Prima pagină » Actualitate » Se anunta un esec rasunator! Festivalul Afterhills a murit la nastere. Detalii incendiare despre organizatorii evenimentului – FOTO
Se anunta un esec rasunator! Festivalul Afterhills a murit la nastere. Detalii incendiare despre organizatorii evenimentului - FOTO

Se anunta un esec rasunator! Festivalul Afterhills a murit la nastere. Detalii incendiare despre organizatorii evenimentului – FOTO

24 mai 2017, 22:01,
Sorin Pavelescu în Actualitate
a:3:{s:7:"site_id";i:1;s:6:"old_id";i:606916;s:8:"site_url";s:10:"www.bzi.ro";}
@ Un festival care trebuia sa fie cel mai mare eveniment din ultimii ani, se dovedeste un fiasco anuntat @ Infrastructura precara, amplasamentul aflat la mare departare de oras, dar si modul dubios de lucru al organizatorilor, fac dintr-un festival mare, un festival foarte mic @ Pe 23-25 iunie este programat festivalul Afterhills @ Sponsorii au fost atrasi cu nume de trupe importante, dar lista s-a subtiat imediat dupa primirea banilor @ Organizatorul Ovidiu Biber a fost concediat de la Palas, dupa ce a fost prins ca percepea comisioane artistilor contractati @ Afaceristul Bogdan Gheorghiu a fost pacalit de 300 de mii de euro ca sa intre in hora festivalului @ Specialistii sustin ca mai mult de 3000 de spectatori/zi nu pot fi prezenti la festival @ Organizatorii vor 40 de mii pe zi @ „In primul rand, la un astfel de festival este important locul. La Iasi, nu vad o atractie pentru zona respectiva. Trebuie asigurata apa curenta. Daca este o zona de food&drinks, apa curenta este foarte importanta. Nu poti pastra igiena, spalandu-te cu bidonul”, a spus un specialist in organizarea de evenimente

Anuntat ca un posibil produs castigator pentru municipiul Iasi, festivalul Afterhills, programat pentru perioada 23-25 iunie, devine brusc unul dintre cele mai mari esecuri din punct de vedere al organizarii. O mana de investitori vad Afterhills ca pe un moft, municipalitatea avand doar un rol de sustinator.

Pe o tarla de doua hectare situata in spatele Era Shopping Park ar urma sa fie construite trei scene pe care vor urca artisti din zona EDM (electronic dance music ). Prezentarile oficiale arata ca cele trei zile vor califica Afterhills pe lista celor mai importante festivaluri de profil. Lasand la o parte calitatea artistilor anuntati, sunt semne de intrebare legate de detaliile tehnice legate de organizarea unui eveniment de o dimensiune peste medie. Mai mult, sunt semne de intrebare si cu privire la calitatea organizatorilor: afaceristul Bogdan Gheorghiu si fostul manager de la complexul Palas, Ovidiu Biber.

Infrastructura precara
Orice festival de renume beneficiaza in primul rand de o infrastructura care sa permita spectatorilor un acces cat mai usor. Ori, la Iasi, amplasamentul este prea departe fata de zona de interes. Primaria Iasi sustine evenimentul cu trei autobuze, insuficiente pentru a asigura transportul special spre zona Era.

„In primul rand, la un astfel de festival este important locul. La Iasi, nu vad o atractie pentru zona respectiva. Trebuie asigurata apa curenta. Daca este o zona de food&drinks apa curenta este foarte importanta. Nu poti pastra igiena, spalandu-te cu bidonul. Chiar daca sunt date autorizatiile de sanatate publica nu ai cum sa stii cum se vor petrece lucrurile. Acolo, nu vad cum s-ar putea rezolva. Mai este si problema toaletelor, indiferent ca sunt ecologice sau nu. Spre exemplu, la festivalul Untold a fost pusa la punct o infrastructura speciala. Sa spunem ca, din curiozitate, vin mai multi in prima zi de festival. Daca nu le place, nu vor mai veni si se duce vorba. Mai mult de 10 mii de spectatori in toate cele trei zile nu au cum sa vina. Cine va asigura securitatea, va fi prezenta Politia, Jandarmeria?”, a spus un specialist care a participat la organizarea mai multor festivaluri din tara. Acesta a preferat sa nu-si faca publica identitatea.

Buget de 2 milioane de euro, prin inselaciune
Conform anuntului oficial, Afterhills beneficiaza de un buget de 2 milioane de euro. Fara sponsori, acest eveniment nu putea fi sustinut. Insa, cei de la BBV Media, firma organizatoare, patronata de Ovidiu Biber, au facut racolarea de sponsori prin intermediul unei minciuni. Pentru a-i asigura ca festivalul va fi un succes garantat, au promovat ca trupa principala pe cei de la Coldplay.

Entuziasmati de amploarea festivalului, cu un headline de renume, au sarit chiar si cu cate 100 de mii de euro. Au fost vizate firmele ce comercializeaza tutun, alcool si mancare. In schimb, primeau puncte de desfacere in perimetrul festivalului. Ulterior, lista formatiilor a fost schimbata. S-au scuzat ca artistii contactati aveau deja contracte in derulare. De precizat ca, la Afterhills, trupele au fost anuntate abia cu trei luni inainte de startul evenimentului. 

Biber a fost concediat de la Palas
Surse din zona organizarii de evenimente au oferit detalii si despre activitatea lui Ovidiu Biber. In cv-ul acestuia apare la loc de cinste perioada in care a lucrat ca manager la complexul Palas, fiind responsabil pe partea de evenimente. Conducerea a scapat repede de Biber in momentul in care s-a aflat ca acesta a apus la punct o retea prin care obtinea comisioane de pe urma evenimentelor.

Mai precis, cine voia sa organizeze un spectacol la Palas, se lovea de Biber care isi cerea dreptul, sub forma unui comision. Ulterior, artistii s-au plans la superiorii acestuia, ajungandu-se si la ruperea contractului de colaborare.

Cum a aparut Gheorghiu?
Pentru 300 de mii de euro, Bogdan Gheorghiu, afaceristul care a vandut lantul de amanent Express Credit, a intrat in hora festivalurilor. In acest moment, Gheorghiu este actionar la clubul Fratelli, alaturi de Catalin Leahu, cel care patroneaza clubul Viper din Iulius Mall. Culmea, Biber l-a convins pe Leahu, in schimbul unui comision, sa-l aduca in firma pe Bogdan Gheorghiu, cu tot cu o parte din bani, ne-au povestit o sursa de incredere careia ii protejam identitatea.

Se pare ca miscarea a functionat, mai ales ca Bogdan Gheorghiu este incantat de stilul si viata de noapte. Gheorghiu este recunoscut si pentru o achizitie extravaganta in valoare de 4 milioane de euro. A cumparat proiectul imobiliar Tatarasi Arena. Ulterior, Fiscul a gasit probleme privind plata taxelor si impozitelor catre bugetul de stat. 

Headline expirat
Pana la urma, organizatorii Afterhills vand publicului un headline expirat: ATB, ce era in voga acum mai bine de 15 ani. Urmeaza John Newman, W&W, Technasia. Evenimentul se va desfasura pe trei scene.

Trupele romanesti vor seconda artistii internationali, urmand sa fie prezenti Subcarpati, Moonlight Breakfast, Carla’s Dreams, Robin and The Backstabbers si Golan. Organizatorii evenimentului au precizat ca in totalitate vor fi 50 de artisti in cadrul festivalului. Reprezentantii festivalului au comunicat si pretul abonamentelor pentru cele trei zile de concerte.

Astfel, un abonament normal poate fi achizitionat cu 249 lei, abonament VIP – 449 lei (in zona organizata de clubul Fratelli) si 149 de lei pentru studenti. Organizatorii au estimat si banii pe care i-ar cheltui participantii la festival, daca se respecta numarul de 40 de mii pe zi.

Astfel, la cheltuielile de 100 de euro pe zi, insemnand cazare, masa si cumparaturi, ar genera o suma totala de 12 milioane de euro. Conform unui plan pesimist, in care se cheltuie doar 200 de lei pe zi de spectator, s-ar genera aproape 2 milioane de euro. La editia de anul trecut a festivalului Untold din Cluj, in trei zile s-au cheltuit peste 24 de milioane de euro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`