Prima pagină » National » Se va construi un nou drum de mare viteză în România. Ce lungime va avea tronsonul
Se va construi un nou drum de mare viteză în România. Ce lungime va avea tronsonul

Se va construi un nou drum de mare viteză în România. Ce lungime va avea tronsonul

07 iun. 2024, 15:00,
BZI.ro, în National

Autoritățile au anunțat că se va construi un nou drum de mare viteză în România. S-au avizat indicatorii pentru construcția Drumului Expres Bacău-Piatra Neamț. Drumul va tranzita județele Bacău și Neamț, iar în final se va lega direct cu Autostrada Moldovei. Iată ce lungime va avea tronsonul.

Se va construi un nou drum de mare viteză în România

Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț va avea o lungime de aproximativ 51 de km și va asigura legătura între A7, DN2 și DN15. Pe traseul acestuia, care va tranzita județul Bacău pe o lungime de 22,45 km și județul Neamț pe o lungime de 28,55 km, se vor construi 6 viaducte, 17 pasaje, 7 poduri, 2 spații de servicii, 1 centru de întreținere și coordonare, 5 noduri rutiere (Nod rutier A7, Nod rutier Racova, Nod rutier Podoleni, Nod rutier Savinești și Nod rutier Piatra Neamț). Valoarea totală pentru construcția acestui Drum Expres este estimată la 7,69 miliarde de lei (fără TVA).

,,După avizarea în Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe și aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern, se va putea pregăti lansarea în licitație a contractului pentru proiectare și execuție.”, arată Sorin Grindeanu.

În prezent, între Bacău şi Piatra Neamţ se poate circula cu maşina pe două trasee: pe Drumul Naţional 15, care face legătura directă între oraşe, sau pe Drumul European E85 şi DN15D, trecând pe lângă municipiul Roman. Lungimile celor două trasee sunt de 61,4 km, respectiv de 87,6 km.

Un nou proiect de infrastructură

Recent, a fost anunțat faptul că se construiește Autostrada Litoralului. Execuția Altenativei Techirghiol, denumită și Autostrada Litoralului va avea o lungime de 30,59 kilometri și va arunca în aer turismul din România. Scopul realizării acestui drum de mare viteză constă în construcția unei legături noi și rapide între Autostrada de Centură a Constanței #A4, din zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN39B, scurtând astfel timpul de deplasare prin creșterea vitezei de călătorie.

Valoarea totală a proiectului este de 5,74 miliarde lei cu TVA, asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin cadrul Programului Transport. Durata contractului va fi de 48 luni, din care 12 luni pentru etapa de proiectare și 36 luni pentru etapa de execuție.

Scopul realizării acestui drum de mare viteză constă în construcția unei legături noi și rapide între Autostrada de Centură a Constanței #A4, din zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN39B, scurtând astfel timpul de deplasare prin creșterea vitezei de călătorie. Traseul traversează următoarele U.A.T.-uri ale județului Constanța: orașele Techirghiol și Eforie și comunele Cumpăna, Agigea, Topraisar, Tuzla și 23

De asemenea, se va construi un nou viaduct impresionat. Proiectul viaductului are o importanță deosebită pentru șoferii din Constanța, oferind o rută mai rapidă către aeroportul Henri Coandă și nordul Capitalei. Autorizația de construcție pentru viaductul impresionant, care se va întinde pe o lungime de 1274 de metri, a fost emisă. Inițial estimat la 52 de milioane de lei, costul proiectului a fost revizuit semnificativ, ajungând acum la 220 de milioane de lei pentru Etapa a II-a. Costurile totale autorizate pentru proiect se ridică la 272 de milioane de lei, dintr-un contract total de 312 milioane de lei, iar durata lucrărilor este estimată la 18 luni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *