De la începutul anului au fost înființate două trasee CTP spre Miroslava, de către Asociația Metropolitană de Transport Public (AMTPI) Iași. Este vorba despre autobuzele de pe rutele 501 și 503. Numărul locuitorilor care circulă cu acestea este destul de mic, aproximativ 16 călători pe ruta 501 și aproximativ șase călători pe ruta 503
Din acest an, locuitorii din Miroslava vor putea beneficia și de microbuze electrice. Odată cu începerea noului an, în comuna Miroslava s-au pus în funcțiune mijloace de transport care circulă pe două rute. Autobuzul cu numărul 501, care circulă pe traseul Podu Roș – Sun City – Miroslava – Vorovești și care efectuează 32 de semicurse, în intervalul orar 4:30 – 23:00, precum și autobuzul 503, ce are traseul Tehnopolis – Valea Adâncă – 5 Drumuri – Primărie, care efectuează 22 de semicurse, în intervalul orar 5:30 – 21:00.
Localnicii nu par interesați de cele două trasee CTP spre Miroslava
Locuitorii comunei nu par interesați de aceste servicii, mașinile mergând mai mult goale. Pe traseul 501 au fost efectuate zilnic câte 32 de semicurse, în intervalul orar 4:30 – 23:00 și s-a înregistrat, în medie, un număr de 16 călători. Pe traseul 503, lucrurile stau și mai rău. Zilnic au fost efectuate câte 22 de semicurse, în intervalul orar 5:30 – 21:00 și, în medie, s-a înregistrat un număr de șase călători.
Totuși, Primăria Miroslava încurajează folosirea mijlocului de transport în comun, pentru a nu exista riscul reducerii numărului de curse. Odată cu noul an și noile mijloace de transport în comun, au fost montate, în stațiile de autobuz, tonomate de bilete. Acestea pot fi găsite în zonele Valea Adâncă, la 5 Drumuri (La Doi Pași), respectiv la Vorovești (rond nou).
Cetățenii ce vor circula pe traseul acestor două autobuze vor plăti 5 lei pentru un bilet cu o călătorie, valabil 120 de minute pe raza comunei, 7 lei pentru un bilet cu o călătorie, valabil 180 de minute pe raza comunei și a municipiului Iași sau 12 lei pentru un bilet cu două călătorii, valabil 180 de minute pe raza comunei și a municipiului.
Recent a fost anunțată suspendarea, din cauza numărului mic de pasageri care tranzitau zonele, a traseului în comun de pe ruta Tehnopolis – strada Tudor Neculai, Valea Adâncă – strada Veche, Valea Adâncă – strada Biserica „Sf. Nicolae”, Balciu – strada Constantin Mavrocordat, Miroslava – strada Constantin Lunga, Miroslava – strada Ioan Vodă cel Viteaz, Miroslava – strada Pepinierii, Valea Adâncă – Biserica „Înălțarea Domnului”, Iași. Cursa era operată de firma privată Vio Trans Serv SRL.
Vor beneficia locuitorii comunei Miroslava de microbuze electrice?
Primarul comunei Miroslava, Dan Niță, a semnat, în luna decembrie a anului precedent, contractele de finanțare prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), pentru achiziționarea de microbuze electrice pentru dotarea serviciului de transport public în comun. Finanțarea ar fi în valoare de 1,5 milioane de lei.
Purtătorul de cuvânt al Primăriei Miroslava, Marius Pârciu, a declarat pentru reporterii BZI că suma ce va fi primită prin PNRR acoperă contravaloarea unui singur autobuz electric.
„Proiectul PNRR de finanțare implică achiziția de microbuze electrice, dar cu această sumă vom putea achiziționa un singur microbuz electric”, a spus Marius Pârciu.
Până la achiziționarea autobuzelor electrice, locuitorii au la dispoziție două trasee CTP spre Miroslava.
Nu o sa vedeti oameni care sa coboare din vila lor de lux sa vina la Iasi din Valea Lupului sau Miroslava cu autobuzele CTP. Este o chestie de orgolii si etalare. Romanul de fel este fudul pentru ca asa este educat.
da, sa stea in mocirla aparandu-se de caini pana vine autobuzul…
Pe cand un traseu al CTP si spre Vaslui? Eu nu inteleg ce treaba are o companie care trebuie sa se ocupe de bunul mers si fluidizarea transportului de calatori IN IASI cu transportul lor aiurea, catre diferite catune? Pentru asta trebuie infiintata o companie de transport judetean! Stiati ca un bulevard mare cum este C.A Rosetti nu este acoperit deloc de nici un traseu al CTP? Acelasi lucru si in ceea ce priveste strada Sararie! Cei care locuiesc in Ticau, Sararie, Moara de Vant etc. trebuie sa apeleze la masina personala sau la taxi pentru ca asea vrea muschii CTP-ului! Asadar, creati mai intai trasee IN IASI care sa acopere nevoile cetatenilor si abia apoi visati cai verzi pe pereti!
Pe cand un traseu al CTP si spre Vaslui? Eu nu inteleg ce treaba are o companie care trebuie sa se ocupe de bunul mers si fluidizarea transportului de calatori IN IASI cu transportul lor aiurea, catre diferite catune? Pentru asta trebuie infiintata o companie de transport judetean! Stiati ca un bulevard mare cum este C.A Rosetti nu este acoperit deloc de nici un traseu al CTP? Acelasi lucru si in ceea ce priveste strada Sararie! Cei care locuiesc in Ticau, Sararie, Moara de Vant etc. trebuie sa apeleze la masina personala sau la taxi pentru ca asea vrea muschii CTP-ului! Asadar, creati mai intai trasee IN IASI care sa acopere nevoile cetatenilor si abia apoi visati cai verzi pe pereti!
Pai e simplu că buna ziua. Transportul in comun pe Valea Adanca este pus cu dedicație, ca sa ajute la vânzarea apartamentelor din viitorul cartier la domnului Hauca Teodor. Acolo în vârful dealului se fac cca. 2000 de apartamente iar tătuca trebuie sa beneficieze de toate condițiile pentru vânzarea lor. Hai sa nu mai fim copiii! În ultimii ani nu s-a mișcat mai nimic în Valea Adanca, dar de când a apărut acest proiect se mișcă lucurile fantastic.
Inainte sa fie traseele CTP, erau microbuze particulare care deserveau zona Valea Adanca-Miroslava, cele care plecau din zona Garii. Si aveau calatori destui, pentru ca traseul era unul mult mai scurt decat cel oferit de CTP. Din cate am inteles ele circulau din directia Era Shopping Park. Traseele CTP sunt foarte lungi, stai in trafic de innebunesti. Dar si eu sunt de acord cu ce scria cineva mai sus, ca trebuie facute trasee pentru zonele din Iasi intens circulate, iar de restul zonelor limitrofe sa se ocupe firmele private care pot oferi trasee mai scurte si mai avantajoase.
,,Fostul senator rădăuțean Teodor Haucă vrea să construiască lângă Iași un cartier cu sute de locuinţe, cu biserică şi şcoală
Obiectiv 31 August, 2022 Suceava
Un proiect imobiliar de amploare, cu zeci de clădiri, urmează a fi ridicat în apropierea municipiului Iași de către familia fostului senator sucevean Teodor Haucă. Acesta deține, alături de soția sa, un teren 12 hectare la circa 2,5 km de şoseaua Nicolina, pe care vrea să construiască cel puţin 60 de imobile, iar proiectul a ajuns în ultima etapă de avizare.
Ansamblul va fi construit în partea de vest a localităţii Valea Adâncă, pe teritoriul administrativ al comunei ieșene Miroslava.
Complexul rezidenţial va avea şi o biserică, precum şi unităţi de învăţământ. Ansamblu va fi format din clădiri cu regim mic de înălţime (2 şi 3 etaje), care vor avea preponderent destinaţia de locuinţe colective, relatează Ziarul de Iași.
În unele zone, de la marginea amplasamentului, sunt prevăzute vile. În prezent, este estimat un număr necesar de aproape 800 de locuri de parcare, dar acest indicator va fi actualizat la faza întocmirii documentaţiei pentru obţinerea autorizaţiei de construire.
În prezent, terenul este liber de construcţii şi se află într-o viitoare zonă de extindere rezidenţială a localităţii. Actuala infrastructură rutieră nu poate acoperi traficul prognozat, aşa cum se precizează şi în PUZ. În schimb, investitorul spune că vor fi făcute modernizări de străzi, iar parte din teren va fi cedat domeniului public.
Potrivit planului urbanistic, infrastructura va fi redimensionată astfel încât să existe câte 2 benzi de circulaţie (una pe sens) pe străzile: Livezilor, Măgura, Gospodarilor, Caisului, Ioan Joldea şi alte căi de acces de legătură.,,
Destul de tendențios articolul. Probabil ca reporterii s-au informat doar din anumite surse si nu au intrebat si cetatenii simpli.
Din pacate, Primaria Miroslava s-a ratat (din nou) cu implementarea acestui proiect. Nu a fost promovat suficient proiectul, informare slabuta, nu sunt amenajate statii de autobuz (doar niște indicatoare).
Rezultatele implementarii proiectului sunt pe măsura implicarii responsabililor platiti din banul public.
Si ca in intreaga Romanie, de suferit are doar simplul cetatean, votant si platitor de taxe si impozite.
Plecările din Vorovesti de la ora 6 și ora 7 nu ajuta elevii deloc. Cu cel de la ora 6 ajung în 40 minute la școală deci la ora 6 40 sunt la școală și orele încep la 8 :15.Cu cel de la ora 7 ajung la ora 9 la școală. Traseele și programul sunt gindite probabil de cineva care nu a făcut niciodată naveta. Ajungi în Podu Ros unde cobori și aștepți mult și bine alt mijloc de transport care nu vine sau vine foarte plin și nu poți urca sa poți ajunge la destinația ta. Trebuia un traseu mai lung sa spunem pina în Copou unde merg majoritatea copiilor ca tot dai 7 lei pe bilet. Asa scapi de autobuze și tramvaie super aglomerate și mulți nervi și eu ca și călător voi fi mulțumit ca ajung la timp. Personal am doi copii care fac naveta în oraș și dimineața nu pot ajunge cu mijloacele de transport în comun la școală. În Valea Ursului distanta prea mare între stații. Unii locuitori merg un km. pina la stație. Cind ploua trotuarele pe anumite porțiuni sunt impracticabile din cauza apei care se aduna pe strada,, în unele locuri chiar 30 40 cm,, și a șoferilor care circula cu viteza mare și nu țin cont de pietonii de pe trotuar. Responsabilii ar trebui sa coboare din birouri și sa iasă pe trasee sa vadă ce este de făcut. Probabil unii nici nu știu cum arata un autobuz decit din poze
Concluzia : DEZASTRU TOTAL!
Autobuzele stau in trafic și ajungi târziu. Apoi, oamenii s-au obișnuit deja cu mașinile personale și nu o sa ii dai jos din ele decât dacă faci banda unica pentru transport, ca ei sa stea in trafic și să se oftice văzând cum autobuzul merge bine mersi. Altfel n-ai șanse să convingi omul sa renunțe la confortul sau ca sa meargă la grămadă cu ceilalți.
Asa se întâmplă cand un program de transport este facut fara un studiu de trafic si fara a se garanta functionalitatea orarului si a statiilor publice. Au facut din pix si o sa dea cu subsemnatul tot din pix. E un caz de abuz in serviciu pentru presedintele asociatiei metropolitane, mai ales, in contextul in care,Primaria Miroslava o sa plateasca pierderile CTP Iasi pt locurile libere din autobuze.