Prima pagină » Eveniment-Social » Sechele de război! Ce sfaturi și soluții oferă un grup de psihologi din Iași pentru profesori
Sechele de război! Ce sfaturi și soluții oferă un grup de psihologi din Iași pentru profesori

Sechele de război! Ce sfaturi și soluții oferă un grup de psihologi din Iași pentru profesori

04 apr. 2022, 02:00,
Valentin Hutanu în Eveniment-Social

Starea de Război din Ucraina a determinat un grup de psihologi din Iași în a oferi sfaturi și soluții pentru profesori! Asta, pentru a aborda problema alături de copii și elevi. Specialiștii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Iaşi au prezentat elemente utile. Acestea se leagă de modul în care cadrele didactice ar trebui să abordeze subiectul războiului în cadrul orelor de curs

Pe fondul războiului din Ucraina o serie de sfaturi și soluții sunt oferite de un grup de psihologi din Iași pentru profesori. Este vorba de specialiștii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE) Iaşi. Acestea se leagă de modul în care cadrele didactice ar trebui să abordeze subiectul războiului în cadrul orelor de curs.

”Războiul este un subiect fierbinte peste tot în lume. În școli, elevii sunt curioși să afle de la profesorii lor ce se întâmplă. În timp ce unii profesorii încearcă să găsească răspunsuri împreună cu elevii, alții se întreabă dacă e bine să poarte astfel de discuții la clasă”, arată cei de la Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Iași.

Sfaturi și soluții ale unui grup de psihologi din Iași pentru profesorii care lucrează cu elevii

Printre sfaturile publicate se numără concentrarea pe fapte și nuanțe într-un limbaj ușor de înțeles, dar și păstrarea unui cadru stabil și nonpolitic în clase. Profesorii ar trebui să le spună elevilor că nimic nu justifică un atac armat, distrugerile și pierderile. Elevii au nevoie de validare emoțională, iar școala este mediul în care se promovează valori civice, în care să pună întrebări și să găsească răspunsuri. Cadrele didactice pot propune ”activități creative de exprimare a atitudinilor și valorilor de compasiune, solidaritate, sprijin”, totodată, și să implice elevii în acțiuni concrete de ajutor pentru refugiații din Ucraina.

Copiii au nevoie de susținere socio-emoțională. Vor ca profesorii să vorbească cu ei, să le fie ascultate grijile și preocupările

Copiii au nevoie de susținere socio-emoțională. Vor ca profesorii să vorbească cu ei, să le fie ascultate grijile și preocupările.

”Ce ar putea să facă pentru a-și ajuta elevii să înțeleagă realitatea pe care o trăiesc împreună? Sunt doar câteva dintre întrebările la care încercăm să răspundem și sperăm că prin aceste recomandări să le fim sprijin colegilor noștri profesori. De ce să le vorbiți elevilor despre război? Elevii au nevoie să le validați stările emoționale. Au o multitudine de gânduri, sentimente și emoții despre aceste evenimente, trăiri care se cer a fi conștientizate, recunoscute, exprimate într-un mod structurat și sigur. Au nevoie de susținere socio-emoțională. Vor ca profesorii să vorbească cu ei, să le fie ascultate grijile și preocupările, au nevoie să-și formeze o perspectivă empatică asupra acestui conflict, asupra valorilor umane, asupra vieții. Arătați că vă pasă!”, mai arată cei de la CJRAE Iași.

Elevii au nevoie de strategii pentru limitarea expunerii la fluxul continuu de știri, la scene tulburătoare, protejarea de fake-news

Mai departe, aceștia au nevoie de strategii pentru limitarea expunerii la fluxul continuu de știri, la scene tulburătoare, protejarea de fake-news și zvonuri care pot crea panică sau pot crește nivelul de anxietate/îngrijorare. Ei oricum primesc informații din rețelele de socializare, canalele de știri. Își pun întrebări și caută răspunsuri, clarificări, sunt curioși să afle informații.

”Au nevoie de un context educațional pentru a se exprima, care să vină în întâmpinarea tuturor nevoilor lor. Școala este un mediu care promovează o gândire civică, un mediu în care elevii se simt în siguranță să pună întrebări și să caute răspunsuri. Astfel, elevii își vor forma atitudini participative, vor fi stimulați să se implice activ în rezolvarea unor probleme. Se cuvine să înțeleagă și să accepte diversitatea culturală, să se creeze contexte educaționale de promovare a unor atitudini nonjudecative, compliante, suportive, solidare”, mai continuă specialiștii.

Și, în final, cei de la Centru arată că:

”Abordați, în funcție de nivelul de vârstă al elevilor, teme legate de acceptarea diversității, toleranță, reziliență, incluziune socială, tematică despre evitarea etichetărilor referitoare la naționalitatea victimelor și a agresorilor de război, despre drepturile omului, drepturile refugiaților, voluntariat, implicare socială, empatie, compasiune, normalizarea vieții și orice altă topică ce poate fi inclusă în accesarea și activarea atitudinii de solidaritate și pace. Îndrumați elevii și părinții spre surse sigure de informare, către platforme naționale, resurse și materiale suport”.

Un grup de psihologi din Iași oferă soluții și sfaturi pentru profesorii care transmit elevilor informații în contextul războiului din Ucraina.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`