Mai multe schimbări vor avea loc la Direcția de Urbanism de la Primăria Iași. Primarul Mihai Chirica a anunțat că autoritatea locală va publica online toate certificatele de edificare a construcțiilor din oraș, dar și alte documente legate de urbanism
Primarul Mihai Chirica a anunțat o serie de schimbări la Direcția Arhitectură și Urbanism din cadrul municipalității. Ultimele scandaluri publice din instituție, dar și ancheta procurorilor anticorupție ce a vizat eliberarea unei autorizații pentru un bloc din Tătărași au făcut ca edilul orașului să ceară o serie de schimbări în acest domeniu. Pe lângă numirea unor persoane care să se ocupe de eliberarea și gestionarea documentelor de urbanism, primarul a anunțat și o transparență totală în privința vizualizării documentelor.
Schimbări la Direcția de Urbanism din Primăria Iași
Într-o primă etapă, primarul Mihai Chirica a anunțat că pe site-ul instituției vor fi publicate toate certificatele de atestare a edificării construcțiilor din ultimii ani.
”Începând cu data de 1 martie 2022 vom publica toate certificatele de edificare. Le vom încărca retroactiv și pe cele din anii anteriori. Un certificat de atestare a edificării nu va fi eliberat către beneficiar fără a apărea și în format online. Trebuie să anonimizăm persoanele fizice care îl solicită, dar putem indica autorizația de construire, numărul, locația, tema autorizației și certificatul de edificare. În felul acesta voi avea un control mult mai clar asupra activității pe care o desfășoară colegii mei”, a spus primarul Mihai Chirica.
Primarul Mihai Chirica nu mai vrea scandaluri publice
Mai mult, edilul municipiului Iași a menționat că va cere inspectorilor de la Corp Control să verifice toate documentele care au dus la unele scandaluri publice în care a fost implicată primăria.
”Am mai luat o decizie în această privință. Corpul de control este obligat, prin decizia pe care am luat-o, să verifice într-o manieră corectă, echilibrată, toate scandalurile publice în care apare numele primăriei. În felul acesta voi avea și eu o reacție cât de rapidă asupra modalității în care putem să ne comportăm ca reacție publică”, a mai spus primarul Mihai Chirica.
Problemele de la Direcția de Urbanism sunt însă mult mai vechi, iar ani la rând municipalitatea a bătut pasul pe loc în ceea ce privește eliberarea la timp a documentațiilor.
Noi numiri în sectorul de urbanism din Primărie
În plus, edilul municipiului Iași a arătat că a dispus ca mai multe persoane să se ocupe de verificarea documentelor care au stat la baza avizării construcțiilor din oraș.
”Pentru emiterea unor documente care țin de activitatea urbanismului se deleagă Alexandra Manea, consilier juridic în cadrul Direcției Juridice. Ea va trebui să verifice și să semneze pentru legalitate documentele cu conținut juridic de la Direcția de Arhitectură și Urbanism, mai puțin cele exclusiv tehnic. O desemnăm, în parteneriat cu Alexanda Manea, pe Emanuela Iulia Simion, consilier juridic din cadrul Direcției Juridice, să preia în cosemnătură cu doamna Manea, această activitate de validare din punct de vedere juridic a documentelor de la Direcția de Urbanism”, a precizat Mihai Chirica.
Cine sunt cei care se vor ocupa de actele de la Urbanism?
Edilul Iașului a arătat că a dispus și altor persoane să se ocupe de verificarea actelor de la Direcția de Urbanism.
”Se eliberează din calitatea de semnatar al proceselor-verbale de recepție Daniela Vasiliu și se numește Amalia Pintilie să gestioneze documentațiile depuse în vederea efectuării recepțiilor pentru lucrările de construcție și atestarea edificării, precum și arhivarea acestora, transmiterea statisticilor la Biroul de Statistică și întocmirea adeverințelor pentru cărțile funciare ale imobilelor”, a mai spus Mihai Chirica.
Și Vartolomei Zăvlog, din cadrul GIS- Cadastru, va trebui să verifice conformitatea cadastrală a documentațiilor propuse. De asemenea, Lucian Vieru va trebui să reprezinte primăria în cadrul procedurii de recepţie a lucrărilor şi a procedurii de atestare a edificării construcţiilor. Astfel, certificatele de atestare a edificării construcţiilor vor fi semnate de către Vartolonei Zăvlog, Lucian Vieru, Sergiu Călin, Alexandra Manea, arhitectul-șef Raluca Mocanu și primarul Mihai Chirica.
Cine semnează avizele din Primăria Iași
Avizele de oportunitate vor fi semnate de primarul Mihai Chirica, iar studiul de specialitate privind soluţia de arhitectură va fi semnat de viceprimarul Cezar Baciu. Certificatele de urbanism vor fi semnate de viceprimarul Daniel Juravle, iar autorizațiile de construire/demolare vor fi semnate de primarul Mihai Chirica. Totodată, certificatele de atestare a edificării construcţiilor vor fi semnate de viceprimarul Daniel Juravle.
În plus, viceprimarul Cezar Baciu va coordona activitatea legată de documentele emise de către Serviciul G.I.S. Cadastru. Petru Movilă, administratorul public al Primăriei, va semna, în numele primarului, comunicările şi răspunsurile emise de către Direcţia Arhitectură şi Urbanism.