O firmă care s-a înscris la licitația pentru furnizarea serviciilor de reparare a ambulanțelor a contestat cerințele din caietul de sarcini. Prestatorul a considerat că cerința autorității contractante de a avea toate utilajele folosite pentru reparații într-o singură locație este restrictivă. În acest moment, Serviciul de Ambulanță Județean are un parc auto format din 74 de ambulanțe, aflate în diferite stadii de degradare
O licitație organizată de Serviciul de Ambulanță Județean (SAJ) Iași a pus pe jar agenții economici. Pe data de 12.09.2023, autoritatea contractantă urma să organizeze o procedură pentru furnizarea serviciilor de reparare și întreținere pentru ambulanțele și echipamentele din dotare.
Însă firmele interesate de licitație au observat că multe dintre condițiile din caietul de sarcini sunt restrictive și nu permit o competiție reală între societățile de profil. Miza este importantă. Contractul pus la dispoziție de SAJ este de 16.536.624 de lei, fără TVA, aproape 3 milioane de euro. Deocamdată, procedura a fost suspendată, după ce o firmă interesată de licitație a contestat condițiile din caietul de sarcini la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). O licitație similară a fost organizată și în anul 2021.
Condiții restrictive la licitația pentru serviciile de reparare
Agenții economici au arătat că autoritatea contractantă a impus ca prestatorul să aibă toate utilajele într-o singură locație.
„Prestatorul trebuie să dețină din punct de vedere tehnice toate utilajele și echipamentele de diagnosticare, pentru efectuarea tuturor serviciilor/lucrărilor menționate mai sus, toate utilajele/echipamentele trebuie să fie în aceeași locație pentru a se evita efectuarea de distanțe inutile și consum de carburant. Dacă operatorul economic nu deține în proprietate un utilaj, echipament, laborator, pe lângă prezentarea unor documente care să facă dovada punerii la dispoziție a acestora în aceeași locație”, se arată în caietul de sarcini.
În contestația depusă la CNSC este menționat că tocmai această cerință din caietul de sarcini este restrictivă.
„Am solicitat autorității contractante, prin cuprinsul cererii de clarificare, să modifice cerințele menționate în sensul de a permite ca lucrările de tinichigerie și vopsitorie să se poată realiza și în altă locație a subscrisei situată tot pe raza județului Iași, locație care se află la o distanță de 5 km față de punctul de lucru unde se realizează lucrările de mecanică, electrică și diagnoză. Am precizat faptul că ne asumăm în integralitate eventualele costuri pentru deplasarea autovehiculelor autorității contractante între cele două locații și, totodată, ne asumăm respectarea termenelor de reparație stabilite prin documentația de atribuire”, se arată în contestația depusă de operatorul economic.
La un moment dat, SAJ Iași a achiziționat și echipamente de protecție.
Managerul SAJ: „Autoritatea va decide”
Contactată telefonic de reporterii BZI, dr. Angelica Hristea, managerul SAJ Iași, a explicat că așteaptă decizia CNSC în acest caz.
„Nu mă pot pronunța, autoritatea va decide în cazul contestației. Sperăm că va fi luată o decizie. Pot să vă spun că ambulanțele din dotare sunt foarte vechi, unele și din 2007”, a declarat managerul SAJ.
Procedura a fost împărțită în 7 loturi pentru ambulanțele marca Citroen, Fiat, Ford, Mercedes, Wolkswagen, Renault Master, Suzuki Vitara. În dotarea SAJ sunt înregistrate 74 de ambulanțe care se află într-o stare destul de avansată de degradare.
Dacă licitația va fi deblocată, iar contractele vor fi încheiate, serviciile solicitate trebuie asigurate prin intermediul unui acord-cadru cu o durată de 24 de luni.
de banii astia cumpara 50 de ambulante noi!!!nu repara 70 de ciuveie
Anul trecut Compania de cai ferate din Japonia si -a cerut scuze oficial de la poporul japonez pt o intarziere de cateva minute a tuturor trenurilor pt anul respectiv . La ambulanta timpul mediu din momentul cuplării solicitarii ,a ridicarii solicitari si efectiv a plecarii echipajului catre locul solicitarii este undeva la 7-8 minute . Timpul maxim ,timpuri care sunt reale se pot verifica in calculator pe care le am vazut sunt si de 20 -30 minute chiar la o tura de zi de echipaje tib B si tip C (echipaje cu asistenta sau medic ) . La tura de noapte media de plecare la o solicitare se dubleaza ca timp undeva la 30-40 minute . Daca mai pui si timpul din trafic se adevereste zicala ca mori cu zile pina vine ambulanta . La orele de schimb de tura ambulantele sunt trimise la solicitari cu foarte mare întârziere din cauza celor care lucreaza in dispecerat pt a nu se pune rau cu personalul din teren . De unde știu asta ? Am facut garzi si asta am vazut …
,,..Briscarul Spagarul este patronul Ambulantei Iasi . In pandemie s-au facut angajari de Domnul lider Briscaru Spagarul . Au fost angajati fara concurs 20 de asistenti ,20 ambulantieri si 2 femei de servici . Subiectele au fost date la asa zisii concurenti cu o zi inainte de examen . Fiecare candidat asa zis candidat a dat Domnului Briscaru pt angajare 10.000 de euro . Faceti un calcul la 42 de angajati inmultit cu 10.000 euro cat vine . Banii i -a impartit cu Ivașcu . Ivascu cand era manager si-a angajat fratele . Mai nou Briscaru Spagarul a amenintat personalul Ambulantei ca cei care nu il voteaza vor fi dati sfara si o sa angajeze alt personal . Ar trebui intrebat Domnul Briscaru unde sunt banii sindicatului . Se spune ca are lipsa o suma de 60.000 de euro . Nu se misca un bat fara stirea lui Briscaru . Briscaru este jupinul de serviciu non stop .
Răspunde