Se construiește cel mai înalt pod suspendat din Europa chiar în România! Autoritățile locale afirmă că proiectul a fost deja înaintat la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest în cadrul programului de turism rural. Iată cât va costa proiectul mult așteptat de români, care vizează județul Bistrița-Năsăud.
Se construiește cel mai înalt pod suspendat din Europa!
În România, se va ridica cel mai înalt pod suspendat din Europa, conform declarațiilor primarului din comuna Parva, județul Bistrița-Năsăud. Scopul acestui proiect este de a atrage un număr cât mai mare de turiști în zona respectivă.
„Pe 29 aprilie, am depus cu succes un proiect la care am ținut foarte mult să găsim o linie de finanțare încă din 2020. Astfel, am reușit să depunem un proiect care trece de granițele României și se pare că va fi cel mai înalt pod suspendat din Europa. Italia a inaugurat recent un pod desemnat ca fiind cel mai înalt suspendat din Europa, având o înălțime de 175m, în timp ce al nostru se ridică aproape la 200m.”, a fost mesajul lui Ioan Strugari, primarul comunei Parva.
Ce sume au fost alocate pentru proiect
Conform autorităților locale, proiectul pentru construcția celui mai înalt pod suspendat din Europa a fost deja înaintat către Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest. Suma cerută este de 6 milioane de euro, cu o cofinanțare de 2%, adică 120.000 de euro.
„Am depus cu succes fiindcă s-a luat în calcul și criteriul vitezei cu care au fost încărcate proiectele, iar noi suntem pe locul doi. Dacă primim finanțare, și eu așa sper, vom avea de făcut o construcție destul de complicată în preajma satului. Eu zic că va fi fiindcă avem punctaj și am depus rapid. Am depus la două secunde după deschiderea liniei. Dacă mi-o finanțează, anul viitor o pun în funcție. Sunt proiecte atipice, unice, la care țin foarte mult, la fel ca și microhidrocentrala”, a mai precizat primarul.
Autoritățile au promis că în acest an și infrastructura rutieră și feroviară vor fi modernizate. Conform declarațiilor secretarului de stat din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Ionel Scrioșteanu, România intenționează să aloce sume uriașe pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere în anul 2024. Investițiile depășesc 15 miliarde de lei. Mai multe șantiere pentru infrastructura rutieră au fost inaugurate, iar în prezent se lucrează la aproximativ 800 de kilometri de autostradă și drumuri expres. Cu toate acestea, există nemulțumiri din partea șoferilor din cazua întârzierilor lucrărilor pe autostrăzile mult promise de autorități.
Pe lângă cel mai înalt pod suspendat din Europa construit în România, autoritățile au precizat că anul acesta se va construi și cel mai lung viaduct din România. Cel mai lung viaduct din România se află în proces de aprobare pentru construcție. Primul segment din cel mai așteptat drum de mare viteză din nordul României, autostrada A14, prinde contur. Centura Gura Humorului va avea cel mai lung viaduct din România, pasajul peste râul Moldova și Drumul Județean 177 D având o lungime de peste 5 kilometri (5.076 metri lungime). Autostrada care va deveni o centură pentru orașul Gura Humorului are o lungime totală de 10 kilometri și va deveni o centură rapidă pe traseul Autostrăzii Nordului Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava, drum de mare viteză cu o lungime totală de 335 de kilometri. Valoarea totală a investiției fiind de 2,7 miliarde lei.
Bani sifonați și parandărături grase întro comună de care nu a auzit nici dracu !, să vedem unde o să se cazeze !, unde o să se cace , ce o să mănînce și ce alte oferte turistice mai are comuna no name pentru cei 100.000 de turisti așteptați in cele mai umede vise !, apropo de spart banii pe furaciuni , ce mai știți de telescaunul din Iași ? De pîrtia de ski de milioane de la Gura Humorului , de spitalul de conserve de la Lețcani ?