șoferilor să circule cu prudență maximă.
Indicatorul rutier cu triunghi roșu și bulină neagră a fost introdus pe drumurile din România în anul 2014, alături de alte indicatoare de avertizare. Cu toate acestea, șoferii sunt puși în dificultate și acum, la vederea semnului rutier.
Indicatorul rutier ce le dă bătăi de cap șoferilor indică un sector de drum cu lungimea de cel mult un kilometru, pe care, într-o perioadă de cinci ani consecutiv, s-au înregistrat cel puțin zece accidente grave de circulație, soldate cu cel puțin zece persoane decedate sau grav rănite. Șoferii care întâlnesc triunghiul roșu cu bulină neagră pe drumurile din țară trebuie să reducă viteza, să fie foarte atenți și să evite în a face orice manevră riscantă.
Un nou indicator de avertizare pe străzile din România
Nerespectarea distanței între vehicule este una din principalele cauze ale accidentelor rutiere grave din România. Noul indicator rutier este de culoare verde și are desenate două săgeți orientate în sus, precum și o mașină schematizată.
Semnul va fi însoțit de textele: ”păstrați distanța” și ”2 săgeți = siguranță”. Semnul de circulație îi va avertiza pe șoferi despre existența unor astfel de săgeți pe carosabil, acesta fiind considerat un tip de marcaj de ghidare pentru păstrarea distanței în trafic. Distanța minimă față de mașina din față va fi egală cu a celor două săgeți orientate cu vârful în sus. Marcajele de ghidare vor fi desenate pe fiecare bandă de circulație. Indicatorul va fi unul informativ, fiind instalat pe sectoarele de drum unde au loc cele mai multe accidente provocate de lipsa păstrării distanței față de mașina din față.
Testele arată că distanțele de care are nevoie un automobil să frâneze pentru a frâna în condiții de siguranță sunt mult mai mari decât își imaginează șoferii. Astfel, la o viteză de 40 km/h, o mașină va opri complet în 23,11 metri, la o distanță de frânare de 12 metri pe secundă. Distanța crește la 70,22 metri, la o viteză de 80 km/h (timp mecanic de frânare de 48 metri pe secundă) și la 166 de metri, la o viteză de 130 km/h (timp de frânare 130 m/s).
Recent, a fost anunțat faptul că se lucrează la nivel european pentru reguli rutiere mai dure. Cea mai importantă prevedere este că un șofer cu probleme într-o țară nu va mai putea conduce în alte țări din UE. În cazul în care unui șofer i se suspendă dreptul de a conduce pentru că a urcat la volan beat sau drogat, legislația țării respective va fi aplicată la nivel european. Noua legislație ar putea fi adoptată din anul 2025.
Îi pune in dificultate pe participantii la trafic,soferii stiu sa „traduca” un indicator