Prima pagină » Actualitate » Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Adriana Pistol, explicații despre noile modificări privind certificatul digital și formularul PFL
Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Adriana Pistol, explicații despre noile modificări privind certificatul digital și formularul PFL

Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Adriana Pistol, explicații despre noile modificări privind certificatul digital și formularul PFL

04 feb. 2022, 21:02,
în Actualitate

Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Adriana Pistol, a confirmat că cine vrea să intre în România trebuie să prezinte un certificat de vaccinare, dar nu mai vechi de 270 de zile pentru cei care au făcut doza primară.

Doza primară înseamnă două doze pentru vaccinurile tip Pfizer, AstraZeneca și Moderna, și o doză pentru vaccinul Johnson&Johnson.

Persoanele care au depășit acest termen, trebuie să prezinte fie test PCR, fie dovada trecerii prin boală. Persoanele care au doza booster au o valabilitate a certificatului până la 31 decembrie 2022. Până de curând, la nivel european se discuta de stabilirea valabilității certificatului până în iunie 2023.

„Am lucrat pentru a implementa observațiile ca să avem garanția unui act normativ care să ofere claritate. În legătură cu certificatul digital european, există o decizie a UE care aduce modificări, în sensul că sunt considerate acceptate la circulația transfrontalieră certificatele care au dozele cu schema completă primară de vaccinare  valabilitatea lor este definită la un număr de 9 luni. Dacă este vorba despre persoane care au primit doar schema de vaccinare, valabilitatea este de 270 de zile. Pentru cei cu doza booster nu a fost stabilită valabilitatea de către UE. Noi am stabilit-o până la 31 decembrie 2022, urmând a fi modificată în funcție de decizia UE. Decizia despre care se discută la nivel european este de iunie 2023, iar noi vom adopta termenul prevăzut când va fi luată decizia”, a declarat Adriana Pistol.

De asemenea, secretarul de stat în Ministerul Sănătății a oferit precizări și cu privire la formularul de localizare al pasagerului (PLF)

Aceasta a explicat că orice călător trebuie să îndeplinească una dintre cele trei cerințe CNSU: certificat de vaccinare, trecere prin boală sau test PCR.

„Pentru românii care vor să călătorească într-un stat membru al UE trebuie să știe că există posibilitatea să li se verifice certificatul de vaccinare și că se află în termenul de valabilitate: 270 de zile pentru cei cu schema primară, fără termen pentru cei care au doza booster.

Pe teritoriul României, orice țară care vine dintr-o țară europeană va fi verificată dacă respectă una din cele 3 cerințe al CNSU: certificatul de vaccinare, trecere prin boală și test RT PCR.”, a spus Adriana Pistol.

Secretarul de stat a mai precizat și noile modificări aduse asupra formularului de localizare.

„În legătură cu formularul de localizare sunt câteva modificări. Exista un termen de 24 de ore necesar completării înainte de intrarea în țară. Acesta a fost crescut la 72 de ore.

Totodată au fost introduse câteva excepții la categorii profesionale, cele care traversează frecvent granița. Este vorba de piloți, mecanici de locomotivă, transportatori de mărfuri, navigatori, personal medical, persoane care lucrează în țări vecine cu noi.

Aceste categorii profesionale au datoria de a completa o singură dată formularul și este suficient pentru a traversa frontiera. În situația în care nu mai fac parte din acea categorie, trebuie să anuleze primul formular.

Am crescut perioada de păstrare a datelor personale la șase luni pentru a dovedi că acest formular a fost completat în situația în care vor exista situații de natură juridică.

S-a adus și o reducere a cuantumului minim al amenzilor, în sensul reducerii de la 1.000 de lei la 500 de lei”, a spus Adriana Pistol.

Cursă nebună pentru achiziția de apartamente noi, indiferent de preț

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *