Marian Mina, deputat PSD, a scris într-o postare publicată pe o reţea de socializare că România se confruntă cu un nou val de privatizări. Aşadar, Ministerul Transporturilor condus de Cătălin Drulă vor să scape de mai multe acţiuni pe care statul le deţine în mai multe societăţi cheie.
Unul dintre cele mai importante societăţi care ar putea să fie vândute, conform deputatului, este clubul Aeroport Eforie Sud care urmează să fie evaluat pentru a stabili prețul.
Ministerul Transporturilor condus de Cătălin Drulă (USR) ar urma să facă mai multe privatizări
Conform menţiunilor făcute de deputatul PSD, Marian Minea, Ministerul Transporturilor ar dori privatizarea sau vinderea a mai multor acţiuni pe care statul le deţine la câteva companii. Aşadar, Cătălin Drulă, prin oamenii pe care i-a numit în funcţie a început un proces de evaluare a mai multor companii.
Acelaşi deputat susţine că Președintele Consiliului de Administrație Aeroporturi București mai vrea, printre altele să vândă acţiunile pe care statul le deţine la Romprest, Romanian Airport Services sau Club Aeroport:
„Începe jaful în instituțiile din „curtea” blogger-ului ajuns Ministru al Transporturilor. Oamenii lui Drulă au ochit obiective importante pe care se pregătesc să le prăduiască. Clubul Aeroport Eforie Sud urmează să fie evaluat pentru vânzare.
Președintele Consiliului de Administrație al Companiei Aeroporturi București vrea să „scape” și de acțiunile pe care statul le deține prin intermediul CNAB la Romprest, Romanian Airport Services și Club Aeroport.
Decizia s-a luat în grabă. Oamenii noi din politică se grăbesc să facă și ei o privatizare la spartul târgului. Decizia s-a luat pe 10 iunie 2021. La manevre imobiliare par să se priceapă oamenii lui Drulă. La management au lacune. În același document se vede că proiectul de buget rectificat pe 2021 este neterminat.
Orice zi în care Drulă rămâne ministru va reprezenta o afacere pierdută de România. Acum câteva zile, vă vorbeam de sediul Tarom. Acum vedem că se încearcă spolierea și la alte companii ale Ministerului Transporturilor.”, scrie deputatul Marian Mina, postând și documentele doveditoare (vezi în GALERIE FOTO DOCUMENTELE)
Stăm bine la capitolul privatizare dar prost la infrastructură
Infrastructura rutieră din România este o necunoscută pentru români. Vorbim despre sutele de kilometri pe care Guvernul condus de Florin Cîțu, și care se bucură de susţinerea PNL-USR-PLUS-UDMR îi are trecuţi pe hârtie. În realitate, lucrurile stau total opus. Moldova nu are nici până în prezent o autostradă iar despre şantiere în regiune nici nu se poate vorbi.
Prin PNRR se susţine că Moldova va avea, în sfârşit parte de autostrăzi, doar că, de noaptea minţii, faimoasa Autostradă A8 nu va fi contruită în integritate. Vorbim despre faptul că autorităţile au decis ca prin PNRR să se construiască numai capetele acesteia. Altfel spus, Moldova va rămâne, cel mai probabil, tot fără drumuri care să facă legătura dintre estul şi vestul țării.
Nici situația în care se află unele șantiere ale autostrăzilor nu este una care să ne bucure. Altfel spus, constructorul chinez care fusese exclus de la licitația pentru 10 kilometri de autostradă a câștigat un proces intentat CNAIR care este obligat să reevalueze ofertele. Vorbim despre tronsonul autostrăzii Sibiu-Pitești