Prima pagină » Titlurile zilei » Scandal la o asociație de proprietari din cartierul Alexandru cel Bun. Zeci de familii au rămas fără apă în toiul verii! – GALERIE FOTO

Scandal la o asociație de proprietari din cartierul Alexandru cel Bun. Zeci de familii au rămas fără apă în toiul verii! – GALERIE FOTO

24 aug. 2022, 02:00,
Codruța Șoroagă, în Titlurile zilei

Locatarii blocului N14, sc. C, situat pe stradela Mușatini, nr. 9, au rămas fără apă rece în toiul verii. Furnizarea de apă rece a fost sistată în data de 17 august și, din această cauză, aceștia sunt nevoiți să care apă cu bidoanele și să trăiască în condiții greu de imaginat. Proprietarii sunt de părere că au ajuns în această situație din cauza administratorului Mariana Filimon care nu și-a onorat obligațiile și nici în ultimul ceas nu pare deloc interesată de starea lor

Din totalul de 20 de proprietari care au apartamente în blocul N14, sc. C, stradela Mușatini, nr. 9, 7 au acumulat datorii în valoare de 17.127,00 de lei, precum şi penalităţi de întârziere, de circa 1.000 de lei. Restul proprietarilor, 13 la număr, sunt cu plata la zi, însă au și ei de suferit din cauza vecinilor rău-platnici, deoarece au contract colectiv cu ApaVital SA.

Radu Constantin: „Cum poți să oprești apa în timpul verii, cu ce ne spălăm”

 imagine cu preavizul din partea Apa Vital

Din totalul de 20 de proprietari, care au apartamente în blocul N14, sc. C, stradela Mușatini, nr.9, 7 proprietari au acumulat datorii în valoare de 17.127, 00 lei, precum şi penalităţi de întârziere de circa 1.000 lei

Locatarii blocului N14, sc. C, situat pe stradela Mușatini, nr. 9, se plâng că nici măcar nu au fost anunțați că li se va tăia apa, preavizul în acest sens fiind făcut public vineri, 19 august, în timp ce apa le-a fost oprită de miercuri, 17 august. Timp de câteva zile, proprietarii fără centrală termică aveau măcar apă caldă, dar și aceasta a fost sistată în toată zona, deoarece se fac lucrări.

„Dacă avem datorii mai vechi și mergem să le plătim, dumneaei (n.r. – Mariana Filimon) le scade din penalități, dar ea ar trebui să scadă din restanțe, din câte știu eu. Normal că te trezești la un moment dat cu penalități, că nu mai știi care e suma de plată, care sunt penalități. Cu penalitățile ar trebui la urmă să se vadă ce este de făcut”, a declarat o locatară afectată de situație.

Radu Constantin, proprietarul unui apartament în blocul N14, sc. C, consideră că singura soluție în acest caz este încheierea de contracte individuale cu ApaVital SA, deoarece mereu vor exista persoane care nu-și pot plăti datoriile.

„Femeia asta nu face niciun fel de ședință, nu face absolut nimic. Suntem 13 proprietari care ne plătim lună de lună apa, de ce ne-o oprește? Eu vreau să se facă contracte individuale cu ApaVital, pentru că m-am săturat de porcăria asta. Într-un bloc mai sunt și oameni necăjiți care nu au cu ce să plătească. Cum poți să oprești apa în timpul verii, cu ce ne spălăm, trebuie să mergem la muncă. Pe doamna Mariana Filimon nici nu o interesează. Ea bagă banii în altă parte, este susținută de cineva. Am fost la domnul Ciobanul (n.r. – Ioan Ciobanu, șeful Biroului Asociaților de Proprietari din cadrul Primăriei Iași) de două ori, m-au trimis înapoi la ea să fac cerere. Mă trimiți înapoi la puiul lupului, când tu ești lupul, președintele președinților. Am mai vorbit cu cineva de la alt bloc din zonă și au avut apa oprită 10 zile, dar în timpul ăsta se îmbolnăvește lumea”, a precizat Radu Constantin, proprietarul unui imobil în blocul N14, sc. C, situat pe stradela Mușatini, nr. 9.

o imagine cu Radu Constantin

Radu Constantin, proprietarul unui apartament în blocul N14, sc. C, consideră că singura soluție în acest caz este încheierea de contracte individuale cu Apa Vital SA, deoarece mereu vor exista persoane care nu-și pot plăti datoriile

De ce au rămas ieșenii fără apă în toiul verii

 o imagine cu proprietarii de la blocul N14, sc. C, situat pe stradela Mușatini, nr.9

Răzvan Manolache, reprezentatul Apa Vital SA, a explicat cum au ajuns locatarii blocului N14, sc. C, situat pe stradela Mușatini, nr.9, în această situație

La polul opus, Mariana Filimon, administratorul scărilor de bloc din zona respectivă, susține că a făcut tot ce a ținut de ea pentru ca locatarii să nu ajungă în această situație.

„Am pus afiș, am făcut și ședință. Joi, 18 august 2022, am umblat din ușă în ușă pentru a mai recupera din bani. Eu vreau ca până vineri să aibă apă rece. Ar trebui să mai plătească 9.700 de lei, o diferență din mai, iunie, iulie. Trebuie să fim cu plata la o lună, dar noi suntem la 3 luni. Credeți că mie îmi convine să am scandal tot timpul. Apa caldă s-a oprit până vineri, în toată zona, pentru că se fac reparații. De când s-a tăiat apa, am strâns pe casa scării 850 de lei, a mai venit o doamna care a mai plătit 1000 de lei și să văd ce mai fac diseară, ce mai pot strânge”, a spus Mariana Filimon.

Ioan Ciobanu, șeful Biroului Asociaților de Proprietari din cadrul Primăriei Iași, a constatat că în cazul blocului N14, sc. C, situat pe stradela Mușatini, nr. 9, există doi mari restanțieri, iar pentru a avea din nou acces la apă rece proprietarii trebuie să achite suma de 9.700 de lei.

„Acolo, asociația are cu furnizorul Apa Vital încheiate niște protocoale de eșalonare a datoriilor, ei trebuie să plătească tranșe lunare de 3000 de lei, la care se adăugă facturile de la apă pe luna curentă. Întrucât nu au respectat protocolul, s-au înregistrat întârzieri, iar furnizorul a dispus sistarea utilităților. S-a constat că ei au doi mari restanțieri, unul este în proces, iar celălalt are o executare silită pe pensie. Ei ar trebui să mai plătească 11.975,84 de lei, când am făcut noi verificarea, pe 18 august. S-au făcut somații, iar proprietarii au reușit să mai plătească din datoriile existente. Ideea este că furnizorul are acest protocol de eșalonare și încearcă să-l respecte” a declarat Ioan Ciobanu, șeful Biroului Asociaților de Proprietari din cadrul Primăriei Iași.

Reprezentanții ApaVital SA: „S-a decis întreruperea serviciilor pentru a preîntâmpina acumularea de noi restanţe”

 o imagine cu Mariana Filimon

La polul opus, Mariana Filimon, administratorul scărilor de bloc din zona respectivă, susține că a făcut tot ce a ținut de ea pentru ca locatarii să nu ajungă în această situație

Răzvan Manolache, reprezentatul ApaVital SA, a explicat cum au ajuns locatarii blocului N14, sc. C, situat pe stradela Mușatini, nr. 9, în această situație.

„Între furnizorul de apă potabilă şi Asociaţia de proprietari strada Muşatini, nr. 9, există un contract prin care furnizorul livrează apa potabilă, iar asociaţia ce reprezintă proprietarii se obligă să plătească acest serviciu. În mod real, apa a fost furnizată, însă asociaţia nu a achitat consumul pentru un număr de 6 facturi lunare, în valoare de 17.127 de lei, precum şi penalităţi de întârziere de cca 1.000 de lei, aceasta deşi asociaţia a fost notificată în mai multe rânduri, ultima dată fiind în 27.07.2022. S-a acceptat şi o eşalonare la plată a datoriilor, însă nici aceasta nu a fost respectată. Drept urmare, s-a decis întreruperea serviciilor pentru a preîntâmpina acumularea de noi restanţe. Reluarea furnizării apei se poate face în condiţiile achitării debitelor, penalităţilor şi taxelor pentru acoperirea costurilor ocazionate de închidere/deschidere. Demersurile pentru respectarea contractului prin efectuarea plăţilor către furnizor, precum şi distribuţia datoriilor pe fiecare unitate imobiliară, intră în sarcina asociaţiei care gestionează condomeniul, furnizorul neavând nicio competenţă legală în acest sens. Legislaţia specifică serviciului de apă şi de canalizare conferă dreptul proprietarilor de apartamente să încheie contracte individuale, Legea 241/2006 a serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare specificând care sunt modurile în care acesta se poate realiza”, a precizat Răzvan Manolache, reprezentatul ApaVital SA.

Până când datornicii nu o să mai plătească din sumele restante, zeci de familii sunt nevoite să se descurce fără apă rece în toiul verii.

Comentarii
  • Eu as inttreba-o pe dna administrator ce a facut cu banii incasati de la peste 80% din locatarii blocului? Pentru ca aceste sume vehiculate de dumneavoastra sunt pe bloc si nu pe scara. In aceste conditii daca s-au facut incasari cum de s-a putut aduna o asemenea suma ca restanta?In luna mai s-au facut incasari de aproximativ 3500 e lei numai de la scara C, in conditiile in care o factura pe toate scarile blocului la ApaVital este de 33.000 de lei. Unde s-au dus acei bani? In salariile lor? Pentru ce sunt platite aceste salarii?
    Iar acele datorii imense de pe scara sunt acumulate de un apartament apartinand Consiliului Local. Acesta ca proprietar ar trebui sa se preocupe de achitarea datoriilor pentru a nu suferi bun platnicii.

  • Dna nu se sesizează . Politia doarme . Reclamații. Dați în judecată.

  • Pana la judecata, scara s-a transformat in focar de infectie. Toata lumea tipa ca e pandemie de covid si trebuie sa pastram igiena, dar sisteaza apa. Autoritatile dorm, nu fac nimic. Iar cei corecti patimesc. Aceasta e ”Romania educata ” și a lucrului bine facut. Multumim autoritatilor ca in 2022 ne determina sa ne facem WC in spatele blocului.

  • Este vina celor care nu-și plătesc consumurile! Ce vină are administratora dacă eu nu-mi plătesc apa? Articolul este tendențios. E la comanda vreunui șmecher din bloc care vrea postul femeii respective.

  • Schimbati administratorul! Alegeti-va o firma de administrare serioasa – Urbica, Adminis si mergeti inainte!
    Nu e la primul articol de acest fel doamna administrator!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *