Se deschide o nouă fabrică auto în România. Este vorba despre Gigantul Chery Auto, cel mai mare exportator de autoturisme din China. Lucrările la fabrica din România urmează să înceapă anul viitor. Se anunță producții record și sute de angajări.
Se deschide o nouă fabrică auto în România
Gigantul Chery Auto va deschide o fabrică în România. Marcus Du, brand manager pentru România, a făcut anunțul și a oferit mai multe detalii. Compania intenționează să se lanseze și în alte țări, precum Germania, Italia, Republica Cehă, în viitorul apropiat.
„În prezent, selectăm parteneri. În ceea ce privește înființarea unei fabrici, am putea lua în considerare acest lucru în viitor. Fabrica va veni anul viitor sau mai târziu. Am înființat deja o fabrică în Spania și am început livrările în Polonia, Spania și Ungaria. Intenționăm să ne lansăm în alte țări, precum Germania, Italia, Republica Cehă și România în viitorul apropiat.”, a precizat btand managerul pentru România.
Charlie Zhang, vicepreședintele executiv al Chery Auto, a explicat că seria OMODA a câștigat teren la nivel internațional și este nevoie de o extindere a capacităților de producție. Volumul la nivel global cumulat al vânzărilor a depășit 220.000 de unități, iar compania auto a pătruns cu succes pe peste 40 de piețe de pe șase continente.
O companie auto se închide
Unul dintre cei mai mari angajatori din țară, firma Leoni, închide o fabrică de componente auto, unde lucrau 200 de persoane. Cu o forţă de muncă de aproximativ 12.000 de angajaţi în 2024, Leoni România este unul dintre cei mai importanţi angajatori din ţară. Compania dă vina pe cererea scăzută din piaţă, determinată de reducerea subvenţiilor pentru maşini electrice, decizie care a dus la vânzări mai puţine pentru acestea, după ce Comisia Europeană a pus presiune pe toţi constructorii să investească în noi tehnologii, fără a impulsiona investiţii şi în reţele de încărcare pentru acestea.
,,După cum ştiţi, economia mondială a suferit transformări semnificative în ultima perioadă din cauza situaţiei geo-politice globale. Toate aceste evenimente au determinat contracţii economice în mai multe sectoare. Piaţa producătoare de maşini este şi ea afectată din punct de vedere al rutelor de distribuţie, dar şi al scăderii producţiei, ceea ce duce la o cerere scăzută a părţilor componente. De asemenea, producătorii auto sunt nevoiţi să facă tranziţia de la motoarele pe benzină şi motorină la cele hibride şi electrice, dar subvenţiile pentru maşinile electrice au scăzut în toate ţările europene, ceea ce nu încurajează vânzarea lor. (…)
După discuţii îndelungate, am identificat o nevoie de flexibilizare a modului în care lucrăm, astfel încât să ţinem pasul cu cerinţele pieţei auto. Decizia detaşării angajaţilor noştri din Luduş către alte fabrici Leoni din România, respectiv la fabricile din Arad si Bistriţa, a fost luată ca urmare a reducerii drastice a comenzilor pentru fabrica din Luduş şi având în vedere dorinţa noastră de a păstra toţi aceşti angajaţi valoroşi în cadrul companiei.”, au spus reprezentanţii Leoni într-un comunicat de presă.
Angajaţii Leoni de la Luduş au drept opţiune relocarea la Arad, în fabrica de acolo, la peste 300 km distanţă, fie demisia.