În finalul lunii octombrie, Școala Gimnazială Lețcani a derulat proiecte educative cu elevii pentru implementarea activităților prevăzute în proiectul Erasmus+ denumit „Tolerează, Acționează, Cooperează, Transmite! – T.A.C.T”.
Proiectul a avut ca scop motivarea elevilor în procesul de învățare prin realizarea unor grupe de studiu, crearea unui climat cooperant și relaxant, dar și prin oferirea uui cadru de exprimare a creativității. O astfel de activitate a fost realizată în cadrul orelor de opțional Lectura și abilitățile de viață, elevii implicându-se în dezbateri pe tema educației pornind de la textul-suport Cișmigiu et Comp. de Grigore Băjenaru. Strategia didactică abordată, prin utilizarea metodelor interactive de învățare și a instrumentelor WEB 2.0 – Kahoot, Caută perechea și QR-Treasure hunting –, a presuspus învățarea participativă, elevii lucrând în echipe pentru rezolvarea sarcinilor propuse.
Activitatea a reprezintat prima aplicație și punere în practică a metodelor și tehnicilor dobândite de participanții la cel de-al treilea curs de formare Interactive teaching – Using Educational Games and New Tehnology în order to enhance learnerꞌ s motivation desfășurat în Roma/ Italia, organizat de Eruditus Language School, în perioada 27.09 – 1.10 2021. Cursul a oferit profesorilor posibilitatea de a înțelege prin exemple practice efectele pozitive ale învățării prin joc și rolul resurselor online în educație, oferind idei concrete pentru creșterea motivației elevilor folosind metode interactive și instrumente WEB 2.0 în predare – Quizlet, Lyricstraining, Kahoot, QR-Treasure Hunting, Socrative, Plickers, Quiver. Pentru a valoriza activitățile în aer liber, participanții au testat aplicația GooseChase cu ajutorul căreia au vizitat diferite obiective din Roma și au rezolvat diferite sarcini de lucru.
Prin participarea profesorilor la acest curs, Școala Gimnazială Lețcani va beneficia de un mediu de învățare modern, motivant și deschis la nevoile elevilor din societatea contemporană, urmărindu-se utilizarea metodelor interactive pentru creșterea motivației, diminuarea bullyingului, dezvoltarea creativității și a învățării prin cooperare.