Ecaterina a cumpărat o pereche de blugi de la magazinul „Motivi” dintr-un centru comercial din Iași, dar s-a răzgândit și a vrut să o returneze. Reprezentanții magazinului au refuzat, motivând că produsul a fost purtat aproximativ o săptămână
O clientă care a apelat la serviciile magazinului „Motivi” dintr-un centru comercial din Iași s-a arătat nemulțumită. Pe data de 4 septembrie 2022, Ecaterina a intrat în magazinul cu articole destinate femeilor pentru a cumpăra o pereche de blugi. După ce a probat, a achitat suma de 266 de lei.
„Am cumpărat perechea respectivă, am beneficiat de o reducere de la suma de 319 lei. Am achitat cu cardul. Am ajuns acasă și mi-am dat seama că mai am în dulap o pereche asemănătoare și că nu mai aveam nevoie de cea pe care am cumpărat-o”, a povestit clienta.
De precizat că magazinul menționat este administrat de societatea Miroglio România SRL, din București, ce este controlată de afaceristul italian Giuseppe Miroglio. În 2021, cifra de afaceri a firmei a fost de 18,1 milioane de lei, adică 3,6 milioane de euro, cu un profit de 570.013 lei, datorii de 4,3 milioane de lei și „zero angajați”. La un moment dat, clienții au reclamat și salonul de înfrumusețare Valentino Hair Style.
Scandal între o clientă și șefa magazinului „Motivi” din Iași. S-a lăsat cu reclamații
Ecaterina a decis să se întoarcă la magazin, dar nu a găsit înțelegere din partea vânzătoarelor.
„A doua zi, după ce am cumpărat, m-am dus la magazin, în speranța că voi putea să returnez blugii și să recuperez banii. Vânzătoarea mi-a spus că nu face niciun schimb. Am sunat la ei și i-am rugat să-mi dea un document prin care să explice de ce nu se poate returna. Mi-a spus că nu este obligată să-mi dea în scris. Am întrebat cine este șef acolo și mi-a spus că se află în Italia. Eu am făcut o plângere și la Protecția Consumatorilor, acum aștept un răspuns”, a mai spus clienta nemulțumită.
Reprezentanții magazinului au venit cu o replică total diferită.
„Doamna respectivă a cumpărat într-o zi de duminică. Nu s-a întors a doua zi, ci peste o săptămână. După ce a probat mai bine de jumătate de oră, a plecat îmbrăcată cu respectiva pereche. A venit, la un moment dat, și soacra dumneaei să returneze. I-am explicat clientei că produsul a suferit modificări, că nu putem vinde haine second-hand. Sunt înregistrări video pe care se vede cum clienta a plecat îmbrăcată cu produsul nostru din magazin. Eu nu am ce să fac, este o problemă de etică și educație. I-am spus să meargă la Protecția Consumatorilor. Clienta m-a întrebat dacă oamenii nu mai cumpără haine second-hand. I-am explicat că noi nu vindem așa ceva. Cei de la Protecția Consumatorilor au fost în control, dar nu au constatat nereguli”, a explicat Nona Savin, manager la magazinul „Motivi”.
Clienții pot returna produsele doar în cazul în care comenzile sunt realizate online și nu în cazul magazinelor fizice. Și magazinul „Lems” a fost reclamat de clienți, din cauza produselor deteriorate.
O avocată din Iași a avut probleme la magazinul „Jysk”
În luna februarie 2022, o avocată din Iași a reclamat magazinul „Jysk”. Pe data de 6 februarie 2022, Laurenția Chifu s-a deplasat la magazinul „Jysk” din Tudor Vladimirescu, municipiul Iași. Avocata se consideră un client fidel, în ultimii ani înregistrând cumpărături cu o valoare ce a depășit pragul de 2.000 de euro. De data asta, a vrut să achiziționeze o saltea superioară de pat care a costat 500 de lei. Și în acest caz, clienta nu putut să returneze produsul, după ce a constatat că nu este mulțumită de calitatea acestuia.
Scandalul dintre o clientă și șefa magazinului „Motivi” din Iași nu pare să aibă vreo rezolvare pentru Ecaterina.
Ia sa arate perechea de blugi asemănătoare. E fain sa tot porți cate o săptămână în produs ai apoi să-l returnezi. Ești în pas cu moda, variezi hainele și până la urmă nu plătești nimic.boare cate sesizări mai arebduduia la Protecția Consumatorului?
