Tarifele pentru cei care au tarabe și spații închiriate în piețele din Iași vor scădea la jumătate în perioada stării de urgență. Decizia va fi luată însă în plenul Consiliului Local în cursul zilei de astăzi
Piețarii ieșeni ar putea beneficia de o reducere a taxelor cu 50 la sută în perioada stării de urgență. Proiectul de hotărâre va fi discutat de aleșii Consiliului Local Iași în ședința extraordinară a plenului instituției care va avea loc astăzi, de la ora 10:00. Pe perioada stării de urgență apărută ca urmare a pandemiei de COVID-19, cei care au tarabe în piețele ieșene, în bazar sau talcioc vor plăti mai puțin, asta numai dacă vor demonstra că activitatea lor a fost afectată de restricțiile impuse de pandemie.
„Solicităm reducerea cuantumului tarifului de folosință datorat de operatorii economici/persoane fizice care dețin contract de folosință spațiu/teren/stand Bazar/tarabă, încheiat cu SC Ecopiața SA cu un procent de 50 la sută din tariful de folosință datorat, în cazul în care aceștia și-au întrerupt parțial/total activitatea din cauza prevederilor unor acte normative emise în vederea prevenirii și combaterii răspândirii COVID-19”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.
Documente peste documente
Este evident pentru toată lumea că afacerile oamenilor au fost afectate. Însă, cu toate acestea, conducerea Ecopiața SA îi pune să aducă un munte de documente pentru a le face un bine.
„Pentru a beneficia de reducerea tarifelor datorate pe perioada stării de urgență, aceștia vor prezenta mai multe documente. Pentru cei care se încadreză în prevederile Ordonanței de Urgență nr.29/18.03.2020 privind unele măsuri economice și fiscal-bugetare: o solicitare scrisă însoțită de o declarație pe proprie răspundere și certificatul de situație de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri. Pentru cei care nu se încadrează în prevederile Ordonanței de Urgență nr.29/18.03.2020 privind unele măsuri economice și fiscal-bugetare: o solicitare scrisă însoțită de o declarație pe proprie răspundere și de următoarele documente: raportul lunar al încasărilor, registrul jurnal de încasări și plăți, balanța contabilă lunară și fișa contului de venituri pe perioada instituirii stării de urgență”, se mai arată în nota de fundamentare a proiectului.