Prima pagină » National » Se modernizează două drumuri celebre din România. Investiția este de 50 milioane de euro
Se modernizează două drumuri celebre din România. Investiția este de 50 milioane de euro

Se modernizează două drumuri celebre din România. Investiția este de 50 milioane de euro

28 mai 2024, 10:15,
în National

Autoritățile au anunțat că se modernizează două drumuri celebre din România. Este vorba despre Transalpina și Transfăgărășan. Investiția pentru aceste două trasee iubite de turiști este de 50 milioane de euro.

Se modernizează două drumuri celebre din România

Șoferii care vor ajunge pe Transalpina și Transfăgărăşan vor avea  călătorii mai sigure, după ce pe ambele drumuri vor fi înlocuite parapetele. Pe cele mai spectaculoase drumuri din țară vor fi montate parapete pe cabluri.

Noile parapete ce vor fi montate vor oferi un grad mai mare de protecție, ca autoturismele să nu iasă în afara părții carosabile. Parapetele vor fi montae pe 25 de kilometri în cele mai periculoase zone de pe Transalpina și Transfăgărășan.

Investițiile se ridică la peste 50 de milioane de euro, făcând parte dintr-un proiect destinat reducerii numărului de accidente rutiere. Finanțarea este acordată Companiei Naționale de Administrare Rutieră, prin PNRR.

Ce schimbări vor fi anul acesta în infrastructura rutieră

Conform declarațiilor secretarului de stat din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Ionel Scrioșteanu, România intenționează să aloce sume uriașe pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere în anul 2024. Investițiile depășesc 15 miliarde de lei.

,,Anul acesta alocarea bugetară este undeva la execuția anului trecut, dar ținta este să depășim 15 miliarde de lei investiți doar pe infrastructură rutieră, bineînțeles cu rectificări pozitive până la sfârșitul acestui an, așa cum s-a întâmplat în ultimii patru ani.,” susține Scrioșteanu.

Mai multe șantiere pentru infrastructura rutieră au fost inaugurate, iar în prezent se lucrează la aproximativ 800 de kilometri de autostradă și drumuri expres. Autoritățile au anunțat recent că se va construi și Autostrada Litoralului. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a declarat că a fost trimisă la Agenția Națională pentru Achiziții Publice ANAP documentația de atribuire pentru proiectarea și execuția Altenativei Techirghiol, denumită și Autostrada Litoralului. Noua autostradă, cu o lungime de 30,59 kilometri, va oferi un imbold serios turismului din România.

Scopul realizării acestui drum de mare viteză constă în construcția unei legături noi și rapide între Autostrada de Centură a Constanței #A4, din zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN39B, scurtând astfel timpul de deplasare prin creșterea vitezei de călătorie. Valoarea totală a proiectului este de 5,74 miliarde lei cu TVA, asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin cadrul Programului Transport. Durata contractului va fi de 48 luni, din care 12 luni pentru etapa de proiectare și 36 luni pentru etapa de execuție.

Recent, au început lucrările și pe autostrada care va traversa Carpații. Autostrada A1 Sibiu-Pitești este cea mai complexă și mai grea autostradă din România, asta pentru că va străpunge munții. Lucrarea are 31,33 kilometri și costă 4,25 miliarde de lei. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a publicat noi imagini de pe autostrada Sibiu-Pitești, prima autostradă din România care va străpunge Carpații. Cele mai complexe lucrări au loc la tunelurile gemene ”Alina” și ”Daniela”, acolo unde au fost executați în total 855 metri de tunel forat pe ambele fire. Conform oficialului din Ministerul Transporturilor, dacă se păstrează ritmul actual al lucrărilor, atunci autostrada va fi gata înainte de termen, adică 2028.

,,Acest tronson face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră prevăzut în Programul Investițional 2021 – 2030 pentru dezoltarea infrastructurii de transport din România, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021 și, totodată, prevede cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.”, a declarat  Irinel Ionel Scrioșteanu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *