Schimbare în învățământul românesc! Ministerul Educației dorește actualizarea programelor școlare prin revizuirea planurilor-cadru pentru ca tinerii de gimnaziu și liceu să învețe cum să folosească Inteligența Artificială și să își dezvolte competențele digitale. Astfel, elevii vor fi pregătiți pentru meseriile viitorului.
Schimbare în învățământul românesc!
Guvernul împreună cu Ministerul Educației au în vedere revizuirea programelor școlare și a planurilor-cadru, în care accentul va fi pus pe pregătirea elevilor pentru meseriile viitorului și care vor aborda Inteligența Artificială. Accentul va fi pus pe „pregătirea pentru meseriile viitorului și pe adaptarea la schimbările tehnologice rapide.”
„Revizuirea planurilor cadru, dar și a programelor școlare, pentru a include conținuturi și activități care abordează utilizarea inteligenței artificiale și dezvoltarea competențelor digitale, promovând în același timp gândirea critică, creativitatea și dezvoltarea personală. Accentul va fi pus pe pregătirea pentru meseriile viitorului și pe adaptarea la schimbările tehnologice rapide.”, se arată în proiectul de lege.
De asemenea, se dorește ,,consolidarea educației sociale, prin extinderea și susținerea financiară a programelor de prevenire și combatere a violenței în mediul școlar și a consumului de substanțe psiho-active în rândul elevilor. Integrarea și/sau consolidarea în programele școlare a noțiunilor de educație financiară, civică, juridică, de gândire critică și de combatere a dezinformării, însoțite de formarea cadrelor didactice pentru predarea acestor noțiuni, adaptate realităților contemporane.”
O nouă disciplină școlară pentru elevii români
Apare materia școlară „Dezvoltarea jocurilor video” pentru elevii de liceu din România. Noua disciplină va intra în programă în anul școlar 2025-2026. Elevii sunt încântați de noua materie, însă părinții sunt revoltați și sunt de părere că această materie va accentua dependența de calculator și de jocuri video. Noua disciplină va fi pusă la dispoziția tuturor elevilor din toate specializările și profilele liceale, iar orele se vor desfășura în laboratoarele de informatică.
„Disciplina are în vedere inițierea elevilor în toate etapele de dezvoltare a jocurilor, de la proiectare până la publicare, utilizând limbajul de specialitate. Ea permite implicarea elevilor în activități similare cu ale profesioniștilor din domeniu, realizate pe grupe, elevii asumându-și rolurile specifice dintr-o echipă de dezvoltare a unui joc și conștientizând valoarea muncii în echipă.”, se arată în Ordinul nr. 7.233/2024.
Liceeni vor studia instrumentele digitale pentru dezvoltarea jocurilor. Profesorii le vor prezenta mai multe tipuri de aplicații care să îi ajute în faza de proiectare a jocului, game design, în stabilirea tehnologiilor necesare implementării unui joc și în realizarea scenariului.
Ministerul Educației a propus o nouă lege care îi vizează și pe elevii de la școala primară. Proiectul lansat de Ministerul Educației arată că, la sfârșitul școlii primare, elevul trebuie să manevreze cu ușurință un dispozitiv digital, să caute date sub formă de text, fotografii și videoclipuri. Elevul trebuie să știe să salveze link-uri și fișiere, iar la nevoie să le acceseze rapid, să înțeleagă ideea de drepturi de autor și de siguranță a datelor, iar în final să poată întocmi autonom o lucrare pe un subiect anume. Rămâne de văzut când vor intra în vigoare acestei noi legi din sistemul de învățământ din România.
Cert este că se dorește ca elevii români să fie pregătiți pentru meseriile viitorului și să se poată adapta schimbărilor tehnologice rapide.
Ce mai labareala…. Cit de prosti puteti sa fiti !?????????????????