Prima pagină » Actualitate » Secretul care te scapă de amenzi! Când eşti obligat să îţi schimbi buletinul, chiar dacă nu ţi-a expirat
Secretul care te scapă de amenzi! Când eşti obligat să îţi schimbi buletinul, chiar dacă nu ţi-a expirat

Secretul care te scapă de amenzi! Când eşti obligat să îţi schimbi buletinul, chiar dacă nu ţi-a expirat

06 aug. 2022, 18:40,
în Actualitate

Secretul care te scapă de amenzi! Când eşti obligat să îţi schimbi buletinul, chiar dacă nu ţi-a expirat. Există câteva situaţii care te obligă să faci acest demers. Iată care este procedura și în cât timp se va elibera noua carte de identitate. Puțini oameni știu acest lucru!

Potrivit legislaţiei actuale există o serie de situații în care cetățenii au obligația să solicite emitere unei noi cărți de identitate.

De exemplu, în cazul în care ți-ai modificat numele sau prenumele sau dacă ți-ai schimbat sexul ori dacă se deteriorează.

De asemenea, același lucru trebuie făcut dacă se schimbă între timp denumirea sau rangul localităților și străzilor sau dacă înfăţişarea ta suferă transformări vizibile. Fotografia din cartea de identitate trebuie să corespundă exact cu fizionomia titularului.

Care este procedura de schimbare a buletinului

„Atragem atenţia că, în cazul expirării termenului de valabilitate a actului de identitate, cetăţenii se pot prezenta la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor, la care sunt arondaţi cu domiciliul sau reşedinţa, cu cel mult 180 de zile înainte, dar nu mai puţin de 15 zile, pentru a solicita punerea în legalitate cu un act de identitate.

Există posibilitatea păstrării de către titular a vechiului act de identitate aflat în termen de valabilitate, până la emiterea noii cărţi de identitate. În celelalte situaţii enumerate mai sus sau la împlinirea vârstei de 14 ani cetăţenii sunt obligaţi să solicite eliberarea unui act de identitate, în termen de 15 zile de la producerea evenimentului”, arată reprezentanții Direcției Generală de Evidență a Persoanelor Sector 4.

Alte situaţii în care cetățenii au obligația să solicite emiterea unor cărți noi de identitate:

  • la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate care urmează a fi preschimbat;
  • dacă s-au modificat numele sau prenumele titularului, prenumele părinţilor, data ori locul naşterii (exemple: schimbarea numelui/prenumelui pe cale
  • administrativă; adopţie; constatarea unor greşeli de scriere la întocmirea actului de stare civilă; înregistrarea unei persoane în poziţia de „copil găsit” şi identificarea
  • ulterioară a actului de naştere întocmit iniţial, între acestea existând neconcordanţă la data naşterii; înregistrarea tardivă a naşterii unei persoane, cu înscrierea numai a anului de naştere, s.a.);
  • în cazul schimbării domiciliului, a denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor;
  • în cazul deteriorării actului de identitate;
  • în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
  • în cazul în care fotografia din cartea de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
  • în cazul schimbării sexului;
  • în cazul anulării actului de identitate;
  • în cazul atribuirii unui nou Cod Numeric Personal (CNP);
  • pentru preschimbarea buletinelor de identitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`