Prima pagină » Actualitate » Se schimbă legea pentru șoferii cu mașini mai noi de 10 ani! Când se va face testarea tehnică a vehiculului
Se schimbă legea pentru șoferii cu mașini mai noi de 10 ani! Când se va face testarea tehnică a vehiculului

Se schimbă legea pentru șoferii cu mașini mai noi de 10 ani! Când se va face testarea tehnică a vehiculului

23 dec. 2024, 09:00,
Mirela Gabriela Todosi în Actualitate

Se schimbă legea pentru șoferii cu mașini mai noi de 10 ani! Defecțiunile tehnice vor fi clasificate în baza unui nou sistem. Un element nou inclus în regulament se referă la sistemul de clasificare a defecțiunilor tehnice care prevede măsuri diferențiate pentru fiecare categorie de defecțiuni. Iată când se va face testarea tehnică a vehiculului care are mai puțin de 10 ani.

Se schimbă legea pentru șoferii cu mașini mai noi de 10 ani!

Pentru mașinile personale mai noi de 10 ani, regulamentul prevede efectuarea testării tehnice o dată la doi ani, față de testarea anuală în prezent. Pentru autocare, taxiuri, ambulanțe, vehiculele implicate în transportarea mărfurilor periculoase și vehiculele destinate instruirii, mai noi de 10 ani, testarea tehnică se va face o dată în an și nu o dată la 6 luni cum este în prezent. Anunțul a fost făcut de Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.

Șoferii trebuie să mai știe că vor fi simplificate procedurile de identificare a vehiculelor și a proprietarilor acestora. Șoferii vor trebui să prezinte doar actele personale la inspecție, iar verificarea datelor vehiculului se va realiza automat prin intermediul sistemului AutoTest. Aceste reglementări vor limita circulația pe drumurile publice a vehiculelor rutiere care nu corespund pe deplin normelor tehnice.

Reguli noi pentru posesorii de mașini second-hand

De la 1 decembrie 2024, a intrat în vigoare o nouă lege pe piața auto din România. Este vorba despre un document numit „RAR Auto-Pass” care va oferi cumpărătorilor de mașini second-hand mai multe detalii despre autovehicul. Acest certificat, emis de Registrul Auto Român (RAR), este disponibil contra cost, pentru suma de 42 de lei, în format electronic și poate fi descărcat direct de pe site-ul RAR. Certificatul include informații despre kilometraj, reparații majore și eventuale rechemări din partea producătorului, date care până acum erau dificil de verificat.

RAR Auto-Pass prezintă:

  • istoricul kilometrajului vehiculului second-hand, inclusiv kilometrii parcurși înainte de a fi adus în România;
  • reparațiile efectuate, în special cele determinate de accidente majore;
  • eventuale rechemări în service stabilite de producătorul vehiculului.

În România, piața auto este dominată de mașinile second-hand. Cumpărătorii sunt sfătuiți să țină cont de toate detaliile istoricului înainte de a achiziționa un vehicul second-hand, mai ales dacă dețin certificatul RAR Auto-Pass. Prin introducerea certificatului RAR Auto-Pass de la 1 decembrie 2024, autoritățile încearcă să ofere cumpărătorilor un plus de siguranță la achiziționarea vehiculelor second-hand. Legea prevede sancțiuni pentru operatorii economici care nu transmit către RAR date despre istoricul mașinilor, însă nu există deocamdată penalități pentru vânzătorii care nu oferă certificatul RAR Auto-Pass cumpărătorilor.

O altă lege îi vizează pe șoferi și va intra în vigoare de anul viitor. Este vorba despre șoferii care dețin mașini mai vechi de 15 ani. Noua lege își propune să elimine treptat vehiculele mai vechi și mai poluante în favoarea opțiunilor ecologice. Mașinile care se confruntă cu defecțiuni la componente majore, cum ar fi motoarele, transmisiile, frânele sau direcția și care sunt considerate vechi, potențial în jur de 15 ani, vor intra în această categorie. Odată etichetate ca reziduale, aceste vehicule vor fi interzise să fie supuse unor reparații semnificative și vor fi casate. Regulamentul specifică condițiile în care un vehicul este considerat ireparabil sau rezidual din punct de vedere tehnic.

Noua lege rutieră prevede efectuarea inspecției tehnice periodice o dată la doi ani pentru posesorii de mașini mai noi de 10 ani, față de testarea anuală în prezent.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`