De curând, la EcoPiața a fost pus în postul de director interimar Radu Botez. Acesta este nevoit să caute soluții pentru multitudinea de probleme existente ce au fost lăsate în urmă de fostul director, Cristinel Stărică. Cele mai mari schimbări aduse la EcoPiața de directorul interimar sunt legate de încasări.
Radu Botez a început încă din prima zi de interimat să caute rezolvări pentru marile probleme care sunt prezente în piețele ieșenilor. Acesta s-a lovit de lacune imense în toate palierele administrative, de la personal și până la partea economică. Cele mai mari schimbări aduse la EcoPiața de directorul interimar sunt legate de încasări. Pentru cele 4 luni de interimat Radu Botez caută să lase succesorului său un început solid pentru o reformă adevărată.
Mari schimbări aduse la EcoPiața de directorul interimar
Cu toate că nu intenționează să rămână definitiv pe postul de director la EcoPiața, Radu Botez caută să aducă pe un făgaș normal administrația piețelor din orașul Iași. Acesta caută soluții rapide, dar cu efect pe termen lung pentru probleme care par a persista de ani de zile.
„Mandatul meu este unul scurt, sunt director interimar, doar 4 luni, nu voi participa la concurs și nu voi rămâne director. Pentru a încerca să rezolvăm lucrurile acolo ar trebui să împărțim pe categorii. Pentru latura economică am luat deja măsuri pentru a spori încasările. Sunt zone în care lucrurile funcționează bine și sunt zone în care lucrurile nu funcționează bine. Pentru a doua latură economică am avut deja discuții pentru a vedea cum scădem cheltuielile și mai ales cele mai importante, legate de utilități, dar nu numai. Vedem toate contractele care sunt încheiate sau în curs de încheiere și încercăm să le analizăm pentru a încerca o scădere a cheltuielilor”, declară Radu Botez, directori interimar EcoPiața.
Pe partea de juridic sunt, de asemenea, probleme majore în cadrul administrației. Lipsesc contracte pentru diverse servicii cheie în cadrul piețelor, cea mai acută lipsă fiind în domeniul de mentenanță. Subiectul cel mai sensibil, în acest caz, ar fi vitrinele frigorifice pentru raioanele de lactate care ar exista, dar ar necesita lucrări de reparații, contractele existente fiind extraordinar de costisitoare.
Buget prea mic, lipsă de personal și un salariu imens pentru conducerea EcoPiața
Directorul interimar a găsit o companie în cadrul căreia bugetul de administrație este extrem de mic, salariile angajaților sunt puțin peste minimul pe economie, dar salariul directorului ajunge să fie mai mare decât al primarului. Primul pas pe care Botez l-a făcut a fost să înjumătățească salariul directorului, sperând ca urmașul său să înțeleagă că așa este corect.
„Din punctul de vedere al personalului, avem persoane al căror rol este obligatoriu. De exemplu, economistul care ar trebui să se ocupe de controlul financiar și care nu există de vreo 8 luni. Am pornit un anunț de încadrare pentru acest post, vom mai angaja încasatori în piețe, în așa fel încât persoanele care sunt ieșite la pensie sau care nu ating un anumit target să poată să plece. Avem limite date de buget, acesta este foarte limitat. Tot la capitolul personal, salariile sunt foarte mici, economistul are un salariu brut de 2.000 de lei. Majoritatea au salarii cu puțin peste salariul minim. Singurul salariu mare a fost cel din postul de conducere pe care l-am redus semnificativ, la fel și bonusurile adiacente, le-am adus cam la jumătate. Sper să fie un semn și pentru cel care va veni pe post, căutăm o persoană potrivită. Salariul de director ajungea cam pe la 500.000 de lei pe an, acum l-am adus la sub jumătate din suma aceasta”, completează Radu Botez.
Cum a crescut Radu Botez încasările la EcoPiața
Una dintre cele mai mari reușite administrative ale noului director este creșterea încasărilor. Acesta admite faptul că acest lucru a fost posibil doar pentru că a făcut controale zilnice în piețe, semn că problemele majore ar fi legate de evaziunea fiscală.
„Zilnic mergem în control și în urma acestor acțiuni au crescut semnificativ încasările, adică au crescut cu peste 50 la sută. Unul dintre proiectele noastre este digitalizarea pieței, ca omul să pună cât mai puțin mâna pe bani. Bugetul este cea mai mare problemă, dar căutăm soluții, salariile sunt mici. Sperăm să putem pune panouri fotovoltaice pe care să le plătim în rate. În câțiva ani se va amortiza cheltuiala și vom scădea, astfel, costurile cele mai mari, cele legate de utilități”, declară Radu Botez.
Un alt subiect important legat de piețele din Iași este curățenia, aceasta lipsind cu desăvârșire, dar se caută soluții rapide care să schimbe imaginea acestora.
„Curățenia este o problemă. Trebuie să schimbăm imaginea pieței, avem în septembrie o curățenie generală. Va fi o rearanjare a tarabelor, vom elibera, la cererea ISU, intrările și ieșirile. La capitolul imagine, ce putem face este să scoatem tarabele din acest gri pe care, oricât l-ai curăța, arată murdar. Vom căuta ceva mai potrivit. Am discutat cu specialiști. M-am interesat de vopsele existente care să reziste la traficul pietonal, condițiile meteo și tot ce ține de activitatea din piețe. Ne gândim să vopsim, eventual, într-o culoare verde sau ceva care să arate curat. Ar fi posibil să amplasăm niște decorațiuni florale, dar trebuie întreținute, iar acest lucru nu este posibil cu personalul actual”, explică Radu Botez.
Cristinel Stărică are un alt post în cadrul EcoPiața?
Zvonul cum că fostul director EcoPiața ar avea un nou post în cadrul EcoPiața este dezmințit de Radu Botez. Acesta explică faptul că în contractul fostului director ar exista o clauză, în acest sens, care, din punct de vedere juridic, nu ar fi tocmai legală, dar pentru moment nu s-au făcut demersuri de niciun fel în acest caz.
Schimbările mari pe care directorul interimar le-ar dori ar fi legate și de organizarea din piețe. Cea mai mare problemă ridicată de acesta ar fi în Piața CUG, unde sunt abandonate TIR-uri, iar diverse persoane parchează mașinile personale. Soluții pentru aceste probleme sunt căutate împreună cu Poliția Locală și Națională.
Printre proiectele de viitor se numără instalarea de camere de supraveghere pentru controlul personalului din piață, angajarea de personal necesar și administrarea strictă a piețelor, astfel încât să se facă o distincție clară între producători și comercianți. Cele mai mari schimbări aduse la EcoPiața de directorul interimar sunt legate de încasări, de administrație și, în curând, de curățenie.
Problema cea mai importanta e legata de fiscalizarea vanzarilor in piete. Tiganii au prosperat de pe urma acestor castiguri ilicite, cu toate ca s-au trimis numeroase mesaje domnului primar Panseluta, dar se pare ca a fost si el parte din jocul murdar al eco-pietelor. Rusine !
Don Botez face si el parte din sistemul primarului. Parca e profesor de piețe urbane, „da eu nu stau decât patru luni” ! sa scoată infecția care nu au sesizat o controlorii Direcției de Sănătate Publica si DSVA care incasau grosul. Așișderea toți plescarii, mutilatele si hoții blochează producătorii reali sa vanda in piață produsele muncite. Don Juan, daca tot duci juma de sarcina, macar sa dai cu var Tată !
Felicitări noului director și spor la treabă!
Acum excrocul stărică să fie trecut la muncă necalificată că la asta se pricepe dar fără șpăguțe la măturat prin piețe–-
samsari ,mizerie ,vanzatori care vorbeasc urat cu clientii ,bisnita ,tigari fara timbru ,marfa stricata si scumpa ,preturi tinute sus de samsarii din piete care n au acte de provenienta a marfii si nici de carnet de producator ,marfa de la moldoveni vanduta de bisnitarii nostri ,magazine unde carnea pestele si slanina sunt in bataia soarelui ,gunoieri care vand in hala de branzeturi pet uri adunate de prin gunoaie unde vanzatorii vor aduce laptele etc etc.asta gasesti in pietele din iasi.asa o sa ramana in vecii vecilor.
Ca sa vedeti! Unde era eroul si mantuitorul pietelor din Iasi! Felicitari! Cred ca peste inca vreo luna o sa avem piete supraetajate.
Ha, ha ! Bulangii cuantifica cu cat a crescut profitul primăriei ! Da cat au pierdut clienții ? Ma căcănarilor, noi câștigam bani fiscalizați si in pietile voastre sunt zero bonuri fiscale ! Vom sesiza si ANAF sa vedem de la cine ați încasat veniturile !
Să înțelegem că administrația pieței predă banii acum pe borderou si nu îi mai ridică personal directorul. Tot e un pas inainte.