Pe măsură ce lumea va reîncepe să călătorească pe calea aerului, mai ales după campania masivă de vaccinare de la nivel mondial și a deciziei Comisiei Europene de a introduce un pașaport de vaccinare electronic, experții din domeniu spun că scaunele premium economy vor fi cele mai căutate locuri din avioane în acest an. Unul dintre designerii acestor scaune spune că acestea vor fi mai mari, așadar mai mult confort și spatiu în avioane.
La nivel de preț și confort, categoria premium economy se află exact între business class și economy class.
Ce sunt scaunele “premium economy”
Scaunele “premium economy”, un concept care începuse să prindă chiar și înainte de pandemie, vor deveni tot mai populare anul acesta, pe măsură ce întreaga lume va reîncepe să călătorească cu avionul.
În principiu sunt pur și simplu scaune mai mari, cu mai mult spațiu pentru pasageri, spune Ben Orson, unul dintre designerii noilor scaune, citat de CNN.
“Cel mai important lucru pe care scaunele premium economy le oferă pasagerilor este un upgrade la capitolul confort, în comparație cu scaunele din categoria economy. Scaunele premium economy oferă de obicei 5-10 inch (n.red. 12,7 – 25,4 cm) spațiu suplimentar pentru picioare, un unghi mai bun de înclinare și o experiență media mai bună, ecranul disponibil având o diagonală mai mare”, spune Ben Orson.
Scaunele sunt și mai late cu 2-3 inch (5 – 7,6 cm), iar pe fiecare rând sunt cu 1-2 mai puține scaune.
La nivel de preț și confort, categoria premium economy se află exact între business class și economy class.
De ce premium economy?
Experții din industria aviatica spun că mai multe linii aeriene vor opta pentru aceste scaune, mai mulți factori fiind determinanți în luarea deciziei de implementare a categoriei premium economy.
Astfel, din cauza crizei economice, mai mulți călători business class își vor reduce cheltuielile și vor alege premium economy.
Călătorii aflați în programe de “frequent flier” vor avea kilometri “de cheltuit” după un an în care au zburat extrem de puțîn și vor fi mai dispuși să își upgradeze scaunele cu punctele pe care le aveau acumulate.
După mai bine de un an de COVID-19, din punct de vedere psihologic nu mai suntem obișnuiți să stăm “lipiți” de alți călători. În aceste condiții, o parte dintre călătorii care de obicei mergeau la economy, acum probabil vor alege premium economy pentru spațiul în plus oferit.
Traficul de pe aeroporturile din Europa a ajuns în 2020 la nivelul atins în 1995
Traficul de pe aeroporturile europene a scăzut anul trecut la nivelul din 1995, huburile din Turcia şi Rusia având o evoluţie mai bună decât cele din Europa Occidentală, arata datele unui grup industrial regional.
În 2020, aeroporturile europene au pierdut 1,72 miliarde de pasageri sau peste 70%, deoarece pandemia de coronavirus (COVID-19) a afectat semnificativ industria călătoriilor.
„Nicio industrie nu poate face faţă pe cont propriu unui asemenea şoc”, a afirmat directorul general al Consiliului Internaţional al Aeroporturilor din regiunea Europa (ACI Europe), Olivier Jankovec.
El a adăugat că s-au alocat până acum doar 2,2 miliarde de euro pentru sprijinirea aeroporturilor europene, mai puţîn de 8% din veniturile pe care le-au pierdut anul trecut.
Aeroporturile din UE au fost mai afectate decât cele din afara blocului comunitar, din cauza mărimii şi a relativei reziliențe a pieţelor interne din Turcia şi Rusia, şi a restricţiilor de călătorie mai dure, se arată în raportul ACI.