Prima pagină » National » Schimbare importantă pentru românii care au cont la CEC Bank. Iată ce se va întâmpla cu banii clienților
Schimbare importantă pentru românii care au cont la CEC Bank. Iată ce se va întâmpla cu banii clienților

Schimbare importantă pentru românii care au cont la CEC Bank. Iată ce se va întâmpla cu banii clienților

11 sept. 2024, 10:40,
Mirela Gabriela Todosi în National

A fost anunțată o schimbare importantă pentru românii care au cont la CEC Bank. Reprezentanții CEC Bank au lansat o nouă aplicație bancară pentru cetățeni. Iată cum funcționează aceasta și ce se va întâmpla cu banii clienților.

Schimbare importantă pentru românii care au cont la CEC Bank

Românii care au cont sau card activ la CEC Bank vor avea parte de o nouă facilitate. Noua versiune permite generarea scrisorilor de cont direct din interfața mobilă. Această aplicație este una utilă pentru cei care au nevoie de documente în diverse contexte administrative sau juridice.

Clienţii nu trebuie decât să actualizeze aplicația CEC Bank pe care o au deja instalată, iar dacă nu o au, trebuie să o descarce și să o instaleze. Aplicația este una sigură și totodată îi și instruiește pe clienți să evite fraudele.

,,Am lansat o nouă versiune a aplicației Mobile Banking – aplicația CEC, cu noi funcționalități pentru tine: ecran de pre-login cu pictograme de acces rapid în aplicație, opțiune de reîmprospătare prin glisarea în jos a informațiilor și posibilitatea de a genera scrisoare de cont.”, a transmis CEC Bank.

O altă noutate în sistemul bancar este aceea că Banca Română de Credite și Investiții (BRCI) a introdus în portofoliul său de servicii noul serviciu Plăți Instant, creat de Transfond. Serviciul Plăți Instant permite transferuri interbancare de până la 50.000 lei în mai puțin de 10 secunde, disponibile în orice moment al zilei, în fiecare zi a anului.

Reguli noi în sistemul bancar

Domeniul financiar-bancar se pregătește pentru o transformare radicală. Se conturează posibilitatea ca Banca Națională a României (BNR) să preia responsabilitățile Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) în calitate de entitate națională specializată în protejarea consumatorilor de produse și servicii financiar-bancare. Această intenție a BNR a fost menționată în diverse ocazii și a fost materializată printr-o propunere legislativă depusă la Senat la data de 5 martie 2024.

Astfel, BNR va prelua și va gestiona toate competențele ANPC în domeniul produselor și serviciilor financiar-bancare oferite de bănci; entități de plată și specialiști în furnizarea de informații despre conturi; emitenți de monedă electronică; instituții financiare non-bancare; filialele din România ale acestor entități cu sediul în alte state membre sau în țări terțe care activează pe piața din România; reprezentanții entităților înregistrate în alte state membre, care operează conform dreptului de stabilire și furnizează servicii de plată în România.

Pe lângă această schimbare, o nouă lege vine în ajutorul celor care au rată la bancă. Băncile vor fi obligate să își ajute clienții în cazul în care aceștia nu pot plăti rata lunară. Măsurile de restructurare trebuie să țină cont de situația consumatorului și să includă refinanțare, amânare sau suspendare a plății ratelor, schimbarea ratei dobânzii, conversii valutare sau iertare parțială de datorie. Anul 2024 a debutat cu o modificare legislativă importantă, pozitivă pentru consumatori și care va consolida relația acestora cu băncile. Ordonanța de urgență a Guvernului nr.15/2024 prevede obligația pentru creditori să facă dovada că au încercat să restructureze creditele pentru care consumatorii nu au mai putut plăti și au ajuns în faza de executare silită.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *