Prima pagină » Local » Semafoarele de la Podu Iloaiei au fost puse în funcțiune! Șoferii nu vor mai sta zeci de minute în traficul aglomerat din zonă

Semafoarele de la Podu Iloaiei au fost puse în funcțiune! Șoferii nu vor mai sta zeci de minute în traficul aglomerat din zonă

08 oct. 2024, 02:00,
Alexandra MAISNER în Local

Semafoarele de la Podu Iloaiei au fost pornite ieri, 7 octombrie 2024, în cele trei intersecții din oraș. Demersul ar trebui să diminueze traficul infernal din zonă

Decizia privind montarea semafoarelor de la Podu Iloaiei a fost luată în vara anului 2024, după ce au fost efectuate probe privind necesitatea acestora în anul 2023. Simulările au arătat la acea vreme o reducere cu aproximativ 60% a timpilor de traversare a localității, în special, în zilele de weekend și lunea, când este organizat târgul din Podu Iloaiei. După montare, în cursul zilei de ieri, 7 octombrie 2024, au fost pornite.

Semafoarele de la Podu Iloaiei au fost pornite! Mugurel Laicu: „Implementarea proiectului are drept scop reducerea timpilor de tranzitare a localității”

Mugurel Laicu, directorul DRDP Iași, a transmis faptul că sistemul de semaforizare inteligent de la Podu Iloaiei a fost pus în funcțiune. Acesta ar trebui să reducă semnificativ timpii de tranzitare a orașului.

„Sistemul de semaforizare inteligent pe care l-am instalat la Podu Iloaiei a fost pus în funcțiune ieri, începând cu ora 12:00. Odată cu finalizarea lucrărilor de către constructor și montarea contoarelor de către furnizorul de energie, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași este pregătită să dea în funcțiune sistemul de semaforizare inteligent în cele trei intersecții din Podu Iloaiei, respectiv la intersecția lui DN28 cu strada Petru Rareș, în dreptul farmaciei, la intersecția DN28, în dreptul primăriei cu strada Traian și la intersecția cu DJ281, drumul care duce spre Erbiceni. Implementarea proiectului, la Podu Iloaiei, are drept scop reducerea timpilor de tranzitare a localității și este premergătoare soluțiilor pe termen mediu, respectiv lung, avute în vedere de DRDP Iași, respectiv construirea unei variante ocolitoare. Săptămâna trecută am aprobat proiectul acestei variante ocolitoare și este dat spre avizare la compania de drumuri și al doilea proiect mare este autostrada A8 Ungheni – Târgu Neamț. Aș dori să subliniez că, activ, vor trebui să joace autoritățile locale dar și poliția, în sensul eliberării primei benzi din oraș care, în majoritatea timpului, este ocupată de autovehiculele de tonaj și chiar de către riverani. Autovehicule ce sunt staționate neregulamentar. În lipsa unor sancțiuni sau a restricționării circulației pe această bandă, toate eforturile noastre de fluidizare a traficului vor fi în zadar. Și acum sunt semne de interzicere a circulației, dar nu sunt respectate, de aceea solicităm sprijinul autorităților și Poliției Locale”, a declarat Mugurel Laicu, director DRDP Iași.

Tranzitarea orașului Podu Iloaiei pe direcția Budăi – Lețcani, în 6 minute

Directorul DRDP Iași, Mugurel Laicu, a precizat și faptul că s-a deplasat pe tronsonul Budăi – Lețcani după pornirea semafoarelor de la Podu Iloaiei. Drumul a fost tranzitat în 6,20 de minute.

„Monitorizarea traficului pe ruta Bălțați – Podu Iloaiei – Lețcani, după ce au fost montate semafoarele și circulația, se desfășoară dirijat, cu ajutorul sistemului de semaforizare inteligentă. Traversarea orașului Podu Iloaiei pe direcția Budăi – Lețcani a durat 6,20 minute”, a adăugat Mugurel Laicu.

Amintim faptul că șoferii care sunt nevoiți să tranziteze orașul Podu Iloaiei au ajuns în pragul disperării din cauza ambuteiajelor, a cozilor infernale pe porțiuni de kilometri, care se realizează din cauza lipsei unei variante ocolitoare. Mulți dintre aceștia preferă să meargă pe un drum agricol, prin câmp, pentru a ocoli ambuteiajul de la Podu Iloaiei, însă varianta nu este agreată de localnicii din satul Holm, din cauza prafului care se ridică pe drum, traseul fiind pietruit.

Semafoarele de la Podu Iloaiei au fost pornite ieri, 7 octombrie 2024, în cele trei intersecții din oraș. Demersul ar trebui să diminueze traficul infernal din zonă.

Comentarii
  • Chuck Norris

    Pe dracu! Era pe facebook un nene din societatea civila care spunea ca a fost implicat in proiect, si care mentiona ca semafoarrle sunt pentru siguranta pietonilor si nicidecum pentru fluidizare; pentru fluidizare erau necesare ronduri. Asa mai prostim oamenii, cand suntem incompetenti!

  • De la Budai la Letcani 6,20 minute dar nu la orele de vârf. De la Letcani la Budai câte minute?

  • Problema nu era fluenta traficului in oras, acolo coloana chiar isi lua viteza.
    Problema este la trecerea peste calae ferata, dalele din beton sunt denivelate iar traversarea se face cu viteza mica.
    Apoi mai sunt marletii care vin pe acostament si forteaaa coloana pe dreapta, asta incetininad masinile care au prioritate, pentru a evita un accident.
    Rezolvari
    -sa ridice politia cateva sute de permise pentru depasirea coloanei si toata lumea va circula pe banda lui, nu pe acostament.
    -sa repare CFR recerea peste calea ferata asa cum era inainte, cu module cauciucate, care permiteau masinilor sa nu incetineasca.

    Semafoarele sunt fix pix, vor incetini traficul in oras fix cand coloana incepea sa isi ia viteza dupa ritmul de melc din zona caii ferate si a podului, deci mai rau vor face.
    Vedeti voi vineri dupa amiaza….

  • Acest incurca lumea dir. de la DRDP Iasi ar fi trebuit de mult sa plece. Nu rezolva nimic si iese numai in fata ca sa dea impresia ca este activ. O nenorocire pentru zona iasului unde sunt atatea de facut si nu se face nimic.
    Vedeti in tara peste tot santiere, viaducte, pasaje, centuri chiar ale unor orase marunte s.a.m.d. La Iasi insa S-A TRECUT DE LA FAPTE LA VORBE !
    I-ati spagile si carate !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
21 noiembrie 2024
21 noiembrie 2024