Platforma Netflix a decis să crească prețurile tuturor abonamentelor pentru clienții din România, după mai multe anunțuri asemănătoare ale platformelor concurente din piața de streaming.
Prețurile pentru noile abonamente vor arăta în felul următor:
Planul Basic, care oferă streaming la o rezoluție 720p pe un singur dispozitiv, va costa 5,99 EUR pe lună; Planul Standard, care permite vizionarea Full HD pe 2 dispozitive compatibile simultan, va costa 10,99 EUR pe lună; Planul Premium, care oferă posibilitatea de a viziona conținut pe 4 dispozitive compatibile simultan, la calitate 4K și cu sunet Dolby Atmos, va costa 13,99 EUR pe lună.
Prețul abonamentelor Basic și Standard crește astfel cu un euro pe lună comparativ cu cel anterior, în timp ce pentru abonamentul Premium majorarea este de doi euro lunar, scrie Hotnews.ro.
Membrii care au un plan Standard pot adăuga un Extra Abonat la abonamentul lor pentru 3,99 EUR pe lună fiecare. Cei cu plan Premium pot adăuga până la 2 Extra Abonați. Această opțiune a fost introdusă de Netflix în luna mai a anului trecut, odată cu eliminarea posibilității de „password sharing” cu persoanele din afara gospodăriei titularului abonamentului.
Lansarea noii platforme Max, care a înlocuit HBO Max în România și pe majoritatea piețelor în luna mai a acestui an, a dus la înlocuirea abonamentul unic anterior cu 3 variante distincte: Basic cu publicitate (4,99 euro), Standard (6,99 euro) și Premium (9,99 euro). Max oferă clienților săi și o extraopțiune pentru a putea vedea evenimente sportive live în direct, care costă suplimentar 3 euro pe lună).
Disney+ a anunțat la rândul său în luna august că va renunța la abonamentul unic pentru clienții din România, ce costa 36,99 de lei, el fiind înlocuit cu un abonament Standard (29,99 lei pe lună) și unul Premium (49,99 lei pe lună). Diferența dintre cele două constă în calitatea imaginii și numărul de dispozitive ce pot fi folosite concomitent pentru un abonament.
Valul de schimbări a venit pe fondul unei reașezări mai largi a pieței de streaming la nivel mondial, a cărei creștere explozivă din timpul pandemiei de COVID-19 s-a estompat după ridicarea restricțiilor.
La aceasta s-a adăugat inflația galopantă din numeroase țări și concurența tot mai mare din partea Amazon Prime Video și Apple TV+, care în ultimii ani au alocat sume uriașe pentru producția unor filme și seriale originale care să „rupă” din cota de piață a jucătorilor tradiționali.