Din tupeul managerei iti dai seama cam si ce atitudine au fata de clienti „Eu nu am ce să fac, este o problemă de etică și educație”.
Si apoi, de cand are un magazin de blugi nevoie de manager ca la multinationala. Ce trist trebuie sa fie sa te intrebe cineva cu ce te ocupi si tu sa-i zici ca esti manager la magazin de blugi :))))
Titi probabil tu ești soțul boarfei care poartă blugi o săptămână apoi vrea să îi schimbe, nu?
pai are dreptate ma..tine de educatie..cat de nestimtita sa fii ca sa te duci cu pantalonii inapoi, dupa ce i-ai purtat o saptamana??
pai are dreptate ma..tine de educatie..cat de nestimtita sa fii ca sa te duci cu pantalonii inapoi, dupa ce i-ai purtat o saptamana??
Chilotii pot fi returnati si ei?
Golanca ordinara.
Ba lasa ma dupa ce ca ii poarta o saptamana si ii umple de miros de cizda si urme de ciuperci vrea sa-i returneze? Pai daca produsul e bun ce vina are magazinul ca ametita mai avea o pereche acasa? Uite asa se iau bolilii
Pentru Titi: Motivi nu e magazin de blugi. Nu e normal sa porti hainele si apoi sa ai tupeul sa le returnezi. Pai eu, client serios , ce incredere sa mai am ca merg sa cumpar o haina noua, daca toate magazinele ar primi hainele purtate inapoi? Hmmmm….7 ani de acasa ii lipsesc clientei cu tupeu.
„Clientul nostru, Stăpânul nostru” acest slogan comunist este mort demult. Clienți fără educație și bun simț întâlnești zilnic. Și dacă le atragi atenția, amenință că o să dăm faliment, o sa închidem afacerea. Decât așa clienți, mai bine NU. Ei cred ca au doar drepturi, ca ei dau banii și ei fac legea, dar a venim momentul sa ii punem la punct. Bravo magazinului pentru atitudinea fermă!
Tre sa fi proasta rau sa porti pantalonii o saptamana si apoi sa ai pretentia sa-ti fie returnati banii…
Bine zice cineva mai sus:
chilotii pot fi returnati???
Chiar i-a luat de prosti pe aia de la magazin? Ce imbecila….
hahahahaha
Trebuia să și ia și un șut în fund , nu e nimeni obligat sa i dea înapoi nimic . Mi am amintit că mi am luat costum și l.am purtat 3 ore la nunta , acum nu mai am nevoie de el !
MA INTREB CUM A PURTAT O SĂPTĂMÂNĂ PANTALONII DACA INCA AU TOATE ETICHETELE PE EI !!!! IDIOȚILOR !!!!
Cumperi… Scoti eticheta, faci cateva poze pt Facebook, te plimbi o saptamna cu ei, dormi cu ei, etc, dupa le pui eticheta inapoi si mergi la magazin si faci scandal ca sa iti cumperi altceva… si uite asa cu 300 de lei, rulezi un an intreg, cate articole vestimentare vrei…
Tanti Ecaterina tie ti-ar place sa porti haine de la altii?
Eu nu cred că a scos nici o eticheta și a purtat o săptămână. In articol scrie că a primit o reducere pe baza de cupoane …sau ceva de genul. Asta arata că acel client este un client fidel al magazinului….. Rea voința de la vânzătoare !!!
Conform legii în România bani nu se returnează dacă se cumpără din magazin. Doar daca firma are un alt regulament intern.
Protecția consumatorului o sa ii dea răspunsul ca nu se poate returna conform legi oug 441 și mai ales nu se CREAZĂ PREJUDICIU ca te plictisești de o pereche de blugi sau nu știi ce ai acasă. De asta in magazin te gândești, ai timp sa vrei și nu te obliga nimeni sa cumperi
O stire de umplutura. Returul se aplica doar daca cumperi online. Se accepta returul la comenzi online doar daca starea produsului este aceeasi- nou, nefolosit, nedistrus. Da , multi se cred zei si isi schimba garderoba gratuit lunar ptr ca magazinele nu stiu legea si le e teama de o recenzie negativa chiar daca e fara temei.