Firma Leroy Merlin România SRL a contestat decizia luată de Judecătoria Iași în procesul de daune intentat de către un client, după un accident teribil. Dan Corduleanu le-a cerut magistraților să oblige compania la achitarea unor despăgubiri. Compania a fost pusă la plata unor daune morale către ieșean, dar atât reprezentanții Leroy Merlin, cât și ieșeanul au contestat sentința dată de prima instanță
Șefii magazinului Leroy Merlin au atacat sentința prin care au fost obligați să îi achite daune unui client din Iași. De asemenea, clientul, Dan Corduleanu, a formulat apel împotriva deciziei luate recent de Judecătoria Iași. Acum, dosarul a ajuns la Tribunalul Iași, urmând ca judecătorii să judece apelul.
Amintim că, recent, magistrații din cadrul Judecătoriei au admis în parte cererea făcută de Dan Corduleanu în contradictoriu cu SC Leroy Merlin România SRL.
„Instanța admite în parte cererea formulată de reclamantul Dan Corduleanu în contradictoriu cu pârâta Leroy Merlin România. Obligă pârâta să îi plătească reclamantului suma de 40 de lei, cu titlu de daune materiale, și a sumei de 1.000 de lei, cu titlu de daune morale. Obligă pârâta să îi achite reclamantului suma de 2.000 de lei, reprezentând cheltuieli de judecată”, au menționat judecătorii.
Dan Corduleanu a cerut despăgubiri de la Leroy Merlin
Dosarul dintre ieșeanul Dan Corduleanu și Leroy Merlin a început pe 22 aprilie 2019. Bărbatul le-a cerut magistraților să oblige Leroy Merlin România la plata unor daune materiale de 752 de lei, precum și la achitarea unor daune morale de 10.000 de lei.
„Pe 22 martie 2017, în jurul orei 15:40, mă aflam în magazinul Leroy Merlin din Iași, situat pe bulevardul Chimiei. Voiam să cumpăr materiale și scule, în vederea efectuării unei lucrări. M-am deplasat la raionul de Grădină din incinta magazinului. Am analizat uneltele poziționate în partea de jos a raftului, care aveau unele defecte. Astfel, le-am pus înapoi, la locul lor, pe raft. În timp ce inspectam atent uneltele, am simțit o lovitură puternică în cap, urmată de un zgomot puternic.
Am constatat că, de sus, a căzut un hârleț. În momentul impactului, am simțit o durere puternică, am căzut în genunchi și m-am speriat. Când am dus mâna la cap, în locul în care am simțit impactul, am observat că sângeram. Impactul mi-a cauzat o stare de amețeală. După câteva momente, m-am ridicat și am mers în zona caselor de marcat, unde am cerut ajutorul”, a afirmat Dan Corduleanu în fața judecătorilor.
Clientul: „Sângeram abundent…”
Dan Corduleanu a adăugat că două angajate ale magazinului Leroy Merlin i-au acordat primele îngrijiri medicale.
„Acestea au luat o trusă de prim-ajutor și m-au dus în toaleta magazinului, pentru că sângeram abundent. Acolo, angajatele au chemat un alt coleg, care m-a spălat și m-a bandajat. Apoi am fost întrebat dacă vreau să fie chemată Salvarea. Am refuzat și am mers singur la spital”, a adăugat bărbatul.
Potrivit acestuia, pe 23 martie 2017, a obținut un certificat medico-legal, în care s-a constatat existența unei plăgi și s-a concluzionat că aceasta s-a putut produce prin lovire cu un obiect contondent. Pentru acea plagă au fost necesare 7-9 zile de îngrijiri medicale. Totodată, doctorii au concluzionat și că lovitura a determinat un prejudiciu estetic permanent, constând într-o cicatrice la nivelul frunții.
„Societatea pârâtă este persoana responsabilă pentru prejudiciul suferit de mine. Hârlețul expus spre vânzare în incinta magazinului administrat de pârâtă este un lucru ce se afla în paza pârâtei. Pârâta deținea paza juridică a lucrului prin prisma faptului că exercita controlul și supravegherea acestuia, ca prerogative ale calității de proprietar al obiectului respectiv”, a mai spus clientul.
Care a fost reacția reprezentanților companiei Leroy Merlin
La rândul lor, reprezentanții companiei Leroy Merlin România SRL au depus o întâmpinare la dosar, prin care au solicitat respingerea cererii.
„Anterior formulării cererii de chemare în judecată, noi nu am primit vreo reclamație / sesizare din partea acestuia. Produsul în discuție a fost așezat întotdeauna (inclusiv în anul 2017) pe suporți speciali pentru acest tip de obiect, prin urmare – în siguranță. Produse de tipul hârlețului se găsesc pe raft la o înălțime accesibilă clienților. Pentru cazurile (rare) în care un client dorește să vadă același produs, dar situat pe un raft superior, clientul poate utiliza o scară sau poate solicita ajutorul angajaților. Ca urmare a verificării susținerilor reclamantului, s-a stabilit că, pe 22 martie 2017, un client (al cărui nume nu-l cunoaștem) a luat din raft mai multe hârlețe, le-a studiat și a ales în final unul.
Încercând să pună în raft celelalte hârlețe, a lovit un hârleț aflat în partea de sus a raftului, care, în urma impactului, a alunecat și l-a lovit în zona capului. Respectivul client a luat hârlețul ales și a plecat spre casa de marcat fără a spune nimic. Ulterior, el a menționat că nu vrea ca reprezentanții magazinului să-i dea primul ajutor ori să cheme o ambulanță”, au precizat în instanță reprezentanții Leroy Merlin.
Conform acestora, nu există vreo obligație de reparare a prejudiciului, când este cauzat exclusiv de fapta victimei înseși.
„Nu suntem responsabili pentru prejudiciul suferit de reclamant. Prejudiciul a fost cauzat ca urmare a modului neatent în care a acționat reclamantul (în ipoteza că vătămarea s-a produs în incinta magazinului) și nu a rezultat din fapta lucrului, în consecință nu există legătură de cauzalitate între prejudiciu și o eventuală faptă a companiei”, au încheiat reprezentanții renumitului magazin de bricolaj din Iași.
Totuși, magistrații de la Judecătoria Iași au considerat că Leroy Merlin a fost responsabilă pentru producerea accidentului